poze-media-2020-15-1024x683Gândiţi-vă, pentru o clipă, că prima dată s-a emis în unde herziene la sfârşitul secolului XIX. Prin 1920 au apărut primele posturi de radio, erau radiodifuzori broadcasters. Abia în 1933 a apărut FM-ul, cam în acelaşi timp cu televiziunea.
Au trecut, apoi, aproape 70 de ani şi, în numai şase ani din urmă, au apărut Google, Facebook, Twitter, noile platforme de comunicare, care par să concureze acum media clasice. Astăzi folosim telefoane inteligente ca să ascultăm radio sau să urmărim televiziunea.
Citim bloguri şi tweeturi, pentru reacţii rapide, uneori. Utilizatorii obişnuiţi joacă rol de citizen journalism, pentru a-şi transmite unii altora noutăţi. Şi aşteptăm să se răspândească ceasurile inteligente, care ne vor servi în acelaşi scop, până la următoarea descoperire revoluţionară în tehnica pentru comunicaţii. Ce loc ocupă în această lume nouă radioul, radioul public, şi televiziunea, desigur?
AUDIO: Documentar ABU Media 2020. Realizator: Simina Botar.
Pentru a găsi răspuns la aceste întrebări şi la multe altele care reies de aici, s-au reunit la Bucureşti radiodifuzori, oameni de radio şi televiziune, oameni cu experienţă extraordinară de management şi/sau jurnalism, de pe patru continente: Europa, Asia, America şi Australia.
A fost iniţiativa Societăţii Române de Radiodifuziune să reunească la Bucureşti cea mai mare uniune de radiodifuzori, Uniunea Audiovizualului din zona Asia-Pacific, ABU, cu peste 270 de membri din aproape 70 de ţări şi o audienţă de peste 4 miliarde de oameni şi cu un extraordinar potenţial de inovare tehnică în domeniu, cu radiodifuzori europeni din Uniunea Europeană a Radiodifuziunii şi Televiziunii, cu americani şi australieni. A fost pentru prima dată cândABU a ieşit din limitele sale geografice. Şi a făcut-o ca să vină la Bucureşti. De ce?
Sursa: romania-actualitati.ro