CFR SA scoate la licitație pentru a treia oară lotul cu tunelul Balota, pe ruta Craiova–Caransebeș
Compania Națională de Căi Ferate CFR SA a relansat licitația pentru cel mai dificil tronson al proiectului de reabilitare a liniei feroviare Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean. Este vorba despre Lotul 3 Igiroasa – Drobeta Turnu Severin. Acesta include lucrările complexe pentru tunelul feroviar Balota.
Detalii licitație

Articol editat de Valentina Adam, 24 august 2025, 18:58
Detalii licitație
Anunțul publicat în SEAP are ca obiect „Proiectare și Execuție a lucrărilor aferente obiectivului de investiții – Reabilitarea liniei feroviare Craiova–Drobeta Turnu Severin–Caransebeș, Lot 3”.
- Valoare estimată: între 5,16 și 6,15 miliarde lei (identică cu cea a procedurii anterioare).
- Termen limită pentru depunerea ofertelor: 6 octombrie 2025, ora 15:00.
- Valabilitatea ofertelor: până la 6 aprilie 2026.
A treia încercare pentru cel mai greu tronson
Este a treia licitație pentru Lotul 3. Procedura precedentă a fost anulată după ce ofertele depuse de asocierile FCC Construccion – Gulermak Spolka și Kolin Insaat Turizm Sanayi ve Ticaret A.S. – Straco Holding au depășit valoarea estimată.
La prima tentativă, valoarea a fost mult subestimată, doar 3 – 3,7 miliarde lei, ceea ce a dus la imposibilitatea continuării procedurii.
Importanța tronsonului
Lotul 3 este considerat cel mai dificil din întreg proiectul de reabilitare, atât prin prisma lucrărilor tehnice necesare, cât și a impactului asupra traficului feroviar din sud-vestul României. Tunelul Balota este una dintre cele mai complexe lucrări de infrastructură feroviară din zonă.