Transbordare auto pentru 8 trenuri de călători pe relația SIMERIA – PETROȘANI – TÂRGU JIU

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA informează că în perioada 05 – 10 noiembrie 2023 traficul feroviar de călători pe relația Simeria – Petroșani – Târgu Jiu se desfășoară în condiții speciale, cu TRANSBORDARE AUTO, măsură necesară pentru continuarea lucrărilor de tip QUICK WINS aflate în derulare în stația CF LIVEZENI.

Lucrările la suprastructura feroviară din stația CF LIVEZENI sunt incluse în LOTUL 5, km 235+520 – 239+568 (granița SRCF Timișoara cu SRCF Craiova), unde stadiul de execuție, la ora actuală, este de 68%.

Astfel, pentru asigurarea frontului de lucru în zona șantierului, dar și pentru a menține continuitate în traficul feroviar de călători în perioada lucrărilor, care impun scoaterea de sub tensiune a liniei de contact aferentă intervalului Livezeni – Strâmbuța, inclusiv a liniilor I și II din stația Livezeni, constructorul asigură TRANSBORDARE cu MIJLOACE AUTO între stațiile TÂRGU JIU – SIMERIA (retur) și TÂRGU JIU – PETROȘANI (retur), pentru călătorii din 8 trenuri IR/R, care circulă pe relațiile București Nord – Arad (și retur), București Nord – Teiuș, Cluj Napoca – București Nord, respectiv Craiova – Petroșani (și retur), astfel:

TRANSBORDARE AUTO pe relația TÂRGU JIU – SIMERIA (și retur), respectiv TÂRGU JIU – PETROȘANI (și retur), în perioada 05.11.2023 – 10.11.2023, pentru următoare 4 trenuri InterRegio (IR):

→ IR 1821 (București Nord – Arad) – transbordare auto între stațiile Târgu Jiu – Simeria, în perioada 05-08.11.2023

→ IR 1822 (Arad – București Nord) – transbordare auto între stațiile Simeria – Târgu Jiu, în perioada 06-09.11.2023

→ IR 1835 (București Nord – Teiuș) – circulă doar pe relația București Nord – Videle – Craiova – Târgu Jiu, cu transbordare auto Târgu Jiu – Petroșani, în perioada 06-09.11.2023. Se anulează pe relația Târgu Jiu – Simeria – Teiuș – Cluj Napoca

→ IR 1836 (Cluj Napoca – București Nord) – transbordare auto între stațiile Petroșani – Târgu Jiu, în perioada 07-10.11.2023, cu continuarea traseului pe ruta Târgu Jiu – Craiova – Videle – București Nord. Se anulează pe relația Cluj Napoca – Teiuș.

TRANSBORDARE AUTO pe relația TÂRGU JIU – PETROȘANI și RETUR în perioada 06 – 10.11.2023 pentru următoare 4 trenuri Regio (R):

→ R 2085 Craiova – Petroșani

→ R 2088 Petroșani – Craiova

→ R 2089 Craiova – Petroșani

→ R 2080 Petroșani – Craiova

CFR SA transmite scuzele necesare călătorilor pentru disconfortul creat și le mulțumește pentru înțelegere, asigurându-i totodată de faptul că, aceste lucrări sunt necesare pentru îmbunătățirea condițiilor de transport, scopul final fiind creșterea vitezei de circulație și a gradului de siguranță.

Pe raza SRCF TIMIȘOARA sunt operaționale toate cele 5 șantiere pentru lucrări tip QUICK WINS, unde se execută lucrări de reparații punctuale pentru ridicarea restricțiilor de viteză pe o lungime totală de 12,648 km CF, pe intervalul CF BĂNIȚA – PETROȘANI TRIAJ – PETROȘANI – LUNCA JIULUI – LIVEZENI (granița SRCF TIMIȘOARA cu SRCF CRAIOVA). Valoarea totală a celor 5 contracte, semnate în luna noiembrie 2022, cu o durată de implementare de 24 de luni, este de 56,13 MILIOANE lei, fără TVA, finanțarea fiind asigurată din fonduri nerabursabile PNRR.

La ora actuală, stadiul de execuție întregistrează procente de 68% – 86% pe LOTURILE 3, 4 și 5, respectiv 10% – 20% pe LOTURILE 1 și 2, unde șantierele au fost deschise la finalul lunii septembrie.


Linia CF PETROȘANI TRIAJ – GRANIȚA SRCF TIMIȘOARA

Lot 3 Petroșani Triaj – Lunca Jiului, km 79+500 – 79+848 – stadiul execuției 85%

Lot 4 Lunca Jiului – Livezeni, km 79+878 – 82+100 – stadiul execuției 86%

Lot 5 Livezeni – Granița SRCF Timișoara , km 82+100 – 84+710 – stadiul execuției 68%

Linia CF BĂNIȚA – PETROȘANI TRIAJ – PETROȘANI

Lot 1 Bănița – Petroșani Triaj, km 70+402 – 74+600 – stadiul execuției 10%

Lot 2 Petroșani Triaj – Petroșani, km 74+ 600 – 77 + 870 – stadiul execuției 20%


Lucrările de tip QUICK WINS sunt lucrări la suprastructura feroviară, care se execută punctual între kilometrii de cale ferată cu restricții de viteză pe intervalele CF contractate, și constau în înlocuirea componentelor aferente suprastructurii – șină, traverse, material mărunt de cale, aparate de cale, bretele (legătura între 2 linii paralele), schimbătoare de cale cu dublă joncțiune (TDJ) -, inclusiv montarea de dale elastice la trecerile la nivel cu calea ferată și au drept scop îmbunătățirea condițiilor de circulație, prin creşterea vitezei și a gradului de siguranță feroviară.

Foto CFR Infrastructura/Facebook

Cele mai citite

Related Articles