Ascultă Radio România Reșița Live

Sondaj: Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare

Cea mai mare parte a românilor (93%) petrece minim o oră pe zi pe reţelele de socializare, iar aproape un sfert (21%) stau mai mult de patru ore, relevă rezultatele unui studiu realizat de Zitec şi Ipsos.

Sondaj: Românii petrec cel puţin o oră pe zi pe reţelele de socializare

Articol editat de Valentina Adam, 14 martie 2023, 14:04

Facebook rămâne în continuare cea mai utilizată platformă de social media (86%), urmată de Instagram (69%) şi TikTok (61%), aceasta din urmă înregistrând cea mai mare creştere în preferinţele românilor, comparativ cu anul trecut (+20%).

Potrivit cercetării, Twitter a câştigat în ultimele luni tot mai multă notorietate la nivel naţional şi înregistrează o pondere de 30% atunci când vine vorba despre utilizarea săptămânală, depăşind astfel LinkedIn, această din urmă platformă clasându-se pe locul 4 în topul utilizărilor, cu 29% din total.

În ceea ce priveşte numărul de ore pe care românii îl petrec pe reţelele de socializare, aproape jumătate (48%) au admis că stau trei ore/zi, 21% petrec peste patru ore/zi, iar 93% cel puţin o oră pe zi.

De asemenea, 68% dintre respondenţi urmăresc cel puţin un influencer sau o celebritate în mediul online, iar 43% dintre aceştia au şi ales să achiziţioneze produse sau chiar au descoperit unele noi, după ce acestea au fost promovate de influenceri.

Pe partea de consum online, peste 60% dintre cei chestionaţi optează să vizioneze conţinut de tip video, în timp ce doar 29% dintre români au spus că reclamele pe care le văd în mediul online sunt în mare parte relevante pentru ei. În acest sens, 57% dintre respondenţi susţin că au preferat să vadă în ultima perioadă reclame care îi amuză sau îi ajută să se deconecteze, iar cel mai puţin apreciate (de 48% dintre cei intervievaţi) sunt cele care par să promoveze o agendă politică.

Cercetarea de specialitate arată că, pentru 61% dintre români, preţul este cel care face diferenţa atunci când vine vorba despre brandul de la care aleg să cumpere un produs, iar în ceea ce priveşte tendinţa de achiziţie din mediul online. Astfel, 83% preferă să cumpere din magazinele fizice, pentru articole de îmbrăcăminte procentul scade la 58%, dar în cazul produselor electronice, 59% dintre consumatorii din România preferă să le comande online.

Jumătate dintre respondenţi (50%) au declarat că au cumpărat destul de des sau de câteva ori produse sau servicii după ce au văzut o reclamă în mediul online, chiar dacă nu cunoşteau brandul respectiv.

Deşi reclamele au o influenţă puternică, 91% dintre respondenţi spun că se documentează uneori sau destul de des în mediul online înainte de a face o achiziţie. Românii preferă să afle informaţii despre produse în primul rând dintr-o prezentare video, abia apoi din descriere, iar 90% dintre ei consideră că adăugarea unei imagini 360 grade pe pagina unui produs le va influenţa decizia de cumpărare. De asemenea, şi numărul imaginilor de produs de pe un website este important. Peste 5 imagini, atâtea îşi doresc 85% din consumatorii să găsească pentru un singur articol‘, se precizează în cercetare.

Studiul, realizat la nivel naţional în luna februarie a anului 2023, pe un eşantion de 500 de persoane cu vârste cuprinse între 18 şi 55 de ani, a arătat că românii achiziţionează produse din mediul online după ce află mai multe informaţii despre ele din review-uri, apreciază dacă au o prezenţă solidă pe reţelele de socializare sau sunt promovate de influenceri sau celebrităţi pe care le apreciază.

Lider pe piaţa IT & Digital Marketing din România, Zitec este specializată în dezvoltarea de soluţii de afaceri, servicii şi produse tehnologice personalizate, aplicaţii mobile, blockchain, precum şi servicii de digital marketing.

Grupul internaţional de origine franceză, Ipsos, reprezintă una dintre cele mai mari companii în domeniul cercetării de piaţă, este listat la Bursa din Paris, fiind totodată prezent în 90 de ţări. În 2021, Ipsos România, agenţia de cercetare full-service, a sărbătorit 20 de ani de prezenţă pe piaţa locală.

Agerpres

Sursa foto: Pixabay.com

Black Friday 2025: Peste un milion de tranzacții până la 17:30, cu un coș mediu de 568 lei
Fapt divers vineri, 7 noiembrie 2025, 21:16

Black Friday 2025: Peste un milion de tranzacții până la 17:30, cu un coș mediu de 568 lei

Black Friday 2025: Românii au făcut plăți online de peste 591 de milioane de lei prin PayU GPO România. Peste un milion de tranzacții procesate...

Black Friday 2025: Peste un milion de tranzacții până la 17:30, cu un coș mediu de 568 lei
Sediul Protopopiatului Reșița, sfințit după ample lucrări de restaurare și modernizare
Fapt divers joi, 6 noiembrie 2025, 22:00

Sediul Protopopiatului Reșița, sfințit după ample lucrări de restaurare și modernizare

Sfințirea sediului Protopopiatului Reșița, a avut loc joi, 6 noiembrie în urma finalizării lucrărilor de restaurare, renovare și amenajare...

Sediul Protopopiatului Reșița, sfințit după ample lucrări de restaurare și modernizare
Dispare „mirajul” Black Friday 2025: doar 15% dintre români vor cheltui mai mult decât anul trecut
Fapt divers joi, 6 noiembrie 2025, 20:00

Dispare „mirajul” Black Friday 2025: doar 15% dintre români vor cheltui mai mult decât anul trecut

2 din 10 români nu vor cumpăra nimic, iar 4 din 10 își limitează bugetul la 700 de lei Entuziasmul de altădată pentru reducerile de Black...

Dispare „mirajul” Black Friday 2025: doar 15% dintre români vor cheltui mai mult decât anul trecut
Semnul crucii descoperit într-un trunchi de copac la Lupac – o întâmplare cu semnificație spirituală pentru localnici
Fapt divers joi, 6 noiembrie 2025, 12:00

Semnul crucii descoperit într-un trunchi de copac la Lupac – o întâmplare cu semnificație spirituală pentru localnici

O întâmplare neobișnuită a stârnit emoție și curiozitate în comunitatea din Lupac, județul Caraș-Severin. Un localnic, pe numele său...

Semnul crucii descoperit într-un trunchi de copac la Lupac – o întâmplare cu semnificație spirituală pentru localnici
Fapt divers miercuri, 5 noiembrie 2025, 18:00

O zi în Unitatea de Primiri Urgenţe Reşiţa, acolo unde fiecare secundă contează

Radio România Reşiţa vă invită într-o călătorie diferită. O zi petrecută în Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean Reșița....

O zi în Unitatea de Primiri Urgenţe Reşiţa, acolo unde fiecare secundă contează
Fapt divers miercuri, 5 noiembrie 2025, 15:27

Clarificare Romsilva: diferența dintre ocoalele silvice de stat și cele private din România

Clarificare importantă privind structura Regiei Naționale a Pădurilor – Romsilva și diferența dintre ocoalele silvice de stat și cele private...

Clarificare Romsilva: diferența dintre ocoalele silvice de stat și cele private din România
Fapt divers miercuri, 5 noiembrie 2025, 04:20

AC/DC a anunţat datele din 2026 pentru turneul său ‘Power Up’

Legenda rock AC/DC revine pe scenă cu o nouă serie de concerte în 2026, parte a turneului mondial „Power Up”, care promovează ultimul album...

AC/DC a anunţat datele din 2026 pentru turneul său ‘Power Up’
Fapt divers marți, 4 noiembrie 2025, 21:37

„Luna castorului” din 4 noiembrie – cel mai spectaculos fenomen lunar al anului

Pe 4 noiembrie 2025, cerul nopții va fi luminat de cea mai mare și mai strălucitoare lună plină a anului, cunoscută sub numele de „Luna...

„Luna castorului” din 4 noiembrie – cel mai spectaculos fenomen lunar al anului