Modernizarea liniei feroviare Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane: un nou pas în dezvoltarea Coridorului Orient/Est-Mediteranean
Modernizarea liniei feroviare Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane: un nou pas în dezvoltarea Coridorului Orient/Est-Mediteranean

Articol editat de Casandra Silitra, 23 iunie 2025, 15:04
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA anunță semnarea contractului pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare a tronsonului feroviar Drobeta Turnu Severin – Băile Herculane, parte integrantă a proiectului strategic de reabilitare a liniei Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș. Acest segment este inclus în Coridorul Orient/Est-Mediteranean, unul dintre principalele axe de transport ale rețelei europene TEN-T.
Valoarea și durata contractului
Contractul a fost atribuit asocierii formate din IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET ANONIM ŞIRKETI (lider de asociere) și Rotary Construcții Mentenanță S.A., pentru o valoare totală de 2.309.944.931,12 lei fără TVA. Durata totală a contractului este de 195 de luni, structurate astfel:
- 12 luni pentru proiectare,
- 60 luni pentru execuția lucrărilor,
- 120 luni garanție (60 luni + 60 luni suplimentari),
- 3 luni pentru activități post-recepție finală.
Finanțare și obiective strategice
Investiția este susținută prin Programul Transport 2021–2027, cu fonduri de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și alte surse legal constituite.
Scopul principal al proiectului este creșterea competitivității economice a României prin modernizarea infrastructurii feroviare, facilitând integrarea în rețeaua europeană de transport și promovând un sistem de mobilitate sustenabil.
Lucrări majore și beneficii
Pe tronsonul km 362+632 – km 404+250 vor fi realizate lucrări esențiale pentru transformarea completă a acestui sector:
- Modernizarea liniei feroviare în conformitate cu Specificatiile Tehnice de Interoperabilitate (STI);
- Electrificare la 25 kV și implementarea sistemului de siguranță ERTMS Nivel 2;
- Modernizarea a 7 tuneluri și lucrări civile în stații;
- Instalarea de peroane înalte de 400 m, potrivite pentru trenuri lungi;
- Asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 t/osie și lungimi de până la 740 m pentru trenuri;
- Creșterea vitezei maxime de circulație la 100 km/h;
- Implementarea de sisteme moderne de semnalizare, telecomunicații și electrificare;
- Panouri fonoabsorbante și alte soluții pentru reducerea impactului fonic;
- Optimizarea traseului pentru siguranță și eficiență sporită.
Impact regional și național
Modernizarea liniei feroviare dintre Drobeta Turnu Severin și Băile Herculane va aduce beneficii majore pentru transportul de pasageri și marfă, prin reducerea timpilor de parcurs, creșterea siguranței și confortului, dar și prin protejarea mediului. În același timp, proiectul va contribui la dezvoltarea economică regională și națională, consolidând poziția României pe harta coridoarelor europene de transport.