Ascultă Radio România Reșița Live

Riscul de accident vascular cerebral a crescut cu aproape 30% în cazul persoanelor care au lucrat peste zece ore pe zi

Munca susţinută este sinonimă în general cu un venit mai bun, însă poate contribui totodată la creşterea riscului de îmbolnăvire, conform rezultatelor unui studiu efectuat în Franţa, citat joi de UPI.

Riscul de accident vascular cerebral a crescut cu aproape 30% în cazul persoanelor care au lucrat peste zece ore pe zi
Foto: Doctor holding heart

Articol editat de Casandra Silitra, 22 iunie 2019, 07:44 / actualizat: 22 iunie 2019, 9:35

Riscul de accident vascular cerebral a crescut cu aproape 30% în cazul persoanelor care au lucrat peste zece ore pe zi timp de cel puţin 50 de zile pe an, conform unui studiu publicat joi în jurnalul ştiinţific Stroke.

De asemenea, în cazul persoanelor care au lucrat multe ore pe zi o perioadă de cel puţin zece ani riscul a crescut până la 45%.

”Asocierea dintre numărul mare de ore lucrate, timp de zece ani, şi accidentul vascular cerebral pare a fi mai pregnantă în cazul persoanelor cu vârste sub 50 de ani’‘, a declarat autorul principal al studiului, doctor Alexis Descatha, cercetător la Spitalul Universitar Raymond Poincaré şi Universitatea din Angers.

Concluzia a ”fost una neaşteptată”, a mai spus medicul care a subliniat necesitatea continuării studiului ”pentru a examina această descoperire”.

Oamenii de ştiinţă au analizat date prelevate de la peste 143.000 de cetăţeni francezi, cu vârste cuprinse între 18 şi 69 de ani. Ei au colectat informaţii despre riscul cardiovascular şi accidentul vascular cerebral, obiceiurile nocive ale participanţilor, precum fumatul, şi numărul de ore lucrate.

În total, 1.224 de subiecţi au suferit accidente vasculare cerebrale.

Concluziile cercetării coincid cu cele ale unui studiu publicat în jurnalul ştiinţific The Lancet, care a evidenţiat o asociere între riscul cardiovascular şi numărul mare de ore petrecute muncind. Cercetarea a sugerat că stresul declanşat de numărul mare de ore lucrate, coroborat cu alţi factori de risc relevanţi, consumul de alcool şi nivelul scăzut de activitate fizică pot contribui la sporirea riscului de accident vascular cerebral.

”Aş sublinia totodată că mulţi furnizori de servicii medicale lucrează mai mult decât definiţia numărului mare de ore de muncă şi prezintă la rândul lor un risc ridicat de accident vascular cerebral”, a notat Descatha.

”Ca medic, o să îmi sfătuiesc pacienţii să lucreze mai eficient şi intenţionez să urmez şi eu propriul sfat”, a adăugat el.

Etichete:
Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
Fapt divers luni, 8 iunie 2026, 19:00

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională

  Poluarea informațională, o nouă provocare pentru tineri Pe lângă problemele clasice de mediu, participanții au discutat despre fenomenul...

Ziua Mondială a Mediului, marcată la Reșița prin dezbateri despre sustenabilitate și poluarea informațională
„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Fapt divers sâmbătă, 6 iunie 2026, 07:15

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”

Copiii din Arad sunt invitați la o nouă ediție a evenimentului „Farmecul Copilăriei”. Evenimentul este organizat de Primăria Municipiului...

„Farmecul Copilăriei” revine la Arad. Ateliere, magie și distracție gratuită pentru copii în Parcul „Aventura Voinicilor”
Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 21:07

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului

Un nou traseu tematic dedicat comunității carașovenești Manifestarea a inclus prezentarea activităților desfășurate de administrația...

Ziua Ariei Protejate, Ziua Mediului și Ziua Învățătorului, sărbătorite împreună la Iabalcea. Un nou traseu tematic a fost inaugurat în Parcul Național Semenic–Cheile Carașului
„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 18:00

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad

Călătorii din mijloacele de transport public din Arad vor avea acces gratuit, prin coduri QR, la Biblioteca Digitală Arădeană. Proiectul...

„Scanează. Citește. Descoperă Aradul”: peste 52.000 de resurse digitale, disponibile gratuit în autobuzele și tramvaiele din Arad
Fapt divers vineri, 5 iunie 2026, 15:57

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională

Expoziție de fotografie dedicată mediului Manifestările vor debuta pe 5 iunie 2026 cu deschiderea unei expoziții de fotografie care va putea fi...

Ziua Mondială a Mediului 2026, marcată la Reșița prin expoziție foto și dezbatere despre dezvoltarea durabilă și poluarea informațională
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 17:41

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026

Cine a participat la evenimentul organizat de Romsilva? La manifestare au fost prezenți directorul general al Romsilva, Jean Vișan, membrii...

Romsilva a lansat campania „Solidaritate pentru viață” de Ziua Silvicultorului 2026
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 17:28

Ziua Parcului Național Semenic–Cheile Carașului, sărbătorită la Iabalcea prin activități dedicate naturii și patrimoniului local

Program dedicat naturii și tradițiilor locale Evenimentul va debuta la ora 9:30, cu primirea participanților, urmată de prezentări susținute de...

Ziua Parcului Național Semenic–Cheile Carașului, sărbătorită la Iabalcea prin activități dedicate naturii și patrimoniului local
Fapt divers joi, 4 iunie 2026, 08:38

File de istorie-Tratatul de la Trianon!

Tratatul a fost semnat în Palatul Marele Trianon de la Versailles de către 16 state aliate, inclusiv România, pe de o parte și de Ungaria, de...

File de istorie-Tratatul de la Trianon!