Siguranța trotinetiştilor și a participanților la trafic
Sala Comisiei de afaceri europene a Palatului Parlamentului a găzduit evenimentul „Siguranța trotinetiştilor și a participanților la trafic“. Dezbaterea publică a fost inițiată de deputatul USR de Caraș-Severin, Andrei Plujar. S-a vorbit despre problemele legate de legislația actuală și identificarea de soluții eficiente pentru siguranța participanților la trafic și a utilizatorilor trotinetelor electrice.
Propuneri legislative

Articol editat de Sebastian Dragomir, 24 septembrie 2025, 11:06
Propuneri legislative
Andrei Plujar a propus ridicarea vârstei pentru utilizarea trotinetelor electrice, de la 14, la 16 ani. De asemenea, modificarea legislativă ar presupune interzicerea accesului pe aleile pietonale, acolo unde nu sunt benzi pentru biciclete. Deputatul propune și obligativitatea încheierii unei asigurări de răspundere. Astfel, s-ar diferenția trotinetele electrice conforme, cu cele care încalcă legislația în vigoare. Acestea din urmă ajung chiar la 70 de kilometri pe oră.
Au participat deputații USR Marius Alecsandru și Ciprian Rigman, dar și reprezentanți ai Inspectoratului General al Poliției, ai firmelor de asigurări, Registrului Rutier Român, reprezentanți ai Coaliției pentru Economia Digitală și Coaliției pentru Siguranță Rutieră, alături fiind manageri ai firmelor de închirieri trotinete electrice.
Cei prezenți au punctat faptul că legislația în vigoare poate fi îmbunătățită. Totodată, educația rutieră rămâne primordială în reducerea numărului de incidente.
Tendințele europene confirmă necesitatea unor reglementări mai stricte
„Vreau să specific faptul că nu sunt împotriva trotinetelor electrice, chiar încurajez soluțiile eco-friendly pentru mobilitatea urbană, dar să o facem responsabil. Majoritatea trotinetiștilor sunt atenți la trafic, dar cred că în segmentul de vârstă 14-16 ani, fenomenul a scăpat de sub control. Germania a interzis circulația trotinetelor electrice pe trotuare. Parisul a eliminat complet trotinetele electrice începând cu 1 septembrie 2023 din motive de siguranță. Viena a introdus reguli și sancțiuni mai severe, aplicând peste 50.000 de amenzi într-un singur an. În Lituania, un studiu al Administrației pentru Siguranța Transporturilor arată că peste 50% dintre utilizatorii trotinetelor nu respectă regulile de circulație. În Praga, poliția a constatat, într-o singură campanie de verificări, peste 1.000 de abateri, dintre care 69% comise de utilizatori de trotinete“, a declarat Andrei Plujar.
În România, perioada 2022-2025, au fost înregistrate 4.201 accidente cu victime în care au fost implicate trotinetele electrice.
Urmărește-ne și pe Google News