Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii pot primi diferite informații, consiliere, sprijin moral.

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Articol editat de Cristina Corocan, 14 februarie 2025, 14:49

Mii de apeluri au fost înregistrate în 2024 la nivel național, la telefonul dedicat persoanelor vârstnice. Câteva sute dintre acestea au fost de la apelanți unici, iar persoanele în vârstă au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional.

Apelurile au fost din toată țara și din Banat. Sigur, avem 95 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată în anul 2024, din Caraș-Severin, 32 la număr. Cu această ocazie îi îndemn pe seniori să ne sune număr cât mai mare. Numărul nostru este 0800 460 001. Linia noastră este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, și sâmbăta, între orele 8:00 și 16.00. La capătul firului răspund trei asistenți sociali specializați, care pot oferi informații din domeniul social, informații legate despre serviciile de îngrijire la domiciliu, cămine, cluburi de seniori, instituții care oferă sprijin persoanelor vârstnice.

Ca în fiecare an am făcut și un top al nevoilor, top cinci nevoi și în acest an principala nevoie este cea de informații diverse. Am observat că și cei din Banat ne-au sunat pentru informații diverse, informații cu caracter general, pentru că dacă noi avem acces la gadget-urile moderne de informare, de multe ori ei nu știu să le folosească și noi intrăm pe internet și le oferim aceste informații. De asemenea, ne-au sunat pentru informații legate de serviciile de îngrijire la domiciliu sau centrele rezidențiale. A 3-a nevoie este cea de a fi activi, de a participa cât mai mult la activități de îmbătrânire activă. Noi îi încurajăm să se înscrie la cluburile pentru seniori sau să participe la cursele de digitalizare.

Anul trecut am implementat și un nou proiect de digitalizare și îi învățăm să folosească smartphone-ul din dotare, îi învățăm să folosească whatsapp-ul, să poată menține legătura cu membrii familiei, să poată accesa google-ul, să poată să se țină la distanță de persoane care pot să îi păcălească prin diferite metode, tot felul de informații utile, dar nu foarte complicate. Le oferim informații care le-ar putea fi de mare ajutor, poate dacă au nevoie să plătească o factură, deși îi încurajăm să meargă și fizic, să fie în continuare activi și să aibă motive să iasă din casă, dar poate la un moment dat au nevoie să plătească online sau să facă cumpărături online și atunci îi învățăm cum să folosească aceste aplicații.

De asemenea, ne-au mai sunat pentru că se simt singuri și astfel sunt introduși în programul nostru de reapelare atât colegele mele, asistenți sociali, cât și voluntarii noștri special pregătiți îi sună o dată pe săptămână și stau de vorbă cu ei. Discuțiile sunt discuții normale, de prietenie, discuții pe care le avem și cu membrii seniori din familiile noastre. Și cea de-a 5-a nevoie este cea financiară sau materială, unde îi îndrumăm să apeleze la instituțiile de stat competente sau la ONG-uri care îi pot sprijini ocazional cu pachete cu alimente.

Cea mai vârstnică persoană care ne-a apelat anul acesta are 96 de ani, dara am avut în reapelare și persoane care mai aveau puțin și împlineau 100 de ani.

La primul apel, colegele mele aplică un formular, o evaluare socială și încearcă să își dea seama care este nevoia vârstnicului, pentru că, din păcate, de puține ori ne spune exact seniorul, necunoscând exact tipurile de servicii care pot veni în ajutorul lui. Bineînțeles, că în programul de reapelare sunt și discuții despre problemele lor, depinde de cum se simte seniorul în ziua respectivă.

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii, dar și aparținătorii pot primi informații despre serviciile specifice pentru seniori, dar și reapelare săptămânală, sprijin moral pentru vârstnicii care se simt și care sunt singuri. Le transmit atât seniorilor, cât și aparținătorilor să ne sune de luni până vineri, între orele 8:00 și 20.00 și sâmbătă, între orele 8:00 și 16.00. Dacă au nevoie de o îndrumare, de o vorbă bună, la capătul firului vor găsi colegele care sigur vor încerca cel puțin să le dea o soluție”, a spus pentru Radio Reșița, Roxana Molocea, coordonatorul Telefonului Vârstnicului.

Anul acesta, la aproape 10 ani de existență a serviciului, sunt peste 105.000 de convorbiri cu seniori din toată țara. Numai în 2024 au fost peste 10.000 de convorbiri, iar 2.200 de seniori au sunat pentru prima dată.

sursa foto: Telefonul Vârstnicului

Urmărește-ne și pe Google News

Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro

Caraș-Severin: Amenzi de aproape 1,4 milioane de lei după controalele Gărzii de Mediu la serviciile de salubrizare
Actualitate vineri, 19 decembrie 2025, 15:10

Caraș-Severin: Amenzi de aproape 1,4 milioane de lei după controalele Gărzii de Mediu la serviciile de salubrizare

Garda Națională de Mediu – Comisariatul Județean Caraș-Severin a finalizat, în luna noiembrie, controlul tematic național privind serviciile...

Caraș-Severin: Amenzi de aproape 1,4 milioane de lei după controalele Gărzii de Mediu la serviciile de salubrizare
Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată
Actualitate vineri, 19 decembrie 2025, 13:55

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată

Municipiul Timișoara va aplica în 2026 modificări semnificative la impozitul pe clădiri și terenuri. Pentru clădirile rezidențiale ale...

Taxe și impozite Timișoara 2026: Ajustări și beneficii pentru plata anticipată
AJOFM Caraș-Severin: 1.885 persoane integrate pe piața muncii în 2025
Actualitate vineri, 19 decembrie 2025, 13:44

AJOFM Caraș-Severin: 1.885 persoane integrate pe piața muncii în 2025

În primele 11 luni ale anului 2025, 1.885 persoane din județul Caraș-Severin au fost angajate prin Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de...

AJOFM Caraș-Severin: 1.885 persoane integrate pe piața muncii în 2025
Cei mai mici donatori din Reşiţa implicaţi în campania umanitară „Muzică pentru viață”
Actualitate joi, 18 decembrie 2025, 20:51

Cei mai mici donatori din Reşiţa implicaţi în campania umanitară „Muzică pentru viață”

Cei mai mici donatori din Reşiţa implicaţi în campania umanitară „Muzică pentru viață” au mers la căsuţa de sticlă alături de...

Cei mai mici donatori din Reşiţa implicaţi în campania umanitară „Muzică pentru viață”
Actualitate joi, 18 decembrie 2025, 17:55

Incendiu pe drumul Lupacului din Reşiţa

Incendiu pe drumul Lupacului din Reşiţa, unde o casă din lemn a fost cuprinsă de flăcări. Proprietarii se aflau în locuinţă. Un incendiu a...

Incendiu pe drumul Lupacului din Reşiţa
Actualitate joi, 18 decembrie 2025, 16:52

Reșița are un Centrul Multifuncţional la standarde europene

Centrul multifuncţional din cartierul Lunca Pomostului din Reşiţa a fost  inaugurat astăzi, după doi ani de lucrări complexe. Este vorba...

Reșița are un Centrul Multifuncţional la standarde europene
Actualitate joi, 18 decembrie 2025, 15:51

Naveta care macină speranța. Drama unei paciente oncologice din Bocșa

Emilia Panescu, o femeie în vârstă de 77 de ani din Bocșa, este una dintre miile de paciente din România care duc o luptă dublă: cu cancerul...

Naveta care macină speranța. Drama unei paciente oncologice din Bocșa
Actualitate joi, 18 decembrie 2025, 15:19

Naveta, o povară psihologică majoră pentru pacienții cu cancer din Caraş-Severin

La începutul luptei cu boala oncologică, cei mai mulți pacienți sunt motivați, încrezători și hotărâți să urmeze tratamentul până la...

Naveta, o povară psihologică majoră pentru pacienții cu cancer din Caraş-Severin