Radio România – cel mai important promotor şi susţinător al culturii

Consecvent misiunii sale, de promovare a culturii, Radio România cuprinde zilnic în programele sale actualitatea culturală, dar dezvoltă şi proiecte de anvergură naţională şi internaţională.

Festivalul „George Enescu”, „Duelul viorilor”,  „Vioara lui Enescu”, „Pianul călător”, „Vă place tango” sau Târgul de carte „Gaudeamus” au depăşit de mult graniţele ţării şi s-au impus pe plan internaţional ca evenimente de cea mai înaltă ţinută artistică. Pe de altă parte, Sala de concerte radio a găzduit recitaluri extraordinare şi  spectacole cu artişti din ţară şi din afara graniţelor, iar orchestra radio şi corul au dus la rândul lor cultura română în toată lumea, chiar şi în cele mai îndepărtate colţuri.

Editura Casa Radio reprezintă binecunoscutul nume de marcă sub care Radio România valorifică cel mai important tezaur de bunuri media din spaţiul românofon. Editura Casa Radio este unică pe piaţa de carte din România. Şi, dacă privim la nivel european, ea se înscrie printre puţinele proiecte editoriale internaţionale care au complicatul, riscantul rol de a pune în circulaţie astăzi vocile de ieri; de a aşeza într-un raft al noutăţilor acele înregistrări şi acele personalităţi care au trasat istoria culturală a secolului XX românesc. Mai multe pe edituracasaradio.ro.

Dovadă a profesionalismului angajaţilor radio, aceştia au câştigat nenumărate premii în domeniu cultural, fie că a fost vorba despre producţii muzicale, de dramaturgie, de poezie sau literatură, şi nu doar în ţară, ci şi peste hotare.

În domeniul educaţiei, Radio România s-a implicat în derularea unor proiecte de răspândire a culturii clasice în unităţi de învăţământ dar şi în locuri publice, ca exemple fiind ciclurile de „Jucării muzicale”, „Ascultă 5 minute de muzică clasică”,  „RadiRo” .

Tot proiecte Radio România au fost şi „100 de locuri care merită vizitate”, „100 de români pentru cultura şi ştiinţa lumii”,  iar iniţiativele nu se opresc aici.

Totodată, Societatea Română de Radiodifuziune este singura instituţie de gen care realizează  şi difuzează constant teatru radiofonic.

Gaudeamus, cel mai citit târg de carte, şi-a validat sloganul: 125.000 de vizitatori – record absolut

Gaudeamus2015_sambata125.000 de vizitatori şi peste trei milioane de euro cheltuiţi pentru cărţi, mai mult de 300 de participanţi şi peste 700 de evenimente au făcut şi din ediţia 2015 a Târgului Internaţional Gaudeamus, organizat de Radio România, un eveniment cultural de referinţă. Trofeele Gaudeamus, ai căror câştigători au fost stabiliţi prin votul publicului, le-au revenit în ordine editurilor Humanitas, RAO şi Nemira, în timp ce editura RAO a obţinut şi premiul pentru „Cea mai râvnită carte a târgului”, stabilit tot prin Votul Publicului, volumul ‘Biblia pierdută’ de Igor Bergler. Directoarea Editurii Humanitas, Lidia Bodea, spune că premiul este o reunoaştere a celor 25 de ani de activitate ai editurii.

120.000 elevi au ascultat muzică clasică la şcoală graţie proiectului Radio România Muzical Ascultă 5 minute de muzică clasică

5-minutw-muzicaÎncepând cu anul şcolar 2014-2015, odată cu semnarea unui protocol de colaborare între Ministerul Educaţiei Naţionale şi Radio România, Ascultă 5 minute de muzică clasică, proiect derulat de Radio România Muzical, a devenit program naţional în şcoli.

Radio România Muzical a pus la dispoziţia şcolilor şi liceelor din România, prin inspectoratele din fiecare judeţ 68 lucrări din muzica clasică, însoţite de scurte explicaţii pe înţelesul copiilor; scopul a fost acela de a-i familiariza pe elevi cu valorile muzicii clasice nu doar în mod teoretic, ci în mod practic, prin audiţia efectivă.

Conform informaţiilor puse la dispoziţia Radio România Muzical de inspectoratele din ţară, la acest proiect au participat un număr record de aproximativ 120.000 de elevi din toate ciclurile de învăţământ preuniversitar, preponderent din ciclul gimnazial. Fişierele audio au fost ascultate în orele de muzică, de dirigenţie sau în pauzele dintre ore.

Cele mai citite

Related Articles