Ascultă Radio România Reșița Live

Plăcerea de a bea cafea este condiţionată genetic

Carte-si-cafea

Plăcerea de a bea cafea este condiţionată genetic

Articol editat de Mirabela Afronie, 30 octombrie 2014, 13:50

Cercetătorii americani de la Şcoala de Sănătate Publică din cadrul Universităţii Harvard cred că un rol important în felul în care o persoană savurează cafeaua şi cantitatea pe care aceasta o consumă îl joacă genele.
Ei au stabilit “genele cofeinei” care dirijează reacţia omului la cafea. Cercetătorii americani susţin că deşi deosebirile dintre oameni sunt mici în privinţa acestui lucru, aceste gene pot influenţa mult percepţia de către organism a acestei băuturi.
Aceştia au analizat rezultatele a circa 20 de cercetări anterioare, la care au participat în total peste 120.000 de persoane. Subiecţii au notat cantitatea de cafea pe care o beau zilnic, după care cercetătorii au căutat diferenţele dintre ADN-urile lor, care erau legate de consumul unei cantităţi mai mari sau mai mici de cafea.
Astfel, cercetătorii au descoperit opt variante de gene, două dintre care erau deja legate de consumul de cafea, informează portalul heealthvesti.com. Patru din cele şase noi variante de gene răspundeau de felul în care organismul prelucrează cofeina şi cum reacţionează aceasta asupra lui.
Două dintre genele descoperite au fost surpriză totală pentru cercetători, deoarece nu a fost descoperită nicio legătură biologică clară între ele şi cofeină, ele fiind legate de nivelul de colesterol şi al glicemiei în sânge. Ultima cercetare explică de ce unele persoane spun că această băutură nu are nicio influenţă asupra organismului lor, iar altele – că consumul de cafea le oferă un plus de energie.
Descoperirea genelor legate de consumul cafelei ar putea ajuta într-o bună zi doctorii să aibă o influenţă asupra pacienţilor care au nevoie de ajutor suplimentar în acest sens.

Sursa: rador.ro

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
Fapt divers luni, 8 iunie 2026, 19:00

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională

  Poluarea informațională, o nouă provocare pentru tineri Pe lângă problemele clasice de mediu, participanții au discutat despre fenomenul...

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Fapt divers sâmbătă, 6 iunie 2026, 07:15

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”

Copiii din Arad sunt invitați la o nouă ediție a evenimentului „Farmecul Copilăriei”. Evenimentul este organizat de Primăria Municipiului...

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 21:07

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului

Un nou traseu tematic dedicat comunității carașovenești Manifestarea a inclus prezentarea activităților desfășurate de administrația...

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului
„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 18:00

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad

Călătorii din mijloacele de transport public din Arad vor avea acces gratuit, prin coduri QR, la Biblioteca Digitală Arădeană. Proiectul...

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 15:57

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională

Expoziție de fotografie dedicată mediului Manifestările vor debuta pe 5 iunie 2026 cu deschiderea unei expoziții de fotografie care va putea fi...

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 17:41

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026

Cine a participat la evenimentul organizat de Romsilva? La manifestare au fost prezenți directorul general al Romsilva, Jean Vișan, membrii...

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 17:28

Ziua Parcului Național Semenic–Cheile Carașului, sărbătorită la Iabalcea prin activități dedicate naturii și patrimoniului local

Program dedicat naturii și tradițiilor locale Evenimentul va debuta la ora 9:30, cu primirea participanților, urmată de prezentări susținute de...

Ziua Parcului Național Semenic–Cheile Carașului, sărbătorită la Iabalcea prin activități dedicate naturii și patrimoniului local
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 08:38

File de istorie-Tratatul de la Trianon!

Tratatul a fost semnat în Palatul Marele Trianon de la Versailles de către 16 state aliate, inclusiv România, pe de o parte și de Ungaria, de...

File de istorie-Tratatul de la Trianon!