Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii pot primi diferite informații, consiliere, sprijin moral.

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Articol editat de Cristina Corocan, 14 februarie 2025, 14:49

Mii de apeluri au fost înregistrate în 2024 la nivel național, la telefonul dedicat persoanelor vârstnice. Câteva sute dintre acestea au fost de la apelanți unici, iar persoanele în vârstă au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional.

Apelurile au fost din toată țara și din Banat. Sigur, avem 95 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată în anul 2024, din Caraș-Severin, 32 la număr. Cu această ocazie îi îndemn pe seniori să ne sune număr cât mai mare. Numărul nostru este 0800 460 001. Linia noastră este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, și sâmbăta, între orele 8:00 și 16.00. La capătul firului răspund trei asistenți sociali specializați, care pot oferi informații din domeniul social, informații legate despre serviciile de îngrijire la domiciliu, cămine, cluburi de seniori, instituții care oferă sprijin persoanelor vârstnice.

Ca în fiecare an am făcut și un top al nevoilor, top cinci nevoi și în acest an principala nevoie este cea de informații diverse. Am observat că și cei din Banat ne-au sunat pentru informații diverse, informații cu caracter general, pentru că dacă noi avem acces la gadget-urile moderne de informare, de multe ori ei nu știu să le folosească și noi intrăm pe internet și le oferim aceste informații. De asemenea, ne-au sunat pentru informații legate de serviciile de îngrijire la domiciliu sau centrele rezidențiale. A 3-a nevoie este cea de a fi activi, de a participa cât mai mult la activități de îmbătrânire activă. Noi îi încurajăm să se înscrie la cluburile pentru seniori sau să participe la cursele de digitalizare.

Anul trecut am implementat și un nou proiect de digitalizare și îi învățăm să folosească smartphone-ul din dotare, îi învățăm să folosească whatsapp-ul, să poată menține legătura cu membrii familiei, să poată accesa google-ul, să poată să se țină la distanță de persoane care pot să îi păcălească prin diferite metode, tot felul de informații utile, dar nu foarte complicate. Le oferim informații care le-ar putea fi de mare ajutor, poate dacă au nevoie să plătească o factură, deși îi încurajăm să meargă și fizic, să fie în continuare activi și să aibă motive să iasă din casă, dar poate la un moment dat au nevoie să plătească online sau să facă cumpărături online și atunci îi învățăm cum să folosească aceste aplicații.

De asemenea, ne-au mai sunat pentru că se simt singuri și astfel sunt introduși în programul nostru de reapelare atât colegele mele, asistenți sociali, cât și voluntarii noștri special pregătiți îi sună o dată pe săptămână și stau de vorbă cu ei. Discuțiile sunt discuții normale, de prietenie, discuții pe care le avem și cu membrii seniori din familiile noastre. Și cea de-a 5-a nevoie este cea financiară sau materială, unde îi îndrumăm să apeleze la instituțiile de stat competente sau la ONG-uri care îi pot sprijini ocazional cu pachete cu alimente.

Cea mai vârstnică persoană care ne-a apelat anul acesta are 96 de ani, dara am avut în reapelare și persoane care mai aveau puțin și împlineau 100 de ani.

La primul apel, colegele mele aplică un formular, o evaluare socială și încearcă să își dea seama care este nevoia vârstnicului, pentru că, din păcate, de puține ori ne spune exact seniorul, necunoscând exact tipurile de servicii care pot veni în ajutorul lui. Bineînțeles, că în programul de reapelare sunt și discuții despre problemele lor, depinde de cum se simte seniorul în ziua respectivă.

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii, dar și aparținătorii pot primi informații despre serviciile specifice pentru seniori, dar și reapelare săptămânală, sprijin moral pentru vârstnicii care se simt și care sunt singuri. Le transmit atât seniorilor, cât și aparținătorilor să ne sune de luni până vineri, între orele 8:00 și 20.00 și sâmbătă, între orele 8:00 și 16.00. Dacă au nevoie de o îndrumare, de o vorbă bună, la capătul firului vor găsi colegele care sigur vor încerca cel puțin să le dea o soluție”, a spus pentru Radio Reșița, Roxana Molocea, coordonatorul Telefonului Vârstnicului.

Anul acesta, la aproape 10 ani de existență a serviciului, sunt peste 105.000 de convorbiri cu seniori din toată țara. Numai în 2024 au fost peste 10.000 de convorbiri, iar 2.200 de seniori au sunat pentru prima dată.

sursa foto: Telefonul Vârstnicului

Urmărește-ne și pe Google News

Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 14:39

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița

Începând cu 1 octombrie 2024, Căminul pentru Persoane Vârstnice din comuna Sacu și-a încheiat activitatea, iar cei 25 de beneficiari au fost...

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița
Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 14:31

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare

Un proiect demarat în 2021 de administrația locală din Bozovici începe să prindă viață în zona turistică Paralela 45. Este vorba despre o...

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare
Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 12:24

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin. În contextul alegerilor pentru președintele României, Direcția de Evidență a...

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Autoritățile trag un semnal de alarmă în Săptămâna Mondială a Imunizării: scade interesul pentru vaccinare în Caraș-Severin
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 17:26

Autoritățile trag un semnal de alarmă în Săptămâna Mondială a Imunizării: scade interesul pentru vaccinare în Caraș-Severin

Săptămâna Mondială a Imunizării 2025 a readus în prim-plan o problemă tot mai stringentă în România, scăderea constantă a interesului...

Autoritățile trag un semnal de alarmă în Săptămâna Mondială a Imunizării: scade interesul pentru vaccinare în Caraș-Severin
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 17:09

Reșița: noi spații pentru terase de vară în fața complexului Victoria

Municipalitatea din Reșița continuă modernizarea spațiilor urbane Municipalitatea din Reşiţa continuă modernizarea spaţiilor urbane, iar una...

Reșița: noi spații pentru terase de vară în fața complexului Victoria
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 16:35

România va avea primul centru de brahiterapie oculară la Spitalul Municipal din Timișoara

Pentru prima dată în România, pacienții diagnosticați cu tumori oculare maligne vor avea acces la tratament modern prin brahiterapie oculară,...

România va avea primul centru de brahiterapie oculară la Spitalul Municipal din Timișoara
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 16:00

Ajutoarele de urgență – sprijin esențial pentru cărășenii aflați în nevoie

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin a gestionat solicitări venite din partea cetățenilor aflați în...

Ajutoarele de urgență – sprijin esențial pentru cărășenii aflați în nevoie
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 15:54

AquaCaraș continuă investițiile pentru apă potabilă de calitate în Caraș-Severin

AquaCaraș continuă investițiile pentru apă potabilă de calitate în Caraș-Severin. A fost inaugurată Uzina de Apă de la Caransebeș După...

AquaCaraș continuă investițiile pentru apă potabilă de calitate în Caraș-Severin