CFR a semnat contractul pentru reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, Lot 5
Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a anunțat că, în data de 27 august 2025, a fost semnat contractul de proiectare și execuție a lucrărilor pentru obiectivul de investiții „Reabilitarea liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean” – LOT 5: CAP X Băile Herculane – CAP X Po Nou Poarta, km 404+250 – km 436+887.

Articol editat de Valentina Adam, 27 august 2025, 11:01
Contractul a fost atribuit companiei PORR Construct S.R.L., valoarea estimată totală fiind de 2.143.133.821,65 lei (fără TVA).
Finanțare și durată
Sursa de finanțare este asigurată prin Programul Transport (PT) 2021-2027, bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, precum și din alte surse legal constituite.
Durata contractului este de 60 de luni, împărțită astfel:
- 12 luni pentru proiectare
- 48 luni pentru execuția lucrărilor
Obiectivele principale ale investiției
Proiectul urmărește îmbunătățirea competitivității economice a României prin dezvoltarea infrastructurii feroviare și integrarea acesteia în rețeaua europeană de transport. Printre obiectivele majore se numără:
- Modernizarea liniei de cale ferată conform Specificațiilor Tehnice de Interoperabilitate (STI), linie simplă sau dublă, electrificată, 25kV.
- Introducerea de instalații de centralizare electronice/electrodinamice noi sau reabilitate și implementarea sistemului de siguranță ERTMS nivel 2.
- Asigurarea unei sarcini maxime de 22,5 tone/osie și a unei lungimi maxime a trenurilor de 740 m în toate stațiile.
- Construirea de peroane înalte (400 m) în toate stațiile.
- Modernizarea a 7 tuneluri de pe traseu.
- Realizarea de lucrări civile în stații: igienizare, intervenții la structuri și eficientizarea fluxurilor.
- Îmbunătățirea geometriei traseului prin rectificarea curbelor și adaptarea la normativele în vigoare.
- Modernizarea instalațiilor de semnalizare și telecomunicații.
- Creșterea vitezei de circulație a trenurilor până la 100 km/h.
- Modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea traseului (25 kV, 50 Hz).
- Mărirea capacității de tranzit și montarea de panouri fonoabsorbante sau soluții alternative pentru reducerea zgomotului.
Impactul investiției
Prin acest proiect, CFR SA urmărește să contribuie la promovarea transportului feroviar durabil, creșterea volumului de investiții și integrarea mai rapidă a României în rețeaua de căi ferate europene, cu beneficii directe pentru transportul de călători și de marfă, atât la nivel național, cât și internațional.