coloana tiruriZeci de autocamioane cu nisip, pietriş şi piatră spartă se îndreaptă spre frontiera româno-ungară la Nădlac, încă de la primele ore ale dimineţii. Transporturile sunt destinate construcţiei autostrăzii M43 Mako-Nagylak în Ungaria. În aceste condiţii, traficul la ieşirea din ţară pentru automarfare este de multe ori îngreunat,  când sute de autocamioane, după ridicarea restricţiilor de sfârşit de săptămână în ţara vecină se îndreaptă spre frontieră şi formează coloane care de multe ori depăşesc 10 km. Autobasculantele nu stau la rândul format şi intră în depăşirea coloanei, formându -se astfel blocaje pe celalalt sens de circulaţie. Peste 200 de transporturi de balast, cu preţ convenabil, de la carierele din România, din localităţile Horia, Mândruloc şi  Nădlac, sunt înregistrate zilnic de când partea ungară a demarat lucrările la autostrada Mako –Nădlac. Materialul este descarcat în bazele de recepţie, la 6 km de frontieră.
Tronsonul are o lungime de 23,1 kilometri şi va costa 157,5 milioane de euro, respectiv 6,8 milioane de euro pe kilometru. Autostrada va avea doua benzi pe sens, trei noduri şi două pasaje de cale ferată. În unele locuri, terasamentul va fi înalt de până la nouă metri. Lucrarea este realizată de o companie ungară, iar termenul de finalizare este septembrie 2014.  M43 ar trebui sa se unească la graniţa cu Autostrada Nădlac – Arad, al cărei termen iniţial de finalizare era luna aceasta. În prezent nu se ştie exact dacă autostrada va avea la graniţa României cu Ungaria si un Punct de Control şi Trecere a Frontierei, având în vedere că România nu face parte încă din spaţiul Schengen. Şoferilor care circulă pe tronsonul Arad – Nădlac li se recomnadă prudenţă în trafic,  deoarece pe carosabil pot apărea mici bucăţi de piatră căzută  din benele prost etanşate a transportatorilor de balasţ pentru autostrada ungară.