Obiectivul Guvernului pentru 2035: două autostrăzi care să traverseze ţara, două care să înconjoare Carpaţii

Executivul a adoptat proiectul de Lege privind aprobarea Strategiei de dezvoltare teritorială a României pentru următoarele două decenii, printre obiectivele pe termen lung figurând construirea a două autostrăzi pe axele nord-sud şi est-vest şi a două autostrăzi în exteriorul Munţilor Carpaţi.

Strategia de dezvoltare teritorială a României (SDTR) se intitulează „România policentrică 2035. Coeziune şi competitivitate teritorială, dezvoltare şi şanse egale pentru oameni” şi îşi propune ca dezvoltarea teritoriului României în perspectiva anului 2035 să fie concentrată pe asigurarea unui teritoriu funcţional, administrat eficient, astfel încât să fie asigurate condiţii atractive de viaţă şi locuire pentru cetăţenii săi şi să aibă un rol important în dezvoltarea zonei de sud-est a Europei, scrie news.ro.

Documentul elaborat de către Ministerul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, sub coordonarea primului-ministru, are ca obiectiv dezvoltarea teritoriului naţional la nivelul unor nuclee de concentrare a resurselor umane, materiale, tehnologice şi de capitaluri (oraşe mari/medii) şi conectarea eficientă a acestor zone de dezvoltare cu teritoriile europene. În document sunt cuprinse cinci obiective generale, 18 obiective specifice şi 10 linii directoare de planificare, iar măsurile sunt prevăzute pe termen scurt (3 ani), mediu (7 ani) şi lung (mai mult de 10 ani).

Planuri ambiţioase de autostrăzi
„Pe termen lung, Guvernul are în vedere realizarea a 2 autostrăzi complete, care să traverseze ţara nord-sud şi est-vest, realizarea a 2 autostrăzi la exteriorul Carpaţilor, realizarea unui pod nou peste Tisa (la Sighetu Marmaţiei), realizarea a cel puţin unei autostrăzi de legătură între Moldova şi Transilvania, realizarea a cel puţin o trecere de cale ferată de viteză sporită peste Carpaţii Orientali.
De asemenea, strategia vizează realizarea a minimum 5 platforme intermodale de transport, asigurarea navigabilităţii pe Dunăre pe tot parcursul anului, realizarea a minimum 5 sisteme de infrastructură de transport între oraşele cu potenţial de pol transfrontalier, modernizarea reţelei de transport feroviar, modernizarea reţelei de transport rutier.

Potrivit documentului aprobat de Executiv, Bucureştiul ar trebui să devină un pol competitiv la nivel european, strategia vizând şi proiecte de investiţii pentru creşterea stocului de locuinţe sociale la nivel de unitate administrativă, reabilitarea a 10 centre istorice şi realizarea de lucrări de împădurire. În cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, se va constitui o unitate de monitorizare şi evaluare a implementării strategiei, iar sistemul de monitorizare va fi verificat şi reactualizat anual, pentru a include noile reorientări strategice ori de politici.

Sursa: adevarul.ro

Cele mai citite

Related Articles