Ascultă Radio România Reșița Live

Încă un pas pentru calea ferată nouă care va lega Timișoara de Reșița

Studiul de prefezabilitate pentru modernizarea aproape totală a căii ferate dintre Timișoara și Reșița, pentru a se putea circula cu viteze normale acestui secol, a fost aprobat și de Consiliul Local Timișoara, la o zi după Consiliul Județean Timiș. Se mai analizează viteza cu care se va putea circula pe linia modernizată, la fel cum se mai analizează dacă vor fi trenuri cu propulsie pe hidrogen sau cu acumulatori. 

Încă un pas pentru calea ferată nouă care va lega Timișoara de Reșița

Articol editat de Gerhard Chwoika, 22 iulie 2022, 15:30 / actualizat: 22 iulie 2022, 17:58

Conform Studiului de Prefezabilitate, traseul va fi împărțit în două loturi. Unul, de la Timișoara la Voiteni, cu extensie până la Moravița și altul, de la Voiteni la Gara Reșița Nord, care se va moderniza cu bani din PNRR. Au fost trei scenarii pentru tronsonsul Timișoara Nord – Stamora Moravița și patru pentru Voiteni – Reșița Nord. Au rămas în calcul două variante pentru fiecare traseu în vederea elaborării Studiului de Fezabilitate.

Modernizarea căii ferate Timișoara – Reșița este un proiect cheie pentru conectarea Banatului de șes cu Banatul de munte. Mulțumesc Primăriei Reșița care coordonează proiectul și celorlalți parteneri, consiliile județene Caraș-Severin și Timiș. Proiectul se încadrează în viziunea noastră de a dezvolta serviciul de tren urban/ metropolitan în zona urbană funcțională Timișoara. Lucrăm cu o echipă de experți internaționali pentru care avem asigurat suportul Băncii Europene de Reconstrucție și Dezvoltare”, spune primarul Dominic Fritz.

Diferențele din cele două variante rămase pentru ambele trasee sunt strict legate de viteza cu care circulă trenurile. Astfel, pe partea dintre Timișoara și Moravița, o variantă vorbește despre 120 de km/h pentru trenurile de persoane și 80 de km/h pentru cele de marfă, iar a doua, despre viteza de 160 km/h pentru trenurile de persoane și 120 km/h pentru marfare. Pentru tronsonsul de la Voiteni la Reșița Nord, sunt două variante, cu aceleași viteze de 120 km/h pentru trenurile de pesoane și 80 de km/h pentru cele de marfă. Diferența este de cât la sută din traseu se va putea circula cu viteza maximă de 120 km/h. Într-un caz, e vorba de 60%, iar în celălalt, de 75%.

Pentru partea de reînnoire a liniei, adică partea dinspre Reșița, banii vin din PNRR. Pentru modernizare se vor căuta bani printr-un program de finanțare pe ciclul 2021-2027.

Sursa:timisplus.ro

Oravița Re:Connect 2025: trei zile de sărbătoare, istorie și energie în Centrul Vechi (5–7 decembrie)
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 10:35

Oravița Re:Connect 2025: trei zile de sărbătoare, istorie și energie în Centrul Vechi (5–7 decembrie)

Centrul Vechi al Oraviței se pregătește să devină, în perioada 5–7 decembrie 2025, epicentrul unui eveniment unic, în care comunitatea,...

Oravița Re:Connect 2025: trei zile de sărbătoare, istorie și energie în Centrul Vechi (5–7 decembrie)
Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin
Actualitate vineri, 5 decembrie 2025, 07:28

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin Primarul Dominic Fritz...

Regenerarea Pieței Mocioni din Timișoara: investiție de peste 15 milioane de euro pentru modernizarea cartierului Iosefin
Premieră în comuna Măureni din Caraș-Severin! Zeci de familii vor avea unde să-și ducă copiii la creșă
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 19:49

Premieră în comuna Măureni din Caraș-Severin! Zeci de familii vor avea unde să-și ducă copiii la creșă

Ministrul Cseke Attila a inaugurat, joi, în Măureni, o creșă realizată  prin Programul guvernamental „Sfânta Ana”, coordonat de...

Premieră în comuna Măureni din Caraș-Severin! Zeci de familii vor avea unde să-și ducă copiii la creșă
Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 18:44

Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final

Municipiul Reșița anunță finalizarea proiectului „Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 Reșița”, o investiție strategică realizată prin...

Reabilitarea Școlii Gimnaziale nr. 8 din Reșița a ajuns la final
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 16:24

O nouă autosanitară SMURD Tip C a intrat în dotarea ISU Timiș: Terapie Intensivă Mobilă cu echipamente de ultimă generație

Inspectoratul pentru Situații de Urgență „BANAT” a fost dotat recent, prin intermediul IGSU, cu o autosanitară SMURD Tip C-Terapie Intensivă...

O nouă autosanitară SMURD Tip C a intrat în dotarea ISU Timiș: Terapie Intensivă Mobilă cu echipamente de ultimă generație
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 15:46

Blocaje zilnice în SIUI: rețete offline, ore suplimentare și servicii nevalidate în judeţele Timiş şi Caraş-Severin

Cadrele medicale și farmaciştii din Banat trag un nou semnal de alarmă privind disfuncționalitățile tot mai dese ale Sistemului Informatic Unic...

Blocaje zilnice în SIUI: rețete offline, ore suplimentare și servicii nevalidate în judeţele Timiş şi Caraş-Severin
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 15:44

„Împreună hrănim speranța de Crăciun!”: începe a XIII-a ediție a Colectei Naționale de Alimente

Campania de Crăciun a Băncii pentru Alimente debutează anul acesta cu o implicare puternică şi în vestul ţării. În județul Caraș-Severin,...

„Împreună hrănim speranța de Crăciun!”: începe a XIII-a ediție a Colectei Naționale de Alimente
Actualitate joi, 4 decembrie 2025, 11:48

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată

Un incident feroviar grav a avut loc pe 29 noiembrie 2025, în zona stației CFR Crușovăț, județul Caraș-Severin. Trenul InterRegio 1691, care...

Incident feroviar la Crușovăț, Caraș-Severin: doi minori identificați după amplasarea unui obstacol pe calea ferată