Reabilitarea Podului de Fier din Lugoj stagnează
Lucrările de reabilitare a Podului de Fier din Lugoj înaintează cu dificultate, în ciuda unei finanțări de aproape 17 milioane de lei prin Programul Național „Anghel Saligny”. Constructorul ezită să avanseze din cauza temerilor legate de buget, iar administrația locală trage un semnal de alarmă.

Articol editat de Moldovan Ion, 18 iunie 2025, 07:00 / actualizat: 18 iunie 2025, 9:22
Deși demarate în vara anului trecut și reluate timid în toamna lui 2024, după alegerile locale, lucrările de modernizare a Podului de Fier peste râul Timiș din municipiul Lugoj au fost din nou suspendate. De peste o lună, șantierul este practic în standby, spre nemulțumirea administrației locale și a locuitorilor care așteaptă finalizarea unuia dintre cele mai importante obiective de infrastructură rutieră din oraș.
Constructorul invocă lipsa curajului… financiar
„S-au reluat lucrările la partea de structură, la bază, la pilon. Este o situație delicată, însă, pentru că firma constructoare nu are curajul să demareze în forță, ținând cont de bugetul alocat”, a declarat primarul municipiului Lugoj, Călin Dobra, vizibil nemulțumit de ritmul lent al execuției.
Edilul spune că a avut recent o discuție cu reprezentanții firmei care execută lucrările, reamintindu-le că prin semnarea contractului și-au asumat toate obligațiile. „Știau foarte bine la ce se înhamă”, a subliniat primarul, adăugând că nu își dorește rezilierea contractului, dar nici nu poate tolera stagnarea proiectului într-o perioadă favorabilă pentru lucrări.
Cel mai bun moment pentru asfaltare, ratat
„Acum era perioada cea mai propice pentru a închide podul și a lucra la partea de infrastructură și de asfalt. Din păcate, din cauza temerilor privind subfinanțarea, lucrările se desfășoară în ritm de melc”, a punctat edilul.
Contractul pentru reabilitarea Podului de Fier a fost atribuit, în august 2024, unei asocieri de firme condusă de Ebens Blue Blau, companie cunoscută pentru modernizarea centrului civic din Lugoj. Valoarea totală a proiectului se ridică la aproape 17 milioane de lei, bani proveniți din Programul Național de Investiții „Anghel Saligny”.
Urmărește-ne și pe Google News