Ascultă Radio România Reșița Live

Încă un pas pentru calea ferată nouă care va lega Timișoara de Reșița

Studiul de prefezabilitate pentru modernizarea aproape totală a căii ferate dintre Timișoara și Reșița, pentru a se putea circula cu viteze normale acestui secol, a fost aprobat și de Consiliul Local Timișoara, la o zi după Consiliul Județean Timiș. Se mai analizează viteza cu care se va putea circula pe linia modernizată, la fel cum se mai analizează dacă vor fi trenuri cu propulsie pe hidrogen sau cu acumulatori. 

Încă un pas pentru calea ferată nouă care va lega Timișoara de Reșița

Articol editat de Gerhard Chwoika, 22 iulie 2022, 15:30 / actualizat: 22 iulie 2022, 17:58

Conform Studiului de Prefezabilitate, traseul va fi împărțit în două loturi. Unul, de la Timișoara la Voiteni, cu extensie până la Moravița și altul, de la Voiteni la Gara Reșița Nord, care se va moderniza cu bani din PNRR. Au fost trei scenarii pentru tronsonsul Timișoara Nord – Stamora Moravița și patru pentru Voiteni – Reșița Nord. Au rămas în calcul două variante pentru fiecare traseu în vederea elaborării Studiului de Fezabilitate.

Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/ metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, spune primarul Dominic Fritz.

Diferențele din cele două variante rămase pentru ambele trasee sunt strict legate de viteza cu care circulă trenurile. Astfel, pe partea dintre Timișoara și Moravița, o variantă vorbește despre 120 de km/h pentru trenurile de persoane și 80 de km/h pentru cele de marfă, iar a doua, despre viteza de 160 km/h pentru trenurile de persoane și 120 km/h pentru marfare. Pentru tronsonsul de la Voiteni la Reșița Nord, sunt două variante, cu aceleași viteze de 120 km/h pentru trenurile de pesoane și 80 de km/h pentru cele de marfă. Diferența este de cât la sută din traseu se va putea circula cu viteza maximă de 120 km/h. Într-un caz, e vorba de 60%, iar în celălalt, de 75%.

Pentru partea de reînnoire a liniei, adică partea dinspre Reșița, banii vin din PNRR. Pentru modernizare se vor căuta bani printr-un program de finanțare pe ciclul 2021-2027.

Sursa:timisplus.ro

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:53

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare și modernizare a Liceului Tehnologic Electrotimiș, corpul C1, un proiect strategic care...

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:11

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!

Ziua Victoriei Revoluţiei Române şi a Libertăţii a fost marcată luni, 22 decembrie la Reşiţa pe platoul fostei Unităţi de Rachete...

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!
Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 07:34

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei

Primarul Borcean Felix a semnat unul dintre cele mai mari contracte de finanțare din istoria Caransebeșului, în valoare de 43 de milioane de lei,...

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei
Actualitate duminică, 21 decembrie 2025, 19:25

„Punte între generații – Școala rurală” la Berzovia: valori autentice, destine construite din școala de la sat

„Punte între generații – Școala rurală”, un eveniment despre rădăcini, educație și destine construite cu muncă a avut loc duminică,...

„Punte între generații – Școala rurală” la Berzovia: valori autentice, destine construite din școala de la sat
Actualitate duminică, 21 decembrie 2025, 08:00

Naveta care doare mai mult decât boala. Povestea lui Jarco din Moldova Nouă și nevoia unui spital oncologic la Reșița

Jarco din Moldova Nouă este unul dintre acei oameni care duc, zi de zi, o luptă grea și nedreaptă. Nu doar cu cancerul, ci și cu drumul....

Naveta care doare mai mult decât boala. Povestea lui Jarco din Moldova Nouă și nevoia unui spital oncologic la Reșița
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:30

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți. Peste 1.500 de animale au fost eutanasiate. Un focar de pestă porcină africană a fost confirmat...

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:18

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă

Un accident de muncă grav a avut loc în Timiş. Un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă în timp ce...

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă