Ascultă Radio România Reșița Live

Compania Naţională CFR SA a lansat licitația pentru ultimele două loturi de pe tronsonul: Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş

Compania Naţională de Căi Ferate “CFR” SA a transmis către JOUE anunţul de licitație pentru achiziţia serviciilor de proiectare şi execuţie lucrări de modernizare pe secțiunile DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE (LOTUL 4) și BĂILE HERCULANE – PO NOU POARTA (LOTUL 5), aferente obiectivului CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ, ultimele două loturi ale acestui tronson, în lungime totală de 225,287 km.

Compania Naţională CFR SA a lansat licitația pentru ultimele două loturi de pe tronsonul: Craiova-Drobeta Turnu Severin-Caransebeş

Articol editat de Gerhard Chwoika, 19 mai 2023, 14:27

Valoarea financiară totală estimată a celor contracte este cuprinsă între 2.926.596.814,64 lei, fără TVA și 3.201.243.385,96 lei, fără TVA, sursa de finanţare fiind asigurată din Fonduri Externe Nerambursabile, aferente Programului Transporturi (PT) 2021 – 2027.

Achiziția publică pentru proiectarea și execuția lucrărilor de modernizare este împărțită în următoarele două loturi, în lungime totală de 74,25 km astfel:

LOT 4: DROBETA TURNU SEVERIN – BĂILE HERCULANE, km 362+632 – 404+250 (41,618 km)

Valoare estimată: între 1.467.607.032,41 lei, fără TVA și 1.605.333.699,39 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 72 luni (12 luni proiectare și 60 de luni execuție lucrări)

LOT 5: BĂILE HERCULANE – PO NOU POARTA, km 404+250 – 436+887 (32,637 km)

Valoare estimată: 1.458.989.782,23 lei fără TVA și 1.595.909.686,57 lei, fără TVA

Durata proiectării și execuției lucrărilor: 60 luni (12 luni proiectare și 48 de luni execuție lucrări).

Principalele obiective feroviare incluse în modernizarea infrastructurii feroviare pe cele 2 LOTURI sunt:

74,255 km de cale ferată pentru viteza maximă de circulație de 160 km/h

10 stații reabilitate (Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea)

39 de poduri

193 de podețe

4 pasaje inferioare și superioare

1 tunel nou cu cale ferată dublă Poarta 1 (1.279 m)

8 tuneluri reabilitate

6 Puncte de Oprire (PO), la Dinamica, Jidoștița, Ilovița, Șantier Naval, cernea și Luncăvița

construcții civile în stațiile Drobeta Turnu Severin, Gura Văii, Vârciorova, Valea Cernei, Topleț, Mehadia Nouă, Mehadia Veche, Iablanița, Crușovăț, Domașnea Cornea

dublare de linie pe secțiunile Crușovăț – Domașnea Cornea și Domașnea Cornea – PO nou Poarta,

modernizarea instalațiilor de semnalizare/centralizare/telecomunicații, bariere automate la trecerile la nivel, panouri fonoabsorbante

sistemul eurupean de management al traficului (ERMS) pe întregul tronson

lucrări pentru protecția mediului.

De asemenea, menționăm faptul că, scopul general ale implementării proiectului de REABILITARE A LINIEI DE CALE FERATĂ CRAIOVA – DROBETA TURNU SEVERIN – CARANSEBEȘ (225,287 km) este:

→ îmbunătățirea infrastructurii pentru cresterea vitezei de circulație la valori cuprinse între viteza de 120 km/h și cea de 160 km/h;

→ modernizarea instalațiilor de electrificare pe toată lungimea tronsonului (25 kV);

→ mărirea capacității de tranzit;

→ asigurarea interoperabilității prin implementarea STI, în special în ceea ce priveste sarcina pe osie (22,5 t), gabaritul de încărcare (C), lungimea liniilor din stații si haltele de miscare, facilitățile pentru persoanele cu dizabilități;

→ modernizarea stațiilor și a haltelor de mișcare;

→ modernizare poduri, podețe

→ reabilitarea/modernizarea clădirilor stațiilor de călători, incluzând construcțiile pasarelelor şi/sau tunelurilor pietonale, ridicarea nivelului peroanelor, în conformitate cu standardele europene în vigoare;

→ montarea de panouri fonoabsorbante și/sau soluții alternative de reducere a nivelului de zgomot;

– instalații de centralizare electronică noi, în stații și introducerea sistemului de siguranță ERTMS (ETCS nivel 2 + GSM-R);

→ reducerea valorii maxime a declivității pe secțiunile unde aceasta depășește 18 ‰

Nu în ultimul rând, precizăm faptul că, linia de cale ferată Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș se află pe Coridoul Orient/Est Mediteranean și beneficiază de cea mai mare finanțare în cadrul Programului Transport (PT), fiind, de asemenea, inclusă în Planul investițional pentru dezvoltarea infrastructurii feroviare pentru perioada 2020 – 2030.

Anunţul de participare la procedura de licitaţie deschisă şi documentaţia de atribuire vor fi disponibile după publicarea în Sistemul Electronic al Achizitiilor Publice (SEAP), la adresa www.e-licitatie.ro., termenul limită pentru primirea ofertelor fiind 03.07.2023.

Sursa foto: news.ro

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:30

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți. Peste 1.500 de animale au fost eutanasiate. Un focar de pestă porcină africană a fost confirmat...

Focar de pestă porcină confirmat în Mehedinți
Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 20:18

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă

Un accident de muncă grav a avut loc în Timiş. Un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă în timp ce...

Accident de muncă grav în Timiş: un muncitor a murit, altul este în stare gravă după ce au căzut de pe o schelă
Intervenție de trei ore a pompierilor din Reșița pentru salvarea unei bovine dintr-o fântână
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 19:55

Intervenție de trei ore a pompierilor din Reșița pentru salvarea unei bovine dintr-o fântână

În comuna Ramna a avut loc o intervenție de trei ore a pompierilor din Reșița pentru salvarea unei bovine dintr-o fântână. Misiunea s-a...

Intervenție de trei ore a pompierilor din Reșița pentru salvarea unei bovine dintr-o fântână
Tramvaiul Moșului ajunge la Reșița: surpriză magică pentru copii, între 20 și 24 decembrie
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 10:52

Tramvaiul Moșului ajunge la Reșița: surpriză magică pentru copii, între 20 și 24 decembrie

Tramvaiul Moșului ajunge la Reșița: surpriză magică pentru copii, între 20 și 24 decembrie Transport Urban Reșița (TUR) anunță lansarea...

Tramvaiul Moșului ajunge la Reșița: surpriză magică pentru copii, între 20 și 24 decembrie
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 10:00

Medicul Răzvan Diaconescu: „Timpul pierdut pe drum poate costa vieți”. Despre nevoia unui spital oncologic la Reșița

Spitalul OncoHelp Timișoara este astăzi unul dintre cele mai importante centre oncologice din vestul țării, iar dezvoltarea sa de-a lungul anilor...

Medicul Răzvan Diaconescu: „Timpul pierdut pe drum poate costa vieți”. Despre nevoia unui spital oncologic la Reșița
Actualitate sâmbătă, 20 decembrie 2025, 09:00

Naveta bolnavilor de cancer, lupta tăcută dusă zilnic pe drumuri. Povestea Anei și nevoia urgentă de tratament aproape de casă

În fiecare zi, în autobuze, trenuri sau mașini personale, se urcă oameni care duc cu ei o luptă nevăzută. Nu merg la serviciu, nu pleacă în...

Naveta bolnavilor de cancer, lupta tăcută dusă zilnic pe drumuri. Povestea Anei și nevoia urgentă de tratament aproape de casă
Actualitate vineri, 19 decembrie 2025, 20:28

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru Viaţă”

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru...

Colegiul Naţional Traian Lalescu din Reşiţa, Asociaţia ForLife şi Parfum de chimie s-au alăturat campaniei umanitare „Muzică pentru Viaţă”
Actualitate vineri, 19 decembrie 2025, 16:42

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare

Investițiile publice în Bocșa, Caraș-Severin avansează, însă nu toate proiectele se desfășoară în ritmul dorit de autorități și...

Investiții publice în Bocșa, Caraș-Severin: lucrări culturale aproape de final, infrastructura rămâne o provocare