Telefonul Vârstnicului – sprijin constant pentru seniorii din vestul țării
În primele șapte luni ale anului 2025, Telefonul Vârstnicului a înregistrat peste 5.400 de apeluri din toată țara, dintre care aproximativ 100 au fost de la seniori care au sunat pentru prima dată. Serviciul, gratuit și confidențial, reprezintă pentru mulți vârstnici singura punte de comunicare directă, de informare și sprijin emoțional.

Articol editat de Cristina Corocan, 8 august 2025, 11:29 / actualizat: 8 august 2025, 14:43
Potrivit Roxanei Molocea, coordonator al programului, în urma analizelor lunare s-a constatat o schimbare semnificativă în topul nevoilor exprimate de seniori, mai ales după lansarea proiectului de digitalizare.
„Pe primul loc se află acum nevoia de informații de bază privind utilizarea dispozitivelor moderne. Mulți ne sună pentru a învăța cum să folosească smartphone-ul, fie pentru a păstra legătura cu familia aflată la distanță, fie pentru a căuta informații utile.”
În topul solicitărilor urmează: informații generale din domeniul social, sprijin pentru îngrijire la domiciliu sau acces la centre rezidențiale, ajutor financiar și material, precum și suport emoțional. Programul include și convorbiri săptămânale cu seniorii singuri, realizate de colegi asistenți sociali și voluntari special pregătiți, „discuții cu suflet” – cum le numește coordonatoarea.
„Nu urmărim un plan psihologic strict, ci ne dorim să fim aproape de seniori așa cum am fi aproape de părinții sau bunicii noștri.”
În vestul țării, apelurile au continuat în ritm constant, iar în zona Banatului s-au înregistrat 46 de apeluri noi pe lângă contactele deja existente. În județul Caraș-Severin, legătura cu unii beneficiari durează de ani de zile.
„Avem două doamne cu care vorbim de peste 20 de ani cumulat, iar cu una dintre ele ținem legătura de nouă ani. Este foarte atașată de noi și noi de dânsa”, spune Roxana Molocea.
Telefonul Vârstnicului este disponibil gratuit la numărul 0800 460 001, de luni până vineri între orele 8:00 – 20:00, iar sâmbăta între orele 8:00 – 16:00. Seniorii pot apela pentru informații sociale, înscriere în servicii de asistență, dar și pentru o simplă discuție care să alunge singurătatea.
sursa foto: Telefonul Vârstnicului