Numărul copiilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist, în creștere în Caraș-Severin

Anual, la data de 2 aprilie, la nivel mondial, este marcată Ziua Internaţională de conştientizare a autismului, cu scopul de a dinamiza eforturile de promovare a unei mai bune înţelegeri a autismului şi de a creşte nivelul de informare a publicului larg, privind nevoile speciale ale persoanelor cu autism şi ale familiilor acestora.

Numărul copiilor diagnosticați cu tulburări de spectru autist este în continuă creștere.

Ultimele studii realizate la nivel mondial arată că această tulburare afectează unul din 59 de copii, iar cea mai mare incidență este în rândul băieților.

Inclusiv în Banatul Montan numărul copiilor cu tulburări de spectru autist este în creștere.

Centrul Școlar de Educație Incluzivă Primăvara Reșița școlarizează un număr total de 135 de preșcolari și elevi cu dificultăți grave severe asociate. Pe nivel preșcolar avem 35 de preșcolari dintre care 26 dintre aceștia sunt diagnosticați cu tulburare de spectru autist, iar în rândul școlarilor din 100 de elevi din ciclul primar și gimnazial 57 dintre aceștia sunt diagnosticați cu TSA.

Tulburarea de spectru autist este caracterizată de prezența dificultăților în comunicare și în susținerea interacțiunilor sociale, cât și prin comportamente și interese steriotipe, fapt pentru care terapia pentru acești copii înseamnă mijlocul de decodificare a realității fără de care acest aspect nu s-ar putea realiza. Acest aspect vizează dependența familiei de intervenția terapeutică pe care numai un specialist o poate realiza.

La noi, în Centrul Primăvara, aceste terapii sunt realizate de către profesorul psihopedagog care este absolvent al studiilor de psihologie. Acest terapeut mediază aceste aspecte atât pentru copii diagnosticați, cât și pentru familiile acestora. Familii care beneficiază de consiliere din partea profesorului psihopedagog. Copiii cu TSA, care sunt înscriși la noi în instituție beneficiază de terapie logopedică, fac kinetoterapie, terapie cognitivă , psihomotrică, terapia tulburărilor de limbaj. Fiecarui copil când vine în instituție i se face o evaluare inițială, iar la terapie participă întotdeauna și părintele, care este mereu partener în actul terapeutic. În urma unei colaborări eficiente am reușit să integrăm în comunitate cam 10 copii cu tulburare de spectru autist.

Și la noi în institituție este în creștere numărul copiilor care vin cu diagnostic de tulburare de spectru autist. Și vin cam în jur de 2-3 pe lună. Din păcate la nivelul județului Caraș-Severin nu există o Asociație care să reunească toate aceste persoane care suferă de autism”, a spus Mihaela Mazera, directorul Centrului Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă Primăvara din Reşiţa.

sursa foto: Centru Şcolar Pentru Educaţie Incluzivă Primăvara Reşiţa

Cele mai citite

Related Articles