[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!

Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel  că  nu uită de Caraş-Severin.

Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Nota Redacției:

În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul “Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.

Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km,  fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.

Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de  14 și 9 viaducte,  sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.

Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.

„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Sursa:wikipedia

1 COMENTARIU

  1. Lucraea este o opera de arta a acelor vremuri.Merita reabilitata si infrastructura folosita ca mijloc de transport.

Comentariile sunt închise.

Cele mai citite

Related Articles