Studiul de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Reșița – Voiteni-Timişoara Nord predat pentru avizare

Prevăzut în Planul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, proiectul privind modernizarea căii ferate Reșița–Timișoara a mai depăşit o etapă.

În valoare de peste 3 milioane de euro, întocmirea studiului de fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Reșița–Timișoara, cu extensie Stamora Moraviţa, reprezenta una din etapele obligatorii pentru realizarea proiectului. Scos la licitaţie de primăria Reşiţa studiul a fost finalizat, anunţă edilul oraşului, Ioan Popa:

,,Studiul de fezabilitate pe proiectul de tren de modernizare a căii ferate Reșița Voiteni, Timișoara Aeroport este gata. Acum este în avizare la comisia tehnică economică, la CT, la Timișoara. Sper să intre în CT cât mai repede, pentru că de asta depinde scoaterea la licitația a execuției, de data asta tronsonului Voiten Berzovia Bocșa Reșița. Celălalt tronson, Timișoara Voiteni Stamora Moravița, va fi înmânat Ministerului Transportului, în speță CFR Infrastructură. Noi, partea noastră, de la Voiteni la Bocșa o vom face pe PNRR și suntem într-o cursă contra cronometru, pentru că lucrările trebuie să fie gata în decembrie 2026.,,

Dacă iniţial se vorbea de rame cu propulsie pe hidrogen, în final s-a decis pentru trenuri cu motoare electrice. Potrivit primarului Ioan Popa, pe sectorul Voiteni – Reşiţa mai sunt probleme tehnice de rezolvat:

,,Avem o lucrare foarte interesantă, cu aparate de cale noi, care vor permite viteze mult mai bune. Mai sunt câteva detalii, sunt două-trei poduri care ar trebui să fie modernizate sau reabilitate și nu sunt incluse în proiect, dar vom găsi soluții.,,

Amintim, secțiunea Reșița Nord – Timișoara Nord cu extensie Voiteni – Stamora Moravița – Frontieră are o lungime totală de 118 km. Pe traseu există 13 stații – 11 pe distanța Reșița Nord-Timișoara Nord, fără a include stațiile CF Timișoara Nord și Reșița Nord, și două pe distanța Voiteni – Stamora Moravița.

Cele mai citite

Related Articles