Transparență în timp real la UPU Reșița: familiile pacienților pot urmări traseul medical al celor dragi prin aplicația „Apartinator.ro”
Pentru prima dată în Caraş-Severin, familiile pacienţilor ajunşi în Unitatea de Primiri Urgenţe a Spitalului Judeţean din Reşiţa vor putea urmări în timp real traseul medical al celor dragi, prin intermediul aplicaţiei Apartinator.ro. Este al 3-lea spital din România care implementează acest proiect!
Articol editat de Daiana Rosca, 3 noiembrie 2025, 17:06
Aplicația le permite aparținătorilor să vadă, după scanarea unui cod QR unic al pacientului, toate etapele parcurse în procesul de diagnostic și tratament: de la momentul efectuării analizelor și investigațiilor (radiografii, CT, analize de laborator), până la administrarea tratamentului și deciziile medicale luate de echipa de urgență, a declarat medicul Alexandru Ciuta, purtătorul de cuvânt al Spitalului Judeţean din Reşiţa:
„Scopul aplicației este să crească nivelul de transparență între personalul medical și aparținători. Aplicaţia Apartinator.ro poate fi descărcată gratuit din App Store sau Google Play, fiind uşor de utilizat chiar şi de către persoanele mai puţin familiarizate cu tehnologia”, a declarat medicul Alexandru Ciuta.
Informații actualizate în timp real, direct pe telefon
După scanarea codului QR, aparținătorul are acces la o interfață care afișează cronologic toate acțiunile medicale realizate asupra pacientului. Aplicația apartinator.ro va lega, practic, trei telefoane, unul al asistentului de Triaj, altul al medicului curant și celălalt al aparținătorului pacientului.
Măsura vine în contextul în care numărul reclamațiilor legate de lipsa comunicării între personalul UPU și aparținători a crescut în ultimii ani. „Medicul din urgență trebuie să se concentreze pe pacient, mai ales când fluxul de cazuri este mare. Această aplicație ne ajută să oferim informațiile esențiale fără a distrage atenția echipei medicale”, a declarat managerul Cosmin Librimir.
Aplicația va oferi inclusiv informații privind evoluția durerii pacientului, notată pe o scară de la 0 (fără durere) la 10 (dureri de nedescris), ilustrate de emoticoane. Aparţinător.ro nu va transmite informații medicale de specialitate, datele fiind șterse după 8 ore, interval după care vor rămâne în sistemul informatic al UPU doar datele statistice care să permită efectuarea, ulterior, a unor analize privind managementul pacienților.
Costuri minime pentru spital și o perioadă de testare gratuită
Implementarea sistemului la Spitalul Județean Reșița nu implică niciun cost de dezvoltare sau personalizare, datorită unui parteneriat direct încheiat cu dezvoltatorul aplicației.
„Costurile de mentenanță sunt estimate la aproximativ 10.000 de lei pe lună, însă, potrivit contractului semnat, primele trei luni sunt gratuite. Personalul medical din UPU Reșița a primit inițiativa cu deschidere. De la medici și asistenți până la infirmieri, cu toții au înțeles beneficiile aplicației. Este un pas înainte spre un sistem medical mai transparent și mai apropiat de oameni şi le mulţumesc tuturor pe această cale”, a mai adăugat managerul Cosmin Librimir.
Model de succes și recunoaștere națională
Platforma Apartinator.ro a fost implementată pentru prima dată la Spitalul Județean Oradea, în urmă cu aproape doi ani, iar rezultatele au fost remarcabile. Inițiativa a fost premiată chiar şi de secretarul de stat Raed Arafat, care a acordat echipei o „Emblema de Onoare” pentru inovație și a recomandat extinderea proiectului la nivel național, ne-a declarat unul dintre cofondatorii acestei platforme, Alexandru Oancea.
„Într-o primă fază, medicii de la Oradea au fost ușor reticenți, însă după implementare au constatat utilitatea aplicației și au apreciat impactul pozitiv asupra relației cu aparținătorii,” a declarat Alexandru Oancea.
Prin această inițiativă, Spitalul Județean de Urgență Reșița devine prima unitate medicală din Caraș-Severin care implementează un sistem digital dedicat comunicării directe cu aparținătorii pacienților.
Aplicația Apartinator.ro aduce un plus de transparență, reduce presiunea asupra personalului medical și oferă familiilor liniștea de a afla, în timp real, că pacienții primesc îngrijirea şi atenţia de care au nevoie.







Urmărește-ne și pe Google News
Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro