Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Articol editat de Radio Resita, 6 decembrie 2019, 23:52 / actualizat: 3 martie 2020, 7:45

Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel  că  nu uită de Caraş-Severin.

Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Nota Redacției:

În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul „Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.

Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km,  fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.

Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de  14 și 9 viaducte,  sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.

Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.

„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Sursa:wikipedia

Timișoara amenajează parcări noi și extinde spațiile verzi prin proiectul Magistrala Verde
Actualitate luni, 15 decembrie 2025, 13:00

Timișoara amenajează parcări noi și extinde spațiile verzi prin proiectul Magistrala Verde

Noi parcări pe Calea Șagului pentru un oraș mai verde Primăria Municipiului Timișoara va amenaja noi locuri de parcare pe Calea Șagului, pe...

Timișoara amenajează parcări noi și extinde spațiile verzi prin proiectul Magistrala Verde
Polițiștii din Caraș-Severin au aplicat peste 850 de sancțiuni contravenționale, pe parcursul săptămânii trecute
Actualitate luni, 15 decembrie 2025, 12:41

Polițiștii din Caraș-Severin au aplicat peste 850 de sancțiuni contravenționale, pe parcursul săptămânii trecute

Controalele rutiere s-au desfășurat pe principalele drumuri din județ și au fost aplicate peste 850 de sancțiuni contravenționale. Peste 200 de...

Polițiștii din Caraș-Severin au aplicat peste 850 de sancțiuni contravenționale, pe parcursul săptămânii trecute
În Reșița, transportul public de călători este 100% verde!
Actualitate luni, 15 decembrie 2025, 12:29

În Reșița, transportul public de călători este 100% verde!

Municipiul Reșița este singurul din țară în care transportul public de călători este 100% verde. Mijloacele de transport poluante au fost...

În Reșița, transportul public de călători este 100% verde!
A început campania umanitară „Muzică pentru Viaţă”. Comunitatea donează, viața câștigă: Reșița va avea un spital pentru bolnavii de cancer
Actualitate luni, 15 decembrie 2025, 09:48

A început campania umanitară „Muzică pentru Viaţă”. Comunitatea donează, viața câștigă: Reșița va avea un spital pentru bolnavii de cancer

Reșița va avea un spital pentru bolnavii de cancer. Campania umanitară „Muzică pentru Viață” a debutat astăzi, iar timp de 10 zile,...

A început campania umanitară „Muzică pentru Viaţă”. Comunitatea donează, viața câștigă: Reșița va avea un spital pentru bolnavii de cancer
Actualitate duminică, 14 decembrie 2025, 18:48

„Am cancer de col uterin, cu tumoră inoperabilă”. Povestea Marianei Ciupac din Caransebeș, o mamă care cere doar timp ca să trăiască

„Am cancer de col uterin…inoperabil”, spune încet, ca și cum încă ar spera că, dacă rostește mai încet cuvintele, boala n-o să audă....

„Am cancer de col uterin, cu tumoră inoperabilă”. Povestea Marianei Ciupac din Caransebeș, o mamă care cere doar timp ca să trăiască
Actualitate duminică, 14 decembrie 2025, 09:00

Pacienții cu cancer din Caraș-Severin renunță la tratament din cauza navetei la Timișoara! Medicul oncolog Vlad Vornicu face apel pentru construirea unui spital oncologic la Reșița

Tot mai mulți pacienți diagnosticați cu cancer din Caraș-Severin sunt nevoiți să întrerupă tratamentul oncologic, epuizați de naveta...

Pacienții cu cancer din Caraș-Severin renunță la tratament din cauza navetei la Timișoara! Medicul oncolog Vlad Vornicu face apel pentru construirea unui spital oncologic la Reșița
Actualitate duminică, 14 decembrie 2025, 07:00

O nouă colectă mobilă de sânge la Spitalul Orășenesc Oțelu-Roșu

Centrul de Transfuzii Sanguine din Caraș-Severin organizează miercuri, 17 decembrie, o colectă mobilă de sânge la Spitalul Orășenesc din...

O nouă colectă mobilă de sânge la Spitalul Orășenesc Oțelu-Roșu
Actualitate duminică, 14 decembrie 2025, 06:00

Echipament modern pentru operațiile de cataractă la Spitalul Judeţean Arad. Investiție de peste 300.000 de lei

Compartimentul de Oftalmologie din Arad beneficiază, începând din această lună, de un nou echipament medical performant, esențial în...

Echipament modern pentru operațiile de cataractă la Spitalul Judeţean Arad. Investiție de peste 300.000 de lei