Tehnologia la zi – Facebook… pardon, Meta are ceas!

Și dacă la noapte tot se dau ceasurile cu o oră înapoi, adică dormim mai mult, și se pare că este ultima oară când se întamplă asta… Planetele s-au aliniat, astrele au luminat și Facebook… pare că s-a mai METArizat… așa că iată – am ales să vorbim astăzi despre… ceasuri… de fapt despre Ceasul! pentru că e unul singur… și este Meta, sau Facebook… sau Milan…

Oricum s-ar numi, este al doilea pas făcut de către Mark Zuckerberg spre transformarea platformei de socializare Facebook, într-un Metaverse… pentru că primul pas a fost schimbarea numelui din Facebook în Meta… o schimbare realizată momentan doar la nivel central, adică acolo acasă la compania mamă.

Scurgeri de META-informații

Așadar… după cum plastic descriu jurnaliștii tech de pe Zonă, Facebook a ieșit din faza de adolescent rebel și s-a maturizat oficial, fiind de acum cunoscut drept Meta. Și dispune de inovațiile și tehnologia care ne va ajuta să ne conectăm și să interacționăm mai ușor și mai versatil cu cei din jurul nostru. Chiar și cu ajutorul Oculus, tot proprietatea lui Zukk… ochelari de VR… sau mai pe românește, de Realitate Virtuală.

Până acolo însă, îndeplinirea acestui scop pare că ar fi, pentru început, reprezentat de apariția subită a unui smartwatch Facebook. Scurgerea de informații a ajuns la publicația americană Bloomberg. Aparent ceasul inteligent vrea să intre direct în mijlocul furtunii, pe o piața dominată de competitori serioși.

Un Milan cu ecran detașabil

Umblă vorba că ceasul Facebook/Meta/Mark, sau mă rog… se numește Milan. Construcția acestuia este din oțel inoxidabil, iar unele dintre componente par detașabile (ecranul, se zvonește). Însă elementul care îți atrage din prima atenția este camera frontală sub forma unui breton, în partea de jos… a ecranului. Plasat chiar pe mijlocul marginii inferioare.

Informațiile timpurii indică faptul că această caracteristică implementată pe ceasul Facebook… pardon, Meta… ar avea mai degrabă rol social, întrucât ceasul va fi capabil să înregistreze clipuri video, să realizeze fotografii pentru a le partaja prin telefon, alături de posibilitatea de a participa la conferințe video direct de pe ecranul acestuia.

Socializare virtuală vs. față în față

Într-un segment dominat de nume precum Apple, Google, Samsung și Huawei, oare ce ar putea fi diferit și vrednic la un smartwatch care se presupune că ar anunța debutul metaverse-ului? Ce avantaje ar putea aduce o astfel de abordare? Cum ne-ar putea ajuta pe noi, utilizatorii de zi cu zi care oricum se zgâiesc aproape non-stop la ecranele telefoanelor, chiar și atunci când merg pe stradă?

De la echipamente AR și VR, la Instagramuri care umblă sub formă de ceas inteligent, oare mai are vreo relevanță interacțiunea față în față?

Aparent Facebook vrea să ne aducă mai aproape și să ne ajute să comunicăm mai simplu și mai eficient, însă rămâne de văzut ce va aduce viitorul.

Totuși, potrivit hitechglitz.com, compania cunoscută anterior ca Facebook a refuzat să comenteze această poveste.

Însă, dacă povestea rămâne pe același „fir epic”, nu pare ca viitor să sune prea bine, pentru că fie că suntem de acord sau nu, Facebook a reușit să aducă mai aproape pe cei aflați la distanță și să depărteze pe cei din apropierea noastră.

Lectură suplimentară recomandată – marca Zona IT: O poveste despre cum Facebook îi sancționează grav pe cei care îi ajută pe oameni să petreacă mai puțin timp pe platformă

De același autor

Related Articles