Judeţul Caraş-Severin se află mâine și poimâine sub cod roşu de caniculă. Se vor înregistra temperaturi maxime cuprinse între 39 şi 41 de grade.

Joi şi vineri, în judeţele Caraş-Severin, Timiş, Arad, Bihor, Satu Mare, Sălaj şi Maramureş se vor înregistra temperaturi maxime extreme, comparabile cu recordurile absolute ale perioadei. Acestea vor fi cuprinse între 39 şi 41 de grade, iar în nord-vest între 35 şi 38 de grade. În cursul nopţii valorile termice nu vor coborî, în general, sub 20…24 de grade.

Pentru prevenirea incidentelor în această perioadă, medicii ne sfătuiesc să evităm expunerea la soare între orele 11.00 şi 18.00, să consumăm cât mai multe lichide, fructe şi legume proaspete.

  • evitaţi, pe cât posibil, expunerea prelungită la soare între orele 11.00 – 18.00;
  • dacă aveţi aer condiţionat, reglaţi aparatul astfel încât temperatura să fie cu 5 grade mai mică decât temperatura ambientală;
  • ventilatoarele nu trebuie folosite dacă temperatura aerului depaşeşte 32 grade Celsius;
  • dacă nu aveţi aer condiţionat în locuinţă, la locul de muncă, petreceţi 2-3 ore zilnic în spaţii care beneficiază de aer condiţionat (cinematografe, spaţii publice, magazine);
  • purtaţi pălării de soare, haine lejere şi ample, din fibre naturale, de culori deschise;
  • pe parcursul zilei faceţi duşuri calduţe, fără a vă şterge de apă;
  • beţi zilnic între 1,5 – 2 litri de lichide, fără a aştepta să apară senzaţia de sete. În perioadele de caniculă se recomandă consumul unui pahar de apă (sau echivalentul acestuia) la fiecare 15 – 20 de minute.
  • nu consumaţi alcool (inclusiv bere sau vin) deoarece acesta favorizează deshidratarea şi diminuează capacitatea de luptă a organismului împotriva căldurii;
  • evitaţi băuturile cu conţinut ridicat de cofeina (cafea, ceai, cola) sau de zahăr (sucuri racoritoare carbogazoase) deoarece acestea sunt diuretice;
  • consumaţi fructe şi legume proaspete (pepene galben, roşu, prune, castraveţi, roşii) deorece acestea conţin o mare cantitate de apă;
  • o doză de iaurt produce aceeaşi hidratare ca şi un pahar de apă;
  • evitaţi activităţile în exterior care necesită un consum mare de energie (sport, gradinarit, etc).
  • aveţi grijă de persoanele dependente de voi (copii, vârstnici, persoane cu dizabilităţi) oferindu-le, în mod regulat lichide, chiar dacă nu vi le solicită;
  • păstraţi contactul permanent cu vecini, rude, cunoştinţe care sunt în vârstă sau cu dizabilităţi, interesându-vă de starea lor de sănătate.