Ascultă Radio România Reșița Live

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Pentru a nu reduce investițiile în oraș, primarul municipiului Reșița a luat decizia de a renunța la o parte din angajații primăriei și diminuarea tuturor salariilor cu 5%. Astfel, va face o economie de aproximativ 1,5 milioane de euro.

Primăria Reșița mai „săracă”: 59 de angajați vor părăsi instituţia

Articol editat de Radio Resita, 14 mai 2019, 09:54 / actualizat: 14 mai 2019, 19:24

„Decizia a plecat de la faptul că guvernul ne-a tăiat din bani. Ultima măsură este aceea de a trece anumite cheltuieli în seama primăriei, și anume indemnizațiile pentru asistenții personali ai persoanelor cu handicap. Aici se mai adaugă norma de hrană introdusă anul acesta și veniturile diminuate din impozitul pe profit, atunci când acesta a fost redus de la 16% la 10%. Astfel, suntem nevoiți să compensăm aceste pierderi care se ridică la aproximativ 3 milioane de euro pe an”.

Cei care au avut salarii mari, au pierdut și 25%. Spre exemplu eu mi-am tăiat indemnizația cu 3.000 de lei. Cei cu salarii mici nu au pierdut decât 5% dar acești bani au fost compensați de norma de hrană, practic nu sunt afectați,” a precizat Ioan Popa, edilul Reșiței.

În urma acestor decizii, liderul de sindicat al angajaților din Primărie, Liviu Gârtoi, și-a dat demisia din funcția de președinte. Contactat de Radio Reșița, acesta și-a motivat decizia pe seama faptului că nu a reușit sa reprezinte cu succes interesele colegilor săi.

  • Aparatul de specialitate al Primarului Municipiului Reșița a avut în structură  407 posturi, fiind desființate 76 posturi,  va avea 335 posturi.
    • din cele 76 de posturi reduse, 59 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciul Public „Serviciul Voluntar pentru Situaţii de Urgenţă” Reşiţa fără personalitate juridică de sub autoritatea Consiliului Local a avut în structură  8 posturi, fiind desființate 3 posturi,  va avea 5 posturi.
    • din cele 3 de posturi reduse, 2 de posturi  sunt ocupate
  • Serviciului Public Comunitar de Evidenţa Persoanelor al Municipiului Reşiţa, fără personalitate juridică, aflat în subordinea Consiliului Local al municipiului Reșița, a avut în structură  16 posturi, fiind desființate 2 posturi vacante,  va avea 14 posturi.
  • Direcția de Asistență Socială, instituție publică aflată în subordinea Consiliului Local al Municipiului Reşiţa avut în structură  89 posturi,  fiind desființate 22,  va avea 67 posturi
    • din cele 22 de posturi reduse, 14 de posturi  sunt ocupate
  • persoanele ale căror posturi au fost desființate beneficiază de perioada legală de preaviz. În cazul funcționarilor publici preavizul este de 30 de zile calendaristice ( art. 99 alin. (3) din Legea nr.188/1999), iar în cazul salariaților cu încadrați cu contract individual de muncă pe funcții de execuție preavizul este de 20 de zile calendaristice( art. 75 alin. (1) din Legea nr. 53/2003 – Codul Muncii.
  • odată cu preavizul se comunică și lista posturilor vacante pentru ca aceștia să poată  opta pentru un post vacant, iar în situația în care pe același post se depun mai multe opțiuni se organizează examen de testare profesională.
  • doar funcționarii publici pot beneficia în perioada de preaviz reducerea programului de lucru, până la 4 ore zilnic, fără afectarea drepturilor salariale cuvenite.

Lista posturilor vacante a fost publicată și pe pagina de internet a instituției www.primariaresita.ro la rubrica ORGANIZARE (53 de posturi vacante în cadrul aparatului de specialitate și 8 posturi vacante la asistență socială).

În funcție de opțiunile depuse, dacă pentru un post vacant își depune opțiunea o singură persoană acel post va fi ocupat de către aceasta, iar în situațiile în care pentru același post vor fi mai multe opțiuni, postul va fi ocupat de persoana care a obținut nota cea mai mare în urma testării profesionale.

Funcționarii publici de conducere au prioritate la ocuparea unei funcţii publice vacante la nivel inferior.

O persoană are dreptul la o singură opțiune pentru ocuparea unui singur post vacant. Prin excepție, dacă, după ce unul sau mai multi funcționari publici de execuție au optat pentru un post vacant și, ulterior, un funcționar public de conducere optează pentru acel post, funcționarul/funcționarii publici de execuție vor fi convocați pentru schimbarea opțiunii.

Etichete:
Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 18:44

Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final

Municipiul Reșița anunță finalizarea proiectului „Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 Reșița”, o investiție strategică realizată prin...

Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final
Acțiune de informare în Şandra. Comunitatea spune „DA” educației medicale și vaccinării anti-HPV
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 16:07

Acțiune de informare în Şandra. Comunitatea spune „DA” educației medicale și vaccinării anti-HPV

În comuna Șandra din județul Timiș, a avut loc astăzi o amplă acțiune de informare și prevenire a cancerului de col uterin, cu accent pe...

Acțiune de informare în Şandra. Comunitatea spune „DA” educației medicale și vaccinării anti-HPV
S-a lansat prima platformă digitală gratuită dedicată studiilor clinice medicale din România. Cine are acces?
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 15:40

S-a lansat prima platformă digitală gratuită dedicată studiilor clinice medicale din România. Cine are acces?

Agenţia Naţională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale din România (ANMDMR) a lansat oficial prima platformă digitală gratuită care...

S-a lansat prima platformă digitală gratuită dedicată studiilor clinice medicale din România. Cine are acces?
Controale ITM Caraș-Severin în depozite și activități de manipulare: au fost aplicate două sancțiuni contravenționale
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:21

Controale ITM Caraș-Severin în depozite și activități de manipulare: au fost aplicate două sancțiuni contravenționale

Controale ITM Caraș-Severin în depozite și activități de manipulare: au fost aplicate două sancțiuni contravenționale În perioada 24 – 28...

Controale ITM Caraș-Severin în depozite și activități de manipulare: au fost aplicate două sancțiuni contravenționale
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 12:19

Andrei Plujar lansează casa de marcat virtuală

Deputatul USR Andrei Plujar vine cu o nouă inițiativă menită să sprijine activitatea antreprenorilor. Parlamentarul cărășan propune...

Andrei Plujar lansează casa de marcat virtuală
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 07:28

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin Primarul Dominic Fritz...

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 19:49

Premieră în comuna Măureni din Caraș-Severin! Zeci de familii vor avea unde să-și ducă copiii la creșă

Ministrul Cseke Attila a inaugurat, joi, în Măureni, o creșă realizată  prin Programul guvernamental „Sfânta Ana”, coordonat de...

Premieră în comuna Măureni din Caraș-Severin! Zeci de familii vor avea unde să-și ducă copiii la creșă
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 16:24

O nouă autosanitară SMURD Tip C a intrat în dotarea ISU Timiș: Terapie Intensivă Mobilă cu echipamente de ultimă generație

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „BANAT” a fost dotat recent, prin intermediul IGSU, cu o autosanitară SMURD Tip C-Terapie Intensivă...

O nouă autosanitară SMURD Tip C a intrat în dotarea ISU Timiș: Terapie Intensivă Mobilă cu echipamente de ultimă generație