România a fost prima țară din Europa care, încă din anul 2013, a pregătit infrastructura de comunicații, la nivel național, pentru implementarea serviciului de urgență eCall.

Serviciul de Telecomunicații Speciale și Dacia România au realizat astăzi, o demonstrație privind modul de funcționare al sistemelor eCall. În cazul producerii unui accident rutier, acestea generează automat apelarea numărului 112 și transmiterea către Serviciul de urgență a informațiilor relevante pentru localizarea precisă a evenimentului și pentru intervenția echipajelor de salvare: poziția geografică a mașinii, seria VIN, tipul vehiculului, tipul combustibilului utilizat, direcția de deplasare și modul de declanșare a sistemului – automat sau manual. În ultimul an şi jumătate, au fost transmise peste 4 mii de apeluri prin această tehnologie, spune purtătorul de cuvânt al STS, Cătălin Chirca.

„Potrivit statisticilor Serviciului de urgență 112, în perioada ianuarie 2020 – iunie 2021, s-au înregistrat 189.213 apeluri la 112 referitoare la evenimente rutiere, dintre care 4.286 au fost efectuate prin sistemul de comunicații eCall. Dintre acestea, în 850 de cazuri apelul s-a declanșat automat la impact, iar în 3.436 de situații apelul a fost inițiat de ocupanții vehiculului”.

Sistemul eCall activează transmiterea datelor doar în momentul producerii unui accident sau dacă ocupanții vehiculului îl acționează manual, astfel că mașina nu este monitorizată în timp real. În situația declanșării manuale, pasagerii nu pot întrerupe procesul de apelare și, pentru a nu genera alertarea falsă a agențiilor de urgență, este necesar ca aceștia să comunice cu operatorul 112. Totodată, această tehnologie nu presupune costuri suplimentare pentru pasageri și nu necesită configurații suplimentare față de cele realizate în timpul procesului de fabricare a mașinii.

Reglementările europene impun ca această tehnologie să fie instalată pe toate modelele de mașini proiectate și fabricate după luna aprilie 2018.