Restaurant din Giroc, închis temporar pentru nereguli grave
În urma unui control efectuat de comisarii de la Protecția Consumatorilor Timiș, Restaurantul La Vida din Giroc, operat de Jasmine Residence Construct SRL, a fost sancționat pentru multiple nereguli grave care pun în pericol siguranța alimentară a clienților.

Articol editat de Gerhard Chwoika, 3 iunie 2025, 16:30 / actualizat: 3 iunie 2025, 17:55
Probleme majore de igienă și siguranță alimentară
Inspectorii au constatat că întreg spațiul destinat preparării alimentelor era neigienizat corespunzător, iar echipamentele frigorifice erau nefuncționale. În interiorul congelatoarelor au fost identificate scurgeri sangvine provenite din produse de origine animală, iar ustensilele de lucru erau improprii. Coșurile de gunoi nu aveau capace și pedale, iar în zona blocului alimentar au fost găsite insecte vii și moarte (muște). De asemenea, spațiul de depozitare cu mobilier și alte obiecte era amplasat chiar lângă blocul alimentar.
Produse expirate și lipsă de trasabilitate
Produsele alimentare (materii prime) erau complet lipsite de elemente de identificare sau caracterizare, ceea ce împiedica verificarea conformității. Mai mult, o parte dintre acestea erau păstrate în condiții necorespunzătoare, având termenul de valabilitate depășit.
Funcționare ilegală și practici comerciale înșelătoare
Restaurantul funcționa fără Autorizație DSVSA și fără Acord de funcționare emis de Primăria Giroc. În plus, în meniul afișat erau trecute ingrediente precum parmezan sau smântână, însă în realitate se foloseau înlocuitori ieftini: brânză dură și produse pe bază de grăsimi vegetale, ceea ce reprezintă o practică comercială înșelătoare.
Sancțiuni aplicate de Protecția Consumatorilor
Pentru toate aceste nereguli, autoritățile au aplicat sancțiuni contravenționale în valoare totală de 8.000 de lei. De asemenea, s-a dispus:
- oprirea definitivă de la comercializare și retragerea din consumul uman a peste 23 kg de produse neconforme;
- oprirea temporară a activității restaurantului până la remedierea tuturor deficiențelor constatate.





















Recomandări pentru consumatori
Protecția Consumatorilor recomandă tuturor clienților să verifice starea localurilor în care aleg să ia masa și să solicite informații clare despre ingredientele folosite, mai ales în cazul preparatelor cu denumiri specifice. Siguranța alimentară este esențială pentru sănătate.
Sursa: CJPC Timiş
Urmărește-ne și pe Google News
Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro