Ascultă Radio România Reșița Live

[AUDIO] Cea mai veche fabrică din România, la un pas să-şi închidă porţile…

Între anii 70 – 90, făceau orice, mai putin sateliți care să îi trimită pe Marte. Avea secții de echipamente navale, de motoare grele, de locomotive, de hidroagregate energetice, de echipamente pentru termocentrale”, a declarat Jivomir Tovladiaţ – liderul Sindicatului 1771 al UCM Reșița.

De aici s-au format, s-au executat, realizat și expediat întreaga furnitură a hidroechipamentelor la centralele din țară”, spune Tovladiaţ.

După Revoluţie, odată cu prăbuşirea economiei interne, comenzile au scăzut vertiginous, iar uzina a început să acumuleze datorii la bugetul de stat.

Cei de la UCM Reșiţa au avut o mentalitate parazitară. Au stat foarte mulți ani într-o stare de letargie cu Hidroelectrica în spate. Doar ca s-a prăbușit şi Hidroelectrica şi surpriză, atunci s-au trezit la realitate.

La sfârșitul lui 2003, UCM Reșița a fost privatizată. „Cred şi astăzi, aşa cum am crezut şi atunci, şi repede mi-am dat seama de asta, că acest proces de privatizare a UCMR a fost făcut în grabă, cu o foarte slabă documentare”, spun liderii uzinei reşiţene.

Odată cu privatizarea UCMR, statul promite că şterge datoriile acumulate de uzină, dar le reactivează după câțiva ani. În acelaşi timp, rând pe rând, DIICOT, DNA şi Fiscul descoperă un șir de ilegalităţi. În 2014, fabrica se luptă să nu moară.

Practic, trăim de pe o zi pe alta, cu mici comenzi pe care reuşim să le găsim la mici furnizori, în special externi”, spune Cosmin Ursoniu, director general al UCM Reşiţa. “… şi este într-o continuă cădere liberă, chiar o involuţie”, a adăugat Jivomir Tovladiaţ.

Zilele acestea liderii de sindicat ai UCM Reşiţa sunt la Bucureşti pentru a discuta cu ministrul economiei situaţia actuală şi viitorul uzinei reşiţene.

(Hardy Cvoica)

[AUDIO] Cea mai veche fabrică din România, la un pas să-şi închidă porţile…

Articol editat de Mirabela Afronie, 5 mai 2015, 15:38 / actualizat: 5 mai 2015, 17:58

În cei peste 240 de ani de existență, Uzina de Construcţii de Maşini Resiţa (UCMR) s-a transformat într-un parc industrial de dimensiuni impresionante, întins pe 130 de hectare, cu utilaje unice în sud-estul Europei, care riscă acum să devină un simplu muzeu.

Între anii 70 – 90, făceau orice, mai putin sateliți care să îi trimită pe Marte. Avea secții de echipamente navale, de motoare grele, de locomotive, de hidroagregate energetice, de echipamente pentru termocentrale”, a declarat Jivomir Tovladiaţ – liderul Sindicatului 1771 al UCM Reșița.

De aici s-au format, s-au executat, realizat și expediat întreaga furnitură a hidroechipamentelor la centralele din țară”, spune Tovladiaţ.

După Revoluţie, odată cu prăbuşirea economiei interne, comenzile au scăzut vertiginous, iar uzina a început să acumuleze datorii la bugetul de stat.

Cei de la UCM Reșiţa au avut o mentalitate parazitară. Au stat foarte mulți ani într-o stare de letargie cu Hidroelectrica în spate. Doar ca s-a prăbușit şi Hidroelectrica şi surpriză, atunci s-au trezit la realitate.

La sfârșitul lui 2003, UCM Reșița a fost privatizată. „Cred şi astăzi, aşa cum am crezut şi atunci, şi repede mi-am dat seama de asta, că acest proces de privatizare a UCMR a fost făcut în grabă, cu o foarte slabă documentare”, spun liderii uzinei reşiţene.

Odată cu privatizarea UCMR, statul promite că şterge datoriile acumulate de uzină, dar le reactivează după câțiva ani. În acelaşi timp, rând pe rând, DIICOT, DNA şi Fiscul descoperă un șir de ilegalităţi. În 2014, fabrica se luptă să nu moară.

Practic, trăim de pe o zi pe alta, cu mici comenzi pe care reuşim să le găsim la mici furnizori, în special externi”, spune Cosmin Ursoniu, director general al UCM Reşiţa. “… şi este într-o continuă cădere liberă, chiar o involuţie”, a adăugat Jivomir Tovladiaţ.

Zilele acestea liderii de sindicat ai UCM Reşiţa sunt la Bucureşti pentru a discuta cu ministrul economiei situaţia actuală şi viitorul uzinei reşiţene.

(Hardy Cvoica)

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 16:00

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6

Acțiune rutieră în sistem „releu” pe DN6. Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin....

Peste 150 de autovehicule controlate și zeci de sancțiuni aplicate în Caraș-Severin pe DN 6
Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 14:55

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad

Au fost anunţate exproprieri suplimentare de 3,86 milioane de lei pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad. Ministerul...

Exproprieri suplimentare pentru modernizarea căii ferate Caransebeș – Timișoara – Arad
Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 13:54

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane: o întoarcere spectaculoasă în timp cu Carol Beran Băile Herculane continuă...

Cetățeanul Roman, atracția inedită a stațiunii Băile Herculane!
Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 13:34

Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”

Recepția finală a lucrărilor la podul hobanat peste râul Mureș, unul dintre cele mai importante proiecte de infrastructură ale Aradului, este...

Recepția podului hobanat peste Mureș, din nou amânată. Administratorii judiciari reacționează: „Decizia nu este una unilaterală”
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 12:58

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul românesc

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul...

Valea Almăjului, laureată a trofeului Vitality Star la Gala TRAVEL PRO Stars 2025 – un model de autenticitate și vitalitate în turismul românesc
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 11:55

Mai multe cartiere din Reșița sunt afectate de șantierele deschise de AquaCaraș

În mai multe cartiere din Reșița sunt deschise în această perioadă șantiere pentru modernizarea infrastructurii. O parte dintre ele vizează...

Mai multe cartiere din Reșița sunt afectate de șantierele deschise de AquaCaraș
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 11:25

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță Primăria Timișoara anunță că...

Pregătiri pentru sezonul rece în Timișoara: deszăpezire, sprijin social și recomandări de siguranță
Actualitate marți, 25 noiembrie 2025, 06:47

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor

La Timișoara are loc campania de conștientizare și prevenție „Solidaritate, nu tăcere”, organizată de Direcţia de Asistenţă Socială...

„Solidaritate, nu tăcere”: Direcţia de Asistenţă Socială Timișoara lansează marșul comunitar împotriva violenței asupra femeilor