Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Așa cum a promis PNL, Trenul Anina Oravița va circula normal! Indiferent de dorința pesediștilor cuciști, cei care s-au opus și au radiat din Mersul Trenurilor acest traseu feroviar superb, el va rămâne un punct turistic emblematic pentru Banatul de Munte!

[FOTO] Ministrul Ion Marcel Vela nu uită de Caraș-Severin: Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Articol editat de Radio Resita, 6 decembrie 2019, 23:52 / actualizat: 3 martie 2020, 7:45

Mulțumesc colegului, ministru al Transporturilor, Nicolae Bode, cel care astăzi, de Moș Nicolae, mi-a făcut o surpriză și a oferit bănățenilor cel mai frumos cadou”, şi-a anunţat conjudeţenii ministrul Ion Marcel Vela pe pagina sa de socializare, dovedind astfel  că  nu uită de Caraş-Severin.

Aşadar, Povestea merge mai departe pentru Semeringul Bănăţean!

Nota Redacției:

În Banatul de Munte, în zona Oravița, există cel mai vechi teatru din țară, Teatrul „Mihai Eminescu”, inaugurat în luna cotombrie a anului 1817 și prima cale ferată montană (și a patra construită) de pe teritoriul actual al României, denumită Semeringul Bănățean.

Calea ferată Oraviţa-Anina se întinde pe o lungime de 34 km,  fiind construită de austrieci între ani 1855 – 1863. În acele vremuri Banatul făcea parte din Imperiul Austro-Ungar. Prima locomotivă, numită „Steyerdorf” construită în 1861, a fost adusă de la Viena cu vaporul pe Dunăre până la Moldova-Nouă. De acolo a fost trasă de 40 de perechi de boi până la Oraviţa.

Toate tunelele de pe traseu au fost săpate ”manual” pentru că proiectul a fost inaugurat în anul 1863, cu 4 ani înainte de inventarea dinamitei. Tocmai de aceea tunelele, în număr de  14 și 9 viaducte,  sunt foarte înguste, suficient doar cât să încapă trenul și o palmă în plus.

Din cauza terenului dificil, vagoanele şi locomotiva sunt special construite pentru a putea circula pe acest traseu. Locomotiva actuală este diesel deoarece linia nu a fost niciodată electrificată. Vagoanele au o vechime de 100 ani, iar băncile sunt din lemn.

„Calea ferată Baziaș-Oravița-Anina” este clasată ca monument istoric (cod LMI CS-II-a-A-10949.02). Tot monument istoric este și clădirea gării Anina.

Sursa:wikipedia

Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru Viață”
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:42

Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru Viață”

Centrul Civic a înghețat, dar inimile s-au încălzit. Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru...

Corul OncoHelp Timișoara a colindat în frig la Reșița, oferind „Muzică pentru Viață”
Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:22

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări

Proiectul mult așteptat al spitalului oncologic de la Reşița face paşi concreți. Clădirea în care îşi va desfăşura unitatea medicală...

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 19:41

Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”

Corul profesorilor „Magistrii” de la Liceul Teoretic General Dragalina din Oraviţa a venit la căsuța de sticlă din centrul Reşiţei pentru a...

Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”
Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 15:33

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici

Transportul public din Reșița este pe un trend ascendent cu peste 4 milioane de călători și costuri mai mici după reintroducerea tramvaiului....

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:05

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității

Proiectul de revitalizare a malurilor râului Cerna, în zona Băile Venera din Băile Herculane, a intrat într-o etapă esențială. În prezent, o...

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:53

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare și modernizare a Liceului Tehnologic Electrotimiș, corpul C1, un proiect strategic care...

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:11

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!

Ziua Victoriei Revoluţiei Române şi a Libertăţii a fost marcată luni, 22 decembrie la Reşiţa pe platoul fostei Unităţi de Rachete...

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!