Ascultă Radio România Reșița Live

Cum a schimbat pandemia comportamentul cumpărătorilor de Black Friday

Ediția din acest an al celui mai important eveniment de shopping – Black Friday – a stat sub semnul pandemiei, aducând schimbări neașteptate în comportamentul cumpărătorilor. Platforma online BLACKFRIDAY.ro, site-ul oficial al Black Friday România, a adunat date referitor la evenimentul care a avut loc pe data de 13 noiembrie și le prezintă în sinteză.

Cum a schimbat pandemia comportamentul cumpărătorilor de Black Friday

Articol editat de Valentina Adam, 17 noiembrie 2020, 10:35

Black Friday s-a dovedit și în acest an un eveniment de o magnitudine excepțională, care a provocat deosebit de multă emoție în rândul iubitorilor de shopping. Cu toate acestea pandemia și-a pus ameprenta asupra evenimentului, nu atât asupra volumului de vânzări, cât mai ales asupra comportamentului de cumpărare.

„Principala modificare pe care am sesizat-o a fost legată de categoriile de vârstă care au accestat ofertele de Black Friday. Astfel, față de anul trecut a crescut interesul persoanelor de peste 45 de ani și a scăzut, cu aproximativ 40%, interesul tinerilor cu vârsta de până în 34 de ani”, punctează reprezentanții platformei BLACKFRIDAY.ro. Pe ansamblu, cifrele arată că anul acesta au fost cu 20% mai multe persoane interesate de Black Friday, o evoluție aproximativ egală cu cea estimată de specialiștii platformei online. „Interesul ridicat pentru acest eveniment online este justificat de perioada pe care o parcurgem, care a mutat o parte din comerțul tradițional spre online. Având acest mall virtual direct în buzunar prin intermediul telefonului mobil sau acasă, prin intermediul laptop-ului, clienților le-a fost mai facil să acceseze reducerile de Black Friday. În plus, mulți români au devenit mai atenți cu bugetele și caută cu mai mult interes oferte avantajoase”, arată analiza BLACKFRIDAY.ro.

Adio vacanțe, bun venit tablete

Schimbări semnificative cu ocazia Black Friday 2020 au fost observate și la categoriile de produse unde clienții au preferat să comande online. Astfel, dacă în anii anteriori secțiunile de fashion sau vacanțe erau printre cele mai accesate, anul acesta a avut creștere segmentul IT. „Așa cum era de așteptat, clienții au comandat mai multe produse din categoria laptop-uri și tablete, cel mai probabil pentru a acoperi necesarul creat de desfășurarea școlii online. Creșteri importante s-au înregistrat și la categoriile electrocasnice, componente pc, telefoane, televizoare și cărți”, precizează reprezentanții platformei BLACKFRIDAY.ro. În ceea ce privește categoriile unde s-au înregistrat scăderi, acestea au fost: vacanțe, haine, încălțăminte, home & deco. Anul acesta s-a observat și o tendință de diminuare a vânzările de produse de lux, precum bijuterii, ceasuri, parfumuri, cosmetice, foto & video.

Ora de aur

În ceea ce privește orele când site-urile cu reduceri au fost cele mai accesate, în acest an cel mai mare interes a fost vineri la miezul nopții (ora 00:00), urmat de ora 07.00 si 19.00.

„Tot mai multe magazine dau startul Black Friday mai devreme. Așa ce face că s-a observat un punct ridicat al interesului și joi la ora 19.00, dar ziua de vineri rămâne ziua cu cele mai multe comenzi din an”, explică reprezentanții platformei BLACKFRIDAY.ro.

Analiza arată și faptul că, în continuare, comerțul online rămâne sub dominația mobile shopping, cele mai multe accesării fiind de pe telefonul mobil. De asemenea, anul 2020 a reconfirmat preferința românilor pentru plățile online, cele mai multe cumpărături fiind achitate cu cardul bancar.

Despre BLACKFRIDAY.ro

Platforma BLACKFRIDAY.ro reprezintă site-ul oficial al evenimentului Black Friday în România și cuprinde magazine online, cu oferte speciale dedicate acestui eveniment. În acest an, oferta magazinelor partenere a cuprins reduceri de până la 90%, pachete de tip 1 + 1, dar și transport gratuit pentru anumite categorii de produse.

În prezent, pe platforma BLACKFRIDAY.ro sunt active peste o sută de magazine online, oferind cumulat sute de mii de produse, din domenii diverse precum: fashion, home & deco, turism, electronice și electrocasnice, bricolaj, componente IT, gadget-uri, produse de îngrijire personală și pentru casă, jucării, parfumuri, produse foto-video, bijuterii etc.

BLACK FRIDAY 2020

  • cu 20% mai multe persoane interesate de Black Friday
  • cu 40% mai puțini tineri cu vârsta până la 34 ani interesați de Black Friday; a crescut în schimb interesul pentru cei de peste 45 ani
  • creșteri importante pe categoriile: laptopuri, tablete, electrocasnice, componente pc, telefoane, televizoare, cărți
  • scăderi pe categoriile: vacanțe, haine, încălțăminte, home & deco, bijuterii, ceasuri, parfumuri, cosmetice, foto & video
  • cel mai mare interes a fost vineri la ora 00.00, urmat de ora 07.00 și 19.00
Etichete:
Aplicații de cibersecuritate pentru copii, instrumente esențiale pentru siguranța digitală.
Fapt divers marți, 23 decembrie 2025, 13:15

Aplicații de cibersecuritate pentru copii, instrumente esențiale pentru siguranța digitală.

Trăim într-o lume a tehnologiei, lucrăm pe diverse device-uri, ne folosim de tot felul de aplicații în viața de zi cu zi, ne monitorizăm...

Aplicații de cibersecuritate pentru copii, instrumente esențiale pentru siguranța digitală.
Chris Rea a murit la 74 de ani
Fapt divers luni, 22 decembrie 2025, 19:15

Chris Rea a murit la 74 de ani

Chris Rea a murit la 74 de ani. Cântăreţul hitului „Driving Home for Christmas” s-a stins în prag de sărbători. Chris Rea, legendarul...

Chris Rea a murit la 74 de ani
Comunitatea croată din Caraș-Severin sprijină campania „Muzică pentru viață” pentru construirea primului spital pentru bolnavii de cancer
Fapt divers luni, 22 decembrie 2025, 15:34

Comunitatea croată din Caraș-Severin sprijină campania „Muzică pentru viață” pentru construirea primului spital pentru bolnavii de cancer

Comunitatea croată din Caraș-Severin s-a alăturat campaniei „Muzică pentru viață”, inițiată de Radio Reșița, un proiect caritabil...

Comunitatea croată din Caraș-Severin sprijină campania „Muzică pentru viață” pentru construirea primului spital pentru bolnavii de cancer
Solidaritate în campania umanitară „Muzică pentru Viață” alături de Interact Reşiţa şi „Parfum de Chimie”
Fapt divers duminică, 21 decembrie 2025, 21:30

Solidaritate în campania umanitară „Muzică pentru Viață” alături de Interact Reşiţa şi „Parfum de Chimie”

Interact Reşiţa şi „Parfum de Chimie” au dat dovadă de solidaritate în campania umanitară „Muzică pentru Viață” contribuind la...

Solidaritate în campania umanitară „Muzică pentru Viață” alături de Interact Reşiţa şi „Parfum de Chimie”
Fapt divers duminică, 21 decembrie 2025, 20:28

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru Viaţă”

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru...

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru Viaţă”
Fapt divers duminică, 21 decembrie 2025, 00:03

Solstiţiul de iarnă: Astăzi este cea mai scurtă zi din an şi cea mai lungă noapte

Solstițiul de iarnă 2025: cea mai scurtă zi a anului și începutul iernii astronomice Solstițiul de iarnă este fenomenul astronomic care...

Solstiţiul de iarnă: Astăzi este cea mai scurtă zi din an şi cea mai lungă noapte
Fapt divers sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:44

Din credință și suflet: Seminarul Teologic din Caransebeș alături de campania umanitară „Muzică pentru viață”

Seminarul Teologic Ortodox „Episcop Ioan Popasu” din Caransebeș s-a alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru viață”, reușind să...

Din credință și suflet: Seminarul Teologic din Caransebeș alături de campania umanitară „Muzică pentru viață”
Fapt divers sâmbătă, 20 decembrie 2025, 17:08

Poșta Română lansează cărți poștale și calendare în premieră alături de Familia Regală a României

Poșta Română anunță o premieră națională: pentru prima dată, instituția poștală colaborează cu Familia Regală a României pentru...

Poșta Română lansează cărți poștale și calendare în premieră alături de Familia Regală a României