[AUDIO-FOTO] Împreună putem menţine la şcoală copiii vulnerabili. Salvaţi Copiii prin EDUCAŢIE!

Organizația Salvați Copiii implementează în această perioadă proiectul „Educaţie pentru copiii vulnerabili”. Prin acesta se urmăreşte îmbunătățirea accesului la educație preșcolară și prevenirea abandonului școlar în rândul copiilor vulnerabili cu vârsta cuprinsă între 4 – 11 ani. Printre orașele vizate este şi Reșița. Vineri în oraşul de pe Bârzava, în organizarea Filialei Caraş-Severin a Salvaţi Copiii a avut loc una din întâlnirile proiectului, la care au participat peste 30 de cadre didactice, inspectori şcolari, voluntari. Reprezentanta Salvaţi Copiii România, Florenţa Rănaciu din Bucureşti a fost cea care a moderat această consultare între: cadre didactice, psihologi, consilieri școlari, reprezentanți ai Inspectoratului Școlar Caraş-Severin. Florenţa Rănaciu are speranţă că acest proces lung, de a aduce copiii pe drumul cel bun este într-o direcţie bună şi că în fiecare judeţ vizitat se pune câte o cărămidă la acest demers:

„Eu am speranţă. Este un proces lung. Acest fenomen de absenteism este un proces, nu un rezultat. Extindem la nivel naţional acest proiect al nostru. Nu este uşor, dar am speranţa că va fi bine, cei care ne sunt aproape sunt implicaţi. Important este să nu pierdem din vedere că educaţia copiilor chiar contează. La nivel naţional fenomenul este destul de mare, iar Reşiţa ar fi una dintre zonele depistate ca fiind afectate”.

„Am stat de vorbă cu aceşti oameni legat de fenomenul acesta. Toţi factorii au tras concluzia că trebuie să facem front comun: familie, şcoală, ONG-uri, prieteni pentru a duce copiii şi ai ţine în şcoală. Vom face o metodologie prin vom încerca să diminuăm, pe cât se poate, fenomenul abandonului şcolar, a firmat preşedintele filialei Caraş-Severin a Salvaţi Copiii, Măriuţa Simionescu.”

„Plec încărcat pozitiv pentru că nu au fost doar vorbe aici la întâlnirea de la Salvaţi Copiii Caraş-Severin.  Noi suntem beneficiari ai serviciilor acestora. Este un obiectiv care stă la bază, este mult mai uşor să gestionezi un copil adus devreme în şcoală, să încerci să-l formezi şi să-l păstrezi la şcoală. Absenteismul şi abandonul şcolar există în Caraş-Severin şi avem în vedere diminuarea acestor fenomene, a concluzionat din partea Inspectoratului Judeţean Caraş-Severin, prof. Ionel Moatăr”.

Acest gen de întâlniri vor continua în oraşele: Bucureşti, Craiova, Timișoara și Târgu Mureș.

Cristina Corocan