Cum se pregăteşte ISJ Caraş-Severin pentru începerea noului an şcolar?

Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin a intocmit un prim raport ce cuprinde informaţii despre măsurile pentru pregătirea noului an școlar.

Astfel că, în urma raportului de etapă se constată următoarele:

  • Un număr de 9 unități de învățământ nu dețin autorizație sanitară de funcționare
  • Un număr de 246 unități de învățământ nu dețin autorizație de securitate la incendiu, dintre care 81 unități de învățământ nu necesită (clădiri vechi, nemodificate structural), 1- aviz și 1- în curs de obținere aviz, pentru 163 nu există.
  • Un număr de 134 unități de învățământ nu beneficiază de servicii de pază și supraveghere, 39 unități de învățământ beneficiază de servicii de pază și supraveghere și 144 beneficiază de sisteme de supraveghere.
  • Un număr de 35 unități de învățământ nu beneficiază de microbuze școlare
  • Un număr de 84 unități de învățământ au fost/ sunt în proces de reabilitare a clădirilor, din care 57 au fost finalizate și 27 sunt în curs de finalizare.

Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin, în conformitate cu prevederile legale în vigoare, a aprobat emiterea avizului conform pentru rețeaua școlară a unităților de învățământ de stat și particular din județul Caraș-Severin, pentru anul școlar 2022-2023.

Astfel, pentru anul școlar 2022-2023, în județul Caraș-Severin funcționează un număr de 123 de unități de învățământ cu personalitate juridică, 279 de unități de învățământ arondate, 9 unități conexe pentru activități extracurriculare (5 unități conexe cu personalitate juridică și 4 unități conexe arondate). În total , rețeaua școlară a județului Caraș-Severin, pentru anul școlar 2022-2023 însumează un număr de 410 unități de învățământ , dintre care 6 unități de învățământ particular.  

Tabel 1.

          Nr crt.      Tipul unităților de  învățământNumărul unităților de  învățământ cu personalitate juridică care funcționează în anul școlar 2022-2023Număr structuri arondate(AR) în anul școlar 2022-2023
  TOTAL  URBAN  RURAL  TOTAL  URBAN  RURAL
1Învățământ de  masă, din care1185168 27269203
 Unități de învățământ de nivel antepreșcolar11 0   4 40
 Unități de învățământ de nivel preșcolar    14     14019050140
 Unități de învățământ de nivel primar     2      0259950
 Unități de învățământ de nivel gimnazial    69    105919613
 Unități de învățământ de nivel liceal    28    235000
 Unități de învățământ de nivel postliceal     3     30000
 Unități de învățământ de nivel profesional     2     02000
2Învățământ special, din care     4    40220
 Unități de învățământ de nivel preșcolar-grădinițe     0    00000
 Unități de învățământ de nivel primar și gimnazial     0    00000
 Unități de învățământ de nivel gimnazial     4    40000
 Unități de învățământ de nivel liceal-licee/centre școlare     0    00000
 Unități de învățământ de nivel postliceal-șc. postliceale     0    00000
 Unități de învățământ de nivel profesional     0    00220
 TOTAL123556827471203
3ACTIVITĂȚI EXTRAȘCOLARE  TOTAL  URBAN  RURAL  TOTAL  URBAN  RURAL
 Palatul copiilor110220
 Centrul Județean de Excelență110000
 Clubul copiilor110110
 Club sportiv școlar220110
 TOTAL550440
 TOTAL GENERAL128606827875203

Pentru anul școlar 2022-2023 s-a propus înființarea următoarei unități de învățământ, conform proiectului de hotărâre privind rețeaua școlară de la nivelul unității administrative teritoriale Păltiniș, înregistrat la Inspectoratul Școlar Județean Caraș-Severin cu nr. 50/27.06.2022:

  1. GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL RUGI (unitate de învățământ arondată unității cu personalitate juridică Școala Gimnazială Cornuțel), fără a fi inclusă în rețeaua școlară până la primirea acordului Ministerului Educației.

      De asemenea, pentru anul școlar 2022-2023 au fost propuse spre desființare următoarele unități de învățământ:

  1. ȘCOALA PRIMARĂ VALEA ROȘIE;
  2. ȘCOALA PRIMARĂ GLOBURĂU;
  3. GRĂDINIȚA CU PROGRAM NORMAL PETNIC;

Totodată, la nivelul județului Caraș-Severin, datorită nerespectării condițiilor impuse de Art.26, alin. (1), punctele c), f), g), din Metodologia privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de antepreşcolari/preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2022-2023o unitate cu personalitate juridică se desființează, iar structura devine unitate cu personalitate juridică după cum urmează:

  1.   ȘCOALA PRIMARĂ PÎRVOVA (structură arondată la ȘCOALA GIMNAZIALĂ LĂPUȘNICEL) devine unitate de învățământ cu personalitate juridică, în urma desființării ȘCOLII GIMNAZIALE LĂPUȘNICEL.

                   La nivelul județului Caraș-Severin, din 76 de unități administrativ teritoriale, un număr de 76 UAT-uri au transmis HCL-urile  privind aprobarea rețelei școlare pentru anul școlar 2022-2023 către Inspectoratul Școlar Județean C-S.

Măsuri privind siguranța elevilor și a personalului didactic din unitățile de învăţământ

Siguranța elevilor și a personalului didactic în incinta unităților de învăţământ preuniversitar și în zona adiacentă acestora constituie una dintre condițiile fundamentale pentru organizarea unui proces educațional de calitate, performant.

Modul de asigurare cu pază pentru anul școlar 2022-2023:

  • toate unitățile de învăţământ vor avea asigurat serviciul pe școală cu echipe de cadre didactice care vor îndruma și supraveghea elevii în toate spațiile în care se desfășoară activități specifice învățământului – vor fi verificate prin inspectorii care au responsabilități pe zone geografice toate unitățile de învățământ;
  • la nivelul fiecărei unități de învăţământ se vor constitui, prin decizie, Comisia pentru prevenirea violenței, menținerea și creșterea gradului de siguranță civică în perimetrul unității de învăţământ;
  • pe durata desfășurării procesului de învăţământ, în unitate nu vor avea acces persoane străine, cu excepția celor înscrise pe agenda zilei aprobată de director, a personalului I. S. J. Caraș-Severin /M.E. sau a personalului cu atribuții în domeniul în care se legitimează;
  • analizarea cazurilor de violență în cadrul comisiilor de prevenire și combatere a violenței în mediul școlar de la nivelul unităților de învăţământ, respectiv în cadrul Consiliilor claselor;
  • organizarea unor sesiuni de consiliere a directorilor / cadrelor didactice, reprezentanților elevilor, reprezentanților din partea părinților, referitor la situațiile de violență școlară;
  • diversificarea modalităților de comunicare/informare școală – părinți, diriginte – părinți, director – diriginți, director – Inspectoratul Școlar;
  • întâlniri periodice cu reprezentanții Inspectoratului Județean de Poliție al Județului Caraș-Severin, în vederea analizării situației operative înregistrate și dispunerea de măsuri de prevenire a infracționalității în rândul elevilor;
  • prezentarea în cadrul ședințelor Consiliului de Administrație și a Consiliului profesoral, precum și la ședințele cu părinții, a tematicii specifice combaterii absenteismului și abandonului școlar;
  • îmbunătățirea relaționării cu conducerea unităților de învățământ, reprezentanții administrației publice locale și ai inspectoratului școlar și reluarea demersurilor făcute anterior, în scopul înlăturării deficiențelor care s-au dovedit a fi cauze ale creșterii numărului de infracțiuni în incinta și în zona adiacentă acestor unități;

Ca urmare a raportului intocmit de către Inspectoratul Şcolar Judeţean Caraş-Severin, sunt propuse şi o serie de măsuri:

  1. realizarea unor întâlniri și stabilirea de comun acord cu partenerii instituționali și reprezentanții autorităților locale, a unor măsuri punctuale, menite să conducă la creșterea gradului de siguranță în unitățile de învățământ preuniversitar și la prevenirea delincvenței juvenile în rândul elevilor;
  2. organizarea și executarea unor acțiuni și controale pe linia prevenirii absenteismului școlar, a comerțului ilegal cu produse din alcool și tutun, a faptelor de încălcare a prevederilor legale privind protecția consumatorului, la unitățile de alimentație publică din vecinătatea amplasamentelor școlare, inclusiv a căminelor pentru elevi;
  3. acțiuni comune ale instituțiilor competente în colaborare cu consilierii, psihologii și pedagogii școlari pentru prevenirea consumului de droguri și riscurilor asociate în școli, cât și în internatele școlare;
  4. sprijin în asigurarea finanțării complementare de la consiliile locale pentru asigurarea personalului de pază, cât și pentru securizarea clădirilor unităților de învăţământ prin achiziționarea de sisteme video de supraveghere și alarmare.

Cele mai citite

Related Articles