Şeful Direcţiei de Drumuri Judeţene Caraş-Severin le răspunde protestatarilor de pe DJ 573

Cei 35 de kilometri îi parcurgi în minimum două ore, două ore şi un pic… Nu se poate aşa ceva, nu ai cum să faci naveta la muncă şi să-ţi distrugi maşina. Suntem, cel puţin, două persoane, care avem nevestele, care fac naveta zilnic la Oraviţa, am ajuns să schimbăm maşina la an. Bagi mai mulţi bani în reparaţii, decât să cumpărăm o troacă cu 300-400 euro. Circuli cu ea până pică şi gata, vine alta.

Aşa sună mesajele locuitoriilor din Valea Caraşului, care au ajuns la capătul răbdării din cauza stării deplorabile a Drumului Judeţean 573 Oraviţa-Brădişorul de Jos-Ciudanoviţa-Jitin, tronson care nu a mai fost modernizat de peste două decenii, mici reparaţii fiind efectuate în urmă cu 5 ani.

Oamenii au protestat la sfârşit de săptămână, nemulţumiţi că îşi distrug maşinile în gropi şi nimeni nu face nimic. Ei cer ca drumul să fie măcar reparat, să fie circulabil. Cetăţenii spun că preferă să cumpere mașini second-hand, decât să le repare lunar, pe cele noi.

Şeful Direcţiei de Drumuri Judeţene Caraş-Severin, Florin Nedelea a declarat că DJ 573 va fi reabilitat, dar nu aşa curând cum se aşteaptă cetăţenii:

Partea dinspre Oraviţa, spre Brădişor, fiind din asfalt, o să intre în reparaţii, în momentul în care se va aproba acordul cadru. Consiliul Judeţean a urcat pe SECAP, documentaţia pentru încheierea unui acord cadru pentru întreţinerea curentă, pe timp de vară, a tuturor drumurilor judeţene. Partea dinspre Jitin, acolo este de piatră şi nu avem nicio documentaţie. Vrem să achiziţionăm o documentaţie pentru reprofilarea drumului şi mai avem o documentaţie pentru asfaltarea a doi kilometri, între Ciudanoviţa sat şi Ciudanoviţa colonie, prin pădure. Acolo urmează să identificăm fondurile necesare, undeva la 5 milioane de lei.” , a declarat Florin Nedelea.

Amintim că, pentru a urgenta repararea drumurilor din Caraş-Severin, mare parte în stare avansată de degradare, Consiliul Judeţean va schimba modul de lucru, urmând să încheie un contract cadru pe patru ani, astfel încât, în momentul în care există bani, indiferent în ce moment din an, să se poată da repede ordinele de începere a lucrărilor. 

Cele mai citite

Related Articles