Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii pot primi diferite informații, consiliere, sprijin moral.

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Articol editat de Cristina Corocan, 14 februarie 2025, 14:49

Mii de apeluri au fost înregistrate în 2024 la nivel național, la telefonul dedicat persoanelor vârstnice. Câteva sute dintre acestea au fost de la apelanți unici, iar persoanele în vârstă au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional.

Apelurile au fost din toată țara și din Banat. Sigur, avem 95 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată în anul 2024, din Caraș-Severin, 32 la număr. Cu această ocazie îi îndemn pe seniori să ne sune număr cât mai mare. Numărul nostru este 0800 460 001. Linia noastră este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, și sâmbăta, între orele 8:00 și 16.00. La capătul firului răspund trei asistenți sociali specializați, care pot oferi informații din domeniul social, informații legate despre serviciile de îngrijire la domiciliu, cămine, cluburi de seniori, instituții care oferă sprijin persoanelor vârstnice.

Ca în fiecare an am făcut și un top al nevoilor, top cinci nevoi și în acest an principala nevoie este cea de informații diverse. Am observat că și cei din Banat ne-au sunat pentru informații diverse, informații cu caracter general, pentru că dacă noi avem acces la gadget-urile moderne de informare, de multe ori ei nu știu să le folosească și noi intrăm pe internet și le oferim aceste informații. De asemenea, ne-au sunat pentru informații legate de serviciile de îngrijire la domiciliu sau centrele rezidențiale. A 3-a nevoie este cea de a fi activi, de a participa cât mai mult la activități de îmbătrânire activă. Noi îi încurajăm să se înscrie la cluburile pentru seniori sau să participe la cursele de digitalizare.

Anul trecut am implementat și un nou proiect de digitalizare și îi învățăm să folosească smartphone-ul din dotare, îi învățăm să folosească whatsapp-ul, să poată menține legătura cu membrii familiei, să poată accesa google-ul, să poată să se țină la distanță de persoane care pot să îi păcălească prin diferite metode, tot felul de informații utile, dar nu foarte complicate. Le oferim informații care le-ar putea fi de mare ajutor, poate dacă au nevoie să plătească o factură, deși îi încurajăm să meargă și fizic, să fie în continuare activi și să aibă motive să iasă din casă, dar poate la un moment dat au nevoie să plătească online sau să facă cumpărături online și atunci îi învățăm cum să folosească aceste aplicații.

De asemenea, ne-au mai sunat pentru că se simt singuri și astfel sunt introduși în programul nostru de reapelare atât colegele mele, asistenți sociali, cât și voluntarii noștri special pregătiți îi sună o dată pe săptămână și stau de vorbă cu ei. Discuțiile sunt discuții normale, de prietenie, discuții pe care le avem și cu membrii seniori din familiile noastre. Și cea de-a 5-a nevoie este cea financiară sau materială, unde îi îndrumăm să apeleze la instituțiile de stat competente sau la ONG-uri care îi pot sprijini ocazional cu pachete cu alimente.

Cea mai vârstnică persoană care ne-a apelat anul acesta are 96 de ani, dara am avut în reapelare și persoane care mai aveau puțin și împlineau 100 de ani.

La primul apel, colegele mele aplică un formular, o evaluare socială și încearcă să își dea seama care este nevoia vârstnicului, pentru că, din păcate, de puține ori ne spune exact seniorul, necunoscând exact tipurile de servicii care pot veni în ajutorul lui. Bineînțeles, că în programul de reapelare sunt și discuții despre problemele lor, depinde de cum se simte seniorul în ziua respectivă.

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii, dar și aparținătorii pot primi informații despre serviciile specifice pentru seniori, dar și reapelare săptămânală, sprijin moral pentru vârstnicii care se simt și care sunt singuri. Le transmit atât seniorilor, cât și aparținătorilor să ne sune de luni până vineri, între orele 8:00 și 20.00 și sâmbătă, între orele 8:00 și 16.00. Dacă au nevoie de o îndrumare, de o vorbă bună, la capătul firului vor găsi colegele care sigur vor încerca cel puțin să le dea o soluție”, a spus pentru Radio Reșița, Roxana Molocea, coordonatorul Telefonului Vârstnicului.

Anul acesta, la aproape 10 ani de existență a serviciului, sunt peste 105.000 de convorbiri cu seniori din toată țara. Numai în 2024 au fost peste 10.000 de convorbiri, iar 2.200 de seniori au sunat pentru prima dată.

sursa foto: Telefonul Vârstnicului

Urmărește-ne și pe Google News

Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro

Primăria Timișoara va fi integrată în sistemul e-SIGUR. Primarul Dominic Fritz cere activarea platformei pentru a preveni accidente și salva vieți
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 13:57

Primăria Timișoara va fi integrată în sistemul e-SIGUR. Primarul Dominic Fritz cere activarea platformei pentru a preveni accidente și salva vieți

Primăria Timișoara va fi integrată în sistemul e-SIGUR. Primarul Dominic Fritz cere activarea platformei pentru a preveni accidente și salva...

Primăria Timișoara va fi integrată în sistemul e-SIGUR. Primarul Dominic Fritz cere activarea platformei pentru a preveni accidente și salva vieți
Caraș-Severin: amendă de 12.000 lei pentru abandon de câini
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 09:43

Caraș-Severin: amendă de 12.000 lei pentru abandon de câini

Polițiștii din Caraș-Severin au aplicat o amendă de 12.000 de lei unui bărbat din Bocșa care și-a abandonat o cățelușă împreună cu cei...

Caraș-Severin: amendă de 12.000 lei pentru abandon de câini
„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 09:27

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor

Timișoara finalizează pregătirile pentru campania de conștientizare și prevenție „Solidaritate, nu tăcere”, organizată de Direcţia de...

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor
Legumicultorii rămân cu marfa nevândută pe câmp în 2025. Cererea pentru varză a scăzut dramatic, deși producția a fost bună
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 07:33

Legumicultorii rămân cu marfa nevândută pe câmp în 2025. Cererea pentru varză a scăzut dramatic, deși producția a fost bună

Sfârșitul sezonului legumicol 2025 aduce din nou dificultăți pentru agricultori, mulți dintre ei rămânând cu cantități mari de varză...

Legumicultorii rămân cu marfa nevândută pe câmp în 2025. Cererea pentru varză a scăzut dramatic, deși producția a fost bună
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 06:58

Arad: Numărul de turiști cazați la Moneasa crește cu 40% față de anul trecut. Stațiunea se apropie de 100.000 de vizitatori în 2025

Numărul de turiști cazați în stațiunea Moneasa crește cu 40% față de anul trecut, estimările pentru 2025 indicând 100.000 de vizitatori....

Arad: Numărul de turiști cazați la Moneasa crește cu 40% față de anul trecut. Stațiunea se apropie de 100.000 de vizitatori în 2025
Actualitate vineri, 21 noiembrie 2025, 06:58

Cererea de lemn de foc a crescut în 2025 din cauza preţurilor mărite la ceilalţi combustibili. Ocolul Silvic asigură cantităţi suficiente de material lemnos pentru populație în sezonul rece

Creșterea prețurilor la combustibili a determinat tot mai mulți locuitori să se orienteze spre încălzirea cu lemn de foc, iar solicitările au...

Cererea de lemn de foc a crescut în 2025 din cauza preţurilor mărite la ceilalţi combustibili. Ocolul Silvic asigură cantităţi suficiente de material lemnos pentru populație în sezonul rece
Actualitate joi, 20 noiembrie 2025, 18:21

DSP Timiș lansează primul demers județean pentru prevenirea burnout-ului în rândul personalului medical

Direcția de Sănătate Publică Timiș a lansat prima inițiativă județeană dedicată prevenirii burnout-ului în rândul personalului medical,...

DSP Timiș lansează primul demers județean pentru prevenirea burnout-ului în rândul personalului medical
Actualitate joi, 20 noiembrie 2025, 15:42

102 dispariții în Caraș-Severin în 2025: toate persoanele găsite în siguranță

În primele nouă luni ale anului 2025, județul Caraș-Severin a înregistrat 102 dispariții de persoane, majoritatea plecări voluntare. Dintre...

102 dispariții în Caraș-Severin în 2025: toate persoanele găsite în siguranță