Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Articol editat de Radio Resita, 6 decembrie 2019, 23:52 / actualizat: 3 martie 2020, 7:45

Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel  că  nu uită de Caraş-Severin.

Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Nota Redacției:

În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul „Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.

Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km,  fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.

Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de  14 și 9 viaducte,  sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.

Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.

„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Sursa:wikipedia

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 11:48

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată

Un incident feroviar grav a avut loc pe 29 noiembrie 2025, în zona stației CFR Crușovăț, județul Caraș-Severin. Trenul InterRegio 1691, care...

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată
Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 11:30

Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane

În perioada sărbătorilor, clienții au oportunitatea de a găsi în oferta producătorului local Puiu Roman păstrăv curcubeu crescut chiar în...

Caraş-Severin: Pește proaspăt pentru sărbători, direct de la ferma din Băile Herculane
„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 07:06

„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități

Direcția de Asistență Socială a Municipiului Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități printr-o serie de...

„Puterea comunității stă în diversitatea ei” – Timișoara a marcat Ziua Internațională a Persoanelor cu Dizabilități
Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:43

Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad

A fost aprobat contractul de finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad, proiect strategic pentru Caraș-Severin și...

Finanțare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș–Timișoara–Arad
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:30

Colegiul Medicilor Veterinari: Fenomenul porcului online, greu de stopat în Caraş-Severin

Avertisment privind achiziția cărnii de porc din surse nesigure Președintele Colegiului Medicilor Veterinari din Caraș-Severin, dr. Alin...

Colegiul Medicilor Veterinari: Fenomenul porcului online, greu de stopat în Caraş-Severin
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 21:02

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto. 641 de posturi vor fi eliminate din România. Aumovio, compania...

Val de concedieri la Timişoara, Sibiu şi Iaşi într-o companie de tehnologii auto
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 18:00

În Caraş-Severin trichineloza rămâne o amenințare: veterinarii cer responsabilitate în achiziția porcilor pentru sacrificare

Cazurile de trichineloză se mențin, de la un an la altul, la un nivel relativ constant, însă riscul de apariție a noi focare persistă din cauza...

În Caraş-Severin trichineloza rămâne o amenințare: veterinarii cer responsabilitate în achiziția porcilor pentru sacrificare
Actualitate miercuri, 3 decembrie 2025, 17:42

Reşiţa va avea primul spital de oncologie din Caraş-Severin: proiectul OncoHelp avansează rapid

Pacienții din Caraș-Severin care suferă de cancer vor avea un spital de oncologie modern la Reșița, care va funcționa în clădirea fostului...

Reşiţa va avea primul spital de oncologie din Caraş-Severin: proiectul OncoHelp avansează rapid