Ascultă Radio România Reșița Live

De ce trebuie să bem… bere?

bere

De ce trebuie să bem… bere?

Articol editat de Mirabela Afronie, 4 aprilie 2015, 12:57

Beneficiile mai puțin știute ale consumului de bere

Bogată în vitamine şi minerale, berea nu este doar o băutură recreaţională, ci este benefică şi pentru sănătate. Potrivit cercetătorilor, berea previne maladia Alzheimer, reglează echilibrul hormonal şi este un excelent balsam pentru păr.

Previne maladia Alzheimer

Cercetătorii britanici indică însă faptul că această băutură ar putea preveni maladia Alzheimer. Maladia, asociată cu nivelurile crescute de aluminiu din organism, ar putea fi prevenită printr-un consum moderat de bere, bogată în silicon organic, care reduce cantitatea de aluminiu din corp. Potrivit unui studiu din 2008, publicat în revista Food And Chemical Toxicology, siliconul a redus absorbţia de aluminiu din tractul digestiv şi a încetinit acumularea acestui metal în organism şi ţesutul cerebral. Berea ar trebui însă consumată cu moderaţie; persoanele care au consumat peste un litru de bere pe zi s-au confruntat cu pierderi de memorie.

Protejează densitatea minerală a oaselor

Această băutură conţine toată gama de aminoacizi esenţiali, substanţe minerale cum ar fi fosfor, iod, magneziu şi potasiu, fiind de asemenea bogată în calciu. Un studiu al cercetătorilor de la Universitatea Tufts din Statele Unite, efectuat în 2009, a relevat faptul că un consum moderat de bere protejează densitatea minerală a oaselor, conform dailymail.co.uk. Totuşi, nu toate tipurile de bere sunt al fel de benefice; cele mai bune rezultate se obţin prin consumul de bere nefiltrată, datorită faptului că este eliminată drojdia.

Previne diabetul

Un pahar de 250 de mililitri de bere conţine doar o linguriţă de zahăr. Comparativ, o doză de cola conţine şase linguriţe. Mai mult, berea reprezintă 93% apă, având astfel proprietăţi hidratante.

Având în vedere conţinutul redus de zaharuri al acestei băuturi, consumul moderat previne diabetul. Un studiu din 2010, efectuat pe un grup de 38.000 de bărbaţi din Statele Unite, a stabilit că persoanele care au consumat un pahar sau două de bere pe zi, timp de patru ani, au înregistrat o scădere a riscului de diabet de tip 2 cu până la 25%.

Reglează echilibrul hormonal

Potrivit cercetătorilor, fitoestrogenii din hamei (compuşii asemănători cu estrogenul, din anumite plante, printre care şi leguminoasele), contribuie la reducerea bufeurilor şi altor simptome specifice menopauzei. De asemenea, berea are proprietăţi afrodisiace şi relaxante, tot datorită conţinutului de hamei, ceea ce favorizează creşterea libidoului.

Ideală ca balsam de păr

Datorită hameiului, bogat în silicaţi, berea este ideală pentru a fi folosită ca balsam de păr; silicaţii conferă strălucire, cresc volumul şi întăresc firele de păr de la rădăcină. Pentru a prepara un balsam din bere pentru păr, experţii recomandă să se fiarbă în prealabil, pentru evaporarea alcoolului, apoi să se amestece lichidul rezultat, după răcire, cu ulei extravirgin de cocos.

Sursa: radioconstanta.ro

Sold out la „Fjord” în mai puțin de o oră. Toate invitațiile pentru avanpremiera de la Cinematograful „Arta” din Arad au fost epuizate
Fapt divers marți, 9 iunie 2026, 16:12

Sold out la „Fjord” în mai puțin de o oră. Toate invitațiile pentru avanpremiera de la Cinematograful „Arta” din Arad au fost epuizate

Interes uriaș pentru avanpremiera națională a filmului „Fjord”, în regia lui Cristian Mungiu, câștigătorul premiului Palme d’Or la...

Sold out la „Fjord” în mai puțin de o oră. Toate invitațiile pentru avanpremiera de la Cinematograful „Arta” din Arad au fost epuizate
Andreea Alexandra Vladu, eleva din Reșița ajunsă în semifinalele mondiale Technovation Girls 2026 cu o aplicație inspirată de bunica ei
Fapt divers marți, 9 iunie 2026, 15:43

Andreea Alexandra Vladu, eleva din Reșița ajunsă în semifinalele mondiale Technovation Girls 2026 cu o aplicație inspirată de bunica ei

Reșița are o reprezentantă în semifinalele mondiale Technovation Girls 2026. Andreea Alexandra Vladu, o elevă de 15 ani din Reșița, s-a...

Andreea Alexandra Vladu, eleva din Reșița ajunsă în semifinalele mondiale Technovation Girls 2026 cu o aplicație inspirată de bunica ei
Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
Fapt divers luni, 8 iunie 2026, 19:00

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională

  Poluarea informațională, o nouă provocare pentru tineri Pe lângă problemele clasice de mediu, participanții au discutat despre fenomenul...

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Fapt divers sâmbătă, 6 iunie 2026, 07:15

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”

Copiii din Arad sunt invitați la o nouă ediție a evenimentului „Farmecul Copilăriei”. Evenimentul este organizat de Primăria Municipiului...

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 21:07

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului

Un nou traseu tematic dedicat comunității carașovenești Manifestarea a inclus prezentarea activităților desfășurate de administrația...

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 18:00

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad

Călătorii din mijloacele de transport public din Arad vor avea acces gratuit, prin coduri QR, la Biblioteca Digitală Arădeană. Proiectul...

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 15:57

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională

Expoziție de fotografie dedicată mediului Manifestările vor debuta pe 5 iunie 2026 cu deschiderea unei expoziții de fotografie care va putea fi...

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 17:41

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026

Cine a participat la evenimentul organizat de Romsilva? La manifestare au fost prezenți directorul general al Romsilva, Jean Vișan, membrii...

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026