Ascultă Radio România Reșița Live

Reșița, finalistă la City Nation Place Awards 2025 cu brandul „Flacără și Oxigen”

Reșița, finalistă la City Nation Place Awards 2025 cu brandul „Flacără și Oxigen”

Articol editat de Mirabela Afronie, 6 octombrie 2025, 13:25 / actualizat: 7 octombrie 2025, 13:10

Brandul orașului Reșița, recunoscut internațional

Două branduri dezvoltate de Institutul pentru Orașe Vizionare (IOV) și GMP CommUnity au fost desemnate finaliste la City Nation Place Awards (UK), cea mai prestigioasă competiție globală dedicată brandingului de locuri (place branding). Brandul „Reșița – Flacără și Oxigen” concurează la categoria Place Brand of the Year, secțiunea considerată cea mai importantă a competiției, care recunoaște excelența în strategia și comunicarea urbană.

Conceptul „Flacără și Oxigen”: identitate și sustenabilitate

Brandul creat pentru Reșița pune accent pe transformarea orașului, revitalizarea comunității și sustenabilitate, reflectând patrimoniul industrial și potențialul local. Conceptul promovează spații verzi, implicarea comunitară și proiecte urbane prietenoase cu mediul, consolidând coeziunea socială și identitatea orașului. Aceasta include promovarea energiei regenerabile, a zonelor verzi și crearea de locuri publice care încurajează mobilitatea sustenabilă și recreerea în natură.

Proces participativ complex

Crearea brandului a implicat un proces participativ complex, în care au fost implicate administrații locale, organizații de mediu și turism, mediul de afaceri și comunitatea locală. Scopul a fost nu doar crearea unei identități vizuale relevante, ci și consolidarea coeziunii comunitare și dezvoltarea unei viziuni de lungă durată pentru Reșița.

Premii și recunoaștere internațională

City Nation Place Awards a reunit de-a lungul timpului proiecte din întreaga lume, printre câștigători și finaliști numărându-se orașe și țări precum Amsterdam, Helsinki, Dubai, Stockholm, Finlanda, Canada și Scoția. În 2025, România este reprezentată de două branduri: „Țara Hațegului – Istorii vii” și Reșița – Flacără și Oxigen.

Lansare și rezultate așteptate

Câștigătorii ediției 2025 vor fi anunțați pe 6 noiembrie la Londra. Brandul Reșiței își propune să atragă investiții, să stimuleze turismul și să promoveze dezvoltarea sustenabilă și verde a orașului, aliniindu-se la cele mai bune practici de place branding din Europa și lume.

Despre Institutul pentru Orașe Vizionare și GMP CommUnity

  • IOV creează branduri puternice de oraș și regiune, bazate pe potențialul local, identitatea locuitorilor și strategii pe termen lung, folosind place branding, marketing strategic și placemaking.
  • GMP CommUnity este o agenție de comunicare cu impact social, specializată în proiecte strategice de place branding și consolidarea identității locale, parte a GMP Group România.

Prin acest brand, Reșița se poziționează ca un oraș modern, verde și conectat la comunitate, gata să atragă atenția internațională și să inspire alte localități din România.

Urmărește-ne și pe Google News

Bradul de Crăciun din Reşiţa, de pe domeniul public în centrul civic
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 18:00

Bradul de Crăciun din Reşiţa, de pe domeniul public în centrul civic

Municipalitatea anunță că bradul instalat în centrul civic pentru sărbătorile de iarnă a fost, la fel ca anul trecut, recoltat de pe domeniul...

Bradul de Crăciun din Reşiţa, de pe domeniul public în centrul civic
Medicii din Banat avertizează: utilizarea incorectă a antibioticelor riscă să creeze rezistenţă
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 15:45

Medicii din Banat avertizează: utilizarea incorectă a antibioticelor riscă să creeze rezistenţă

De Ziua Europeana de Informare despre Antibiotice, marcată astăzi, 18 noiembrie medicii specialişti din Banat atrag atenţia că rezistenţa la...

Medicii din Banat avertizează: utilizarea incorectă a antibioticelor riscă să creeze rezistenţă
Primăria Lugoj și Casa de Cultură „Traian Grozăvescu” infirmă acuzațiile fostului edil: „Nu există majorări de tarife. Este doar o redistribuire de buget”
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 14:37

Primăria Lugoj și Casa de Cultură „Traian Grozăvescu” infirmă acuzațiile fostului edil: „Nu există majorări de tarife. Este doar o redistribuire de buget”

Primăria Lugoj și Casa de Cultură „Traian Grozăvescu” neagă acuzațiile privind majorarea tarifelor pentru evenimentele de final de an...

Primăria Lugoj și Casa de Cultură „Traian Grozăvescu” infirmă acuzațiile fostului edil: „Nu există majorări de tarife. Este doar o redistribuire de buget”
Primăria Timișoara cumpără 30 de autobuze electrice noi
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 14:06

Primăria Timișoara cumpără 30 de autobuze electrice noi

Primăria Timișoara cumpără 30 de autobuze electrice noi. Contract de peste 86 milioane lei, semnat cu Karsan. Livrarea începe vara viitoare...

Primăria Timișoara cumpără 30 de autobuze electrice noi
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 12:32

Timișoara lansează un grup de suport dedicat părinților copiilor cu dizabilități

Direcția de Asistență Socială Timișoara anunță lansarea unui nou grup de suport dedicat părinților copiilor cu dizabilități, un demers...

Timișoara lansează un grup de suport dedicat părinților copiilor cu dizabilități
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 11:12

Primăria Timișoara reia lucrările la Școala Gimnazială nr. 30: investiție esențială pentru 2.500 de elevi

Primăria Timișoara reia lucrările la Școala Gimnazială nr. 30: investiție esențială pentru 2.500 de elevi Primăria Municipiului Timișoara a...

Primăria Timișoara reia lucrările la Școala Gimnazială nr. 30: investiție esențială pentru 2.500 de elevi
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 10:17

Bilanțul intervențiilor ISU Caraș-Severin în ultimele 24 de ore – incendiu, muniție neexplodată și salvare de animale

Pompierii militari din cadrul Inspectoratului pentru Situații de Urgență „SEMENIC” Caraș-Severin au gestionat 16 situații de urgență în...

Bilanțul intervențiilor ISU Caraș-Severin în ultimele 24 de ore – incendiu, muniție neexplodată și salvare de animale
Actualitate marți, 18 noiembrie 2025, 09:56

Turismul pe Terra Banatica are potențial uriaș, dar infrastructura de servicii a rămas serios în urmă. De ce este nevoie urgentă de puncte gastronomice locale vizibile și accesibile în Caraş-Severin?

Promotorii turismului din Banatul Montan atrag atenția asupra unei probleme esențiale pentru dezvoltarea regiunii: lipsa serviciilor adaptate...

Turismul pe Terra Banatica are potențial uriaș, dar infrastructura de servicii a rămas serios în urmă. De ce este nevoie urgentă de puncte gastronomice locale vizibile și accesibile în Caraş-Severin?