CFR redeschide stația Lugoj după lucrări ample de modernizare
Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA anunță redeschiderea stației CF Lugoj, vineri, 29 august, începând cu ora 18:10, ca urmare a finalizării lucrărilor din Faza I a proiectului „Modernizarea liniei feroviare Caransebeș – Timișoara – Arad, Lotul 2”.

Articol editat de Valentina Adam, 29 august 2025, 12:26
Primul tren care va opri în noua stație modernizată este IRN 1992 (CFR Călători, ruta Timișoara Nord – Mangalia), programat la ora 18:42, urmat de IR 1691 (CFR Călători, ruta București Nord – Timișoara Nord), la ora 20:32.
Situația stației CF Lugoj înainte de modernizare
- Stația avea 24 de linii, dintre care doar 7 destinate primiri-expedieri.
- Liniile erau degradate, neadaptate vitezelor mari.
- La km CF 515+325 exista o trecere la nivel peste 3 linii, aflată într-o stare avansată de uzură.
- Peroanele erau vechi, fără modernizări și neconforme cu standardele actuale.
- Lipseau pasarela pietonală, panourile fonoabsorbante, iluminatul modern și panourile fotovoltaice.
Investițiile realizate în Faza I
1. Modernizarea și electrificarea liniilor între km 514+800 și km 517+226
- Executarea a 20.000 m³ săpături și 8.000 m³ stabilizare chimică.
- Montarea de linii noi și modernizate cu șină tip S60 și traverse din beton (lungime totală 4.800 m):
- Linia 3: electrificată, 1.800 m
- Linia 4: electrificată, 971 m
- Linia 5: montată, 853 m
- Linia 6: montată, 820 m
- Linia spre Buziaș: modernizată, 357 m
2. 17 schimbătoare de cale ferată noi montate.
3. Peroane complet modernizate și echipate:
- Peron 3 (între liniile 3 și 4): 400 m lungime, 7,05 m lățime, copertină 297 m, iluminat LED, panouri fotovoltaice.
- Peron 4 (între liniile 4 și 5): 300 m lungime, 7,05 m lățime, copertină 207 m, iluminat LED, panouri fotovoltaice.
4. Pasarelă pietonală închisă:
- Asigură acces între Strada Bârzavei și peronul 3.
- În etapele viitoare va fi echipată cu cinci lifturi și scări, pentru acces sigur la toate peroanele.
5. Instalarea panourilor fonoabsorbante pe o lungime de 762 metri.
Redeschiderea stației CF Lugoj reprezintă un pas important în cadrul unuia dintre cele mai mari proiecte de infrastructură feroviară din vestul țării. Modernizarea liniei Caransebeș – Timișoara – Arad va contribui la creșterea vitezei de circulație, a siguranței pasagerilor și a confortului în transportul feroviar.