Din această săptămână Semmeringul bănăţean va circula din nou la capacitatea maximă. Cele două vagoane din totalul de 4, trimise pentru revizie la depoul din Paşcani, au ajuns în remiza CFR Timişoara şi vor fi readuse zilele acestea la Oraviţa pentru a completa garnitura care circulă zilnic pe cea mai veche linie ferată pe traseu montan din România, pe relaţia Oraviţa-Anina.

Andrei Constantinescu, voluntar CFR şi promotor al celei mai spectaculoase căi ferate pe traseu montan din România, Oraviţa-Anina pentru Radio Reşiţa:

Andrei Constantinescu

Revenirea la capacitatea optimă este mană cerească pentru turiştii veniţi în Banat şi nevoiţi să călătorească în picioare, preţ de aproape două ceasuri, la sfârşitul săptămânii trecute. Nemulţumiţi de aglomeraţia creată, aceştia acuză gestionarea defectuoasă a CFR privind circulaţia trenurilor pe relaţia Oraviţa-Anina:

Vox călători

Conform unui comunicat CFR, solicitat de Radio Reşiţa, reviziile au fost planificate din timp. Conform acestora se cunoaşte că în perioada iunie – septembrie, se înregistrează o creștere a traficului de călători, dar pentru anul acesta lucrările au fost finalizate, iar garnitura poate rula din nou la capacitatea maximă cu peste 260 de persoane pe tură.

Linia ferată Oravița – Anina este cea mai veche și cea mai spectaculoasă cale ferată montană din Sud-Estul Europei, cu peisaje fabuloase, pe acest traseu existând 14 tuneluri, 10 viaducte, tăieturi în munte în peste două treimi, pe 21 de kilometri din întregul traseu de 34. 

Sursa foto: CFR Călători