Un tunel feroviar cu o lungime de peste șase kilometri va fi construit în zona Dealului de la Balota, pe linia de tren Craiova-Timişoara.
Compania CFR Infrastructură a lansat licitaţia pentru modernizarea căii ferate pe un tronson de aproximativ 40 de kilometri în judeţul Mehedinţi, un lot pe care este proiectat şi tunelul de la Balota. Este unul dintre cele mai mari proiecte feroviare, circa 3 miliarde lei, fonduri europene, iar lucrările sunt estimate să dureze șase ani.
În zona Dealului de la Balota, lângă Drobeta Turnu Severni, trenurile circulă cu viteză redusă de 10 – 20 de km/h pentru că linia este veche, nereparată şi terenul în pantă.
Când se finalizează,că locatar in BALOTA,voi face demersurile pentru că Balota să fie ridicată la rang de municipiu!
Ar fi o solutie salvatoare pentru a fluidiza cat de cat traficul feroviar pe această linie feroviară. Soluția tehnică însă costisitoare ar fi construirea unei linii feroviare noi in linie cat mai dreapta între Caransebeș si Motru cu toate tunelurile necesare daca ar fi fonduri.Aceasta varianta ar putea fi luată în considerare în perspectiva construirii unei linii rapide între Bucuresti si Timisoara ce ar putea fi si o solutie pentru trafic feroviar de volum pentru Europa.