Radio România, 86 de ani

Radio Romania
„Aici Bucureşti, România!” Cuvinte emblemă, speranţă, chemare, cuvinte căutate de 86 de ani, pe scala aparatelor de radio, de românii din întreaga lume, cuvinte rostite de profesioniştii acestei instituţii cu mândrie pentru mesajul de deschidere spre lume pe care le poartă.
Societatea Română de Radiodifuziune, asociată deseori cu denumirea de Radio România, este serviciul public autonom de radiodifuziune, de interes national şi strategic, cu atribuții de informare, educație și divertisment, independent editorial, lider incontestabil de audienţă, credibilitate şi românism, în ţară şi străinătate. În cei 86 de ani de existenţă, el a fost în mijlocul tuturor evenimentelor importante din istoria ţării.
Pe 1 noiembrie 1928, la ora 17:00 era difuzată în eter prima emisiune a Societăţii de Difuziune Radiotelefonică din România, cu anunţul: “Alo, alo, aici Radio Bucureşti”. Primele cuvinte au fost rostite de preşedintele de atunci al Societăţii, Dragomir Hurmuzescu, ctitorul radiofoniei româneşti. La început, postul naţional de radio avea emisiuni doar câteva ore pe zi, iar în program figurau ştiri, buletine meteorologice, muzică de dans şi clasică. Treptat, au apărut şi primele emisiuni complexe.
Moment de bilanţ dar şi de reflecţie. La 86 de ani de existenţă, Radio România este lider de necontestat în preferinţele ascultătorului şi emite pe mai multe posturi regionale, naţionale şi internaţionale. Astazi, instituţia numără peste două mii de salariaţi care deservesc posturile naţionale România Actualităţi, România Cultural, România Internaţional, Antena Satelor, România Muzical, postul de radio Chişinău, pentru românii din Republica Moldova, studiouri regionale, formaţii muzicale, agenţie de presă, editură. Pentru cei care lucrează în acest vast sistem, cuvântul de ordine este profesionalismul. De aici vine forţa radioului public! Să nu uităm că postul public se raportează exclusiv la români. Pe ei îi servim şi cu ei nu putem să ne jucăm, niciodată. În peisajul sonor extrem de bogat, posturile publice sunt puncte de reper al informaţiei corecte, imparţiale şi echidistante, al valorii culturale şi educative, spre folosul minţii şi sufletului fiecăruia dintre români.
Programele Radio România (Radio România Actualităţi, Radio România Cultural, Radio România Muzical, Radio România Antena Satelor şi Reţeaua Studiourilor Regionale) sunt ascultate zilnic de 5 milioane de persoane, reprezentând aproximativ o treime din totalul ascultătorilor de radio din România.
La 86 de ani de viaţă, radioul public întinereşte, produsele publicistice ancorate în actualitatea imediată îmbrăcând haina multimedia, prin contribuţie financiară proprie, într-un deplin respect faţă de banul public, faţă de contribuţia tuturor românilor, impunîndu-se în peisajul mediatic românesc prin echilibru, constanţă, eficienţă, trăsături care îl definesc şi îi asigură continuitatea într-un peisaj mediatic în schimbare.

Cele mai citite

Related Articles