Ascultă Radio România Reșița Live

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Pentru a nu reduce investițiile în oraș, primarul municipiului Reșița a luat decizia de a renunța la o parte din angajații primăriei și diminuarea tuturor salariilor cu 5%. Astfel, va face o economie de aproximativ 1,5 milioane de euro.

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Articol editat de Radio Resita, 14 mai 2019, 09:54 / actualizat: 14 mai 2019, 19:24

„Decizia a plecat de la faptul că guvernul ne-a tăiat din bani. Ultima măsură este aceea de a trece anumite cheltuieli în seama primăriei, și anume indemnizațiile pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap. Aici se mai adaugă norma de hrană introdusă anul acesta și veniturile diminuate din impozitul pe profit, atunci când acesta a fost redus de la 16% la 10%. Astfel, suntem nevoiți să compensăm aceste pierderi care se ridică la aproximativ 3 milioane de euro pe an”.

Cei care au avut salarii mari, au pierdut și 25%. Spre exemplu eu mi-am tăiat indemnizația cu 3.000 de lei. Cei cu salarii mici nu au pierdut decât 5% dar acești bani au fost compensați de norma de hrană, practic nu sunt afectați,” a precizat Ioan Popa, edilul Reșiței.

În urma acestor decizii, liderul de sindicat al angajaților din Primărie, Liviu Gârtoi, și-a dat demisia din funcția de președinte. Contactat de Radio Reșița, acesta și-a motivat decizia pe seama faptului că nu a reușit sa reprezinte cu succes interesele colegilor săi.

  • Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Reșița a avut în structură  407 posturi, fiind desființate 76 posturi,  va avea 335 posturi.
    • din cele 76 de posturi reduse, 59 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciul Public „Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă” Reşiţa fără personalitate juridică de sub autoritatea Consiliului Local a avut în structură  8 posturi, fiind desființate 3 posturi,  va avea 5 posturi.
    • din cele 3 de posturi reduse, 2 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciului Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor al Municipiului Reşiţa, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Reșița, a avut în structură  16 posturi, fiind desființate 2 posturi vacante,  va avea 14 posturi.
  • Direcția de Asistență Socială, instituție publică aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Reşiţa avut în structură  89 posturi,  fiind desființate 22,  va avea 67 posturi
    • din cele 22 de posturi reduse, 14 de posturi  sunt ocupate
  • persoanele ale căror posturi au fost desființate beneficiază de perioada legală de preaviz. În cazul funcționarilor publici preavizul este de 30 de zile calendaristice ( art. 99 alin. (3) din Legea nr.188/1999), iar în cazul salariaților cu încadrați cu contract individual de muncă pe funcții de execuție preavizul este de 20 de zile calendaristice( art. 75 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii.
  • odată cu preavizul se comunică și lista posturilor vacante pentru ca aceștia să poată  opta pentru un post vacant, iar în situația în care pe același post se depun mai multe opțiuni se organizează examen de testare profesională.
  • doar funcționarii publici pot beneficia în perioada de preaviz reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.

Lista posturilor vacante a fost publicată și pe pagina de internet a instituției www.primariaresita.ro la rubrica ORGANIZARE (53 de posturi vacante în cadrul aparatului de specialitate și 8 posturi vacante la asistență socială).

În funcție de opțiunile depuse, dacă pentru un post vacant își depune opțiunea o singură persoană acel post va fi ocupat de către aceasta, iar în situațiile în care pentru același post vor fi mai multe opțiuni, postul va fi ocupat de persoana care a obținut nota cea mai mare în urma testării profesionale.

Funcționarii publici de conducere au prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.

O persoană are dreptul la o singură opțiune pentru ocuparea unui singur post vacant. Prin excepție, dacă, după ce unul sau mai multi funcționari publici de execuție au optat pentru un post vacant și, ulterior, un funcționar public de conducere optează pentru acel post, funcționarul/funcționarii publici de execuție vor fi convocați pentru schimbarea opțiunii.

Etichete:
Cancerul de col uterin lovește şi în Caraș-Severin: 720 de cazuri înregistrate în evidenţele DSP
Actualitate luni, 17 noiembrie 2025, 16:29

Cancerul de col uterin lovește şi în Caraș-Severin: 720 de cazuri înregistrate în evidenţele DSP

România continuă să înregistreze cea mai ridicată incidență din Uniunea Europeană a cancerului de col uterin, o boală care poate fi...

Cancerul de col uterin lovește şi în Caraș-Severin: 720 de cazuri înregistrate în evidenţele DSP
Poliția Caraș-Severin în acțiune: sute de sancțiuni și măsuri pentru siguranța rutieră și ordine publică
Actualitate luni, 17 noiembrie 2025, 13:06

Poliția Caraș-Severin în acțiune: sute de sancțiuni și măsuri pentru siguranța rutieră și ordine publică

Inspectoratul de Poliție Județean Caraș-Severin a derulat recent două acțiuni importante pentru protecția comunităților și siguranța...

Poliția Caraș-Severin în acțiune: sute de sancțiuni și măsuri pentru siguranța rutieră și ordine publică
Primăria Timișoara caută soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de pregătire la Secția de Coregrafie a Liceului de Artă „Ion Vidu”
Actualitate luni, 17 noiembrie 2025, 10:58

Primăria Timișoara caută soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de pregătire la Secția de Coregrafie a Liceului de Artă „Ion Vidu”

Primăria Timișoara face pași concreți pentru a asigura elevilor de la Secția de Coregrafie a Liceului de Artă „Ion Vidu” condiții adecvate...

Primăria Timișoara caută soluții pentru îmbunătățirea condițiilor de pregătire la Secția de Coregrafie a Liceului de Artă „Ion Vidu”
3.200 de firme din Caraș-Severin au făcut tranziția la Reges Online
Actualitate luni, 17 noiembrie 2025, 07:46

3.200 de firme din Caraș-Severin au făcut tranziția la Reges Online

Reges Online, noua platformă digitală prin care angajatorii trebuie să transmită și să actualizeze registrul de evidență al salariaților,...

3.200 de firme din Caraș-Severin au făcut tranziția la Reges Online
Actualitate duminică, 16 noiembrie 2025, 11:00

Dotări medicale moderne pentru dispensarul din Bozovici, prin proiectul transfrontalier IPA România–Serbia

Comuna Bozovici continuă modernizarea serviciilor medicale, odată cu implementarea proiectului transfrontalier „Equality in Access for Vulnerable...

Dotări medicale moderne pentru dispensarul din Bozovici, prin proiectul transfrontalier IPA România–Serbia
Actualitate duminică, 16 noiembrie 2025, 08:07

Caraș-Severin: vârstnicii sunt aproape de două ori mai numeroși decât tinerii

Populația județului Caraș-Severin trece printr-un proces accentuat de îmbătrânire, confirmat de datele colectate în ultimele trei decenii,...

Caraș-Severin: vârstnicii sunt aproape de două ori mai numeroși decât tinerii
Actualitate duminică, 16 noiembrie 2025, 07:37

Lugojul introduce cartele de acces pentru insulele ecologice digitalizate. 117 puncte de colectare, finanțate prin proiecte europene

Operatorul de salubritate al municipiului Lugoj a început distribuirea cartelelor de acces pentru utilizarea noilor insule ecologice digitalizate,...

Lugojul introduce cartele de acces pentru insulele ecologice digitalizate. 117 puncte de colectare, finanțate prin proiecte europene
Actualitate duminică, 16 noiembrie 2025, 06:51

Decizie în dosarul SC Hercules SA: prescripție pe latura penală și măsuri patrimoniale extinse dispuse de Curtea de Apel Timișoara

Curtea de Apel Timișoara a pronunțat, în 14 noiembrie 2025, Hotărârea nr. 243/2025 în dosarul privind SC Hercules SA Băile Herculane....

Decizie în dosarul SC Hercules SA: prescripție pe latura penală și măsuri patrimoniale extinse dispuse de Curtea de Apel Timișoara