Situaţie fără precedent la Spitalul Judeţean de Urgenţă din Reşiţa. 12 pacienţi nemulţumiţi au depus reclamaţii la secretariatul unităţii medicale după ce au fost nevoiţi să aştepte ore în şir în faţa cabinetului unui medic oftalmolog.

Pacienţii îl acuză pe medicul oftalmolog Sebastian On că nu-şi respectă programul de lucru: Nu este domnul doctor şi eu am aşteptat, dar unii au stat aici de la 9 dimineaţa, în final au plecat acasă după ce au fost la direcţiune pentru că au aflat că nu pot beneficia de investigaţii cu trimitere de la medicul de familie, a declarat un pacient.

hgythytEchipa Radio România Reşiţa a deschis o anchetă jurnalistică pentru a afla adevărul. Ne-am deplasat în policlinică şi la cabinet am stat de vorbă cu o asistentă care ne-a confirmat că doctorul On nu este la spital: Eu atât vă pot spune că nu este aici, mergeţi la direcţiune şi întrebaţi. Auzind discuţia o altă asistentă ne explică unde îl putem găsi pe medicul On şi e dispusă să ne ofere chiar şi o carte de vizită a dânsului, dar să nu afle managerul Dumitru Secăşan.

Asistentă:-Mergeţi acolo la el la cabinetul lui, de ce nu mergeţi acolo?

Reporter:-Dar dacă aş vrea prin policlinică ca să nu plătesc?

Asistentă:-Păi nu vine, nu vine aici! Dacă vreţi vă dau cartea lui de vizită, dar aici nu vine, e numai aşa trecut, altcineva e aici, deci dacă vă doriţi să mergeţi la dânsul eu vă dau cartea de vizită, dar dacă nu doriţi nu v-o dau!

dumitru-secasan

Managerul unităţii medicale, Dumitru Secăşan cunoaşte  foarte bine situaţia şi a deschis o anchetă internă: „Nu e loial faţă de spital, al cărui angajat este încă! Nu ştiu ce justificare are el, până nu se termină luna nu ştiu e în concediu medical, nu e în concediu… Noi l-am chemat la comisia de disciplină nu a venit. O să-l chemăm la consiliul de etică, nu ştiu dacă vine. Ştiu doar că are un avocat dar nu ştim care este reacţia lui faţă de această situaţie„.

La polul opus medicul oftalmolog, Sebastian On se consideră nedreptăţit, şi îl acuză pe managerul spitalului, Dumitru Secăşan de abuz în serviciu:”Încă de când m-am angajat am avut probleme şi am depus o plângere penală împotriva domnului manager pentru abuz în serviciu şi i-am deschis şi un litigiu de muncă pentru neîndeplinirea contractului de muncă. În plus a afişat abuziv, fără acordul meu, pe uşa ambulatoriului un program nesemnat de mine, în momentul în care eu nu am raportul contractual cu Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate şi prin urmare nu puteam să lucrez în ambulator, nu am semnătură digitală şi mai mult decât atât şefa secţiei în momentul angajării nu mi-a dat paturile. wrefrtgtrAparatura este perimată, veche şi în condiţiile date am fost hărţuit permanent, 2 luni de zile, inclusiv cu condica care a fost luată astfel încât să nu o pot semna, yala de la uşă a fost schimbată. Programul meu a fost menţinut în mod abuziv afişat pe uşa ambulatoriului şi pacienţii au fost probabil învăţaţi de cineva să facă reclamaţiile respective, lucru care m-a determinat să-mi angajez un avocat. Am fost hărţuit mereu, la locul de muncă. Practic, se încearcă înlăturarea mea de acolo. Eu m-am prezentat în fiecare zi la spital atât în luna martie cât şi în luna aprilie, dar mi-au fost reţinute ilegal drepturile mele băneşti, efectiv mi-a fost reţinută de pe card o sumă de bani, fără să deschidă cineva o anchetă, pur şi simplu mi înscenează tot felul de lucruri, a precizat medicul oftalmolog On.

(Daiana Roşca)

4 COMENTARII

  1. Nu este singurul abuz , din păcate . Mai sunt și alte cazuri , despre care se va vorbi în curând . Pe noi , nu ne mai mira nimic

  2. L-am cunoscut personal pe Dl. Dr. On si pot spune ca este un om respectabil, cu o deosebita responsabilitate civica. Sper ca un corp de control de control extern sa investigheze si sa clarifice in detaliu situatia. Cred ca acest lucru poate fi confirmat de fostii sai colegi si profesori!

    Personal cred ca Dr. On a gresit cand a renuntat la activitatea sa din Timisoara pentru a venii in Resita.

Comments are closed.