Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Articol editat de Radio Resita, 6 decembrie 2019, 23:52 / actualizat: 3 martie 2020, 7:45

Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel  că  nu uită de Caraş-Severin.

Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Nota Redacției:

În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul „Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.

Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km,  fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.

Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de  14 și 9 viaducte,  sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.

Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.

„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Sursa:wikipedia

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:53

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare și modernizare a Liceului Tehnologic Electrotimiș, corpul C1, un proiect strategic care...

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:11

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!

Ziua Victoriei Revoluţiei Române şi a Libertăţii a fost marcată luni, 22 decembrie la Reşiţa pe platoul fostei Unităţi de Rachete...

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!
Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 07:34

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei

Primarul Borcean Felix a semnat unul dintre cele mai mari contracte de finanțare din istoria Caransebeșului, în valoare de 43 de milioane de lei,...

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei
Actualitate duminică, 21 decembrie 2025, 19:25

„Punte între generații – Școala rurală” la Berzovia: valori autentice, destine construite din școala de la sat

„Punte între generații – Școala rurală”, un eveniment despre rădăcini, educație și destine construite cu muncă a avut loc duminică,...

„Punte între generații – Școala rurală” la Berzovia: valori autentice, destine construite din școala de la sat
Actualitate duminică, 21 decembrie 2025, 08:00

Naveta care doare mai mult decât boala. Povestea lui Jarco din Moldova Nouă și nevoia unui spital oncologic la Reșița

Jarco din Moldova Nouă este unul dintre acei oameni care duc, zi de zi, o luptă grea și nedreaptă. Nu doar cu cancerul, ci și cu drumul....

Naveta care doare mai mult decât boala. Povestea lui Jarco din Moldova Nouă și nevoia unui spital oncologic la Reșița
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:30

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți. Peste 1.500 de animale au fost eutanasiate. Un focar de pestă porcină africană a fost confirmat...

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:18

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă

Un accident de muncă grav a avut loc în Timiş. Un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă în timp ce...

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă