Ascultă Radio România Reșița Live

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii pot primi diferite informații, consiliere, sprijin moral.

Zeci de seniori din Banat au apelat Telefonul vârstnicului pentru consiliere, sprijin material sau emoțional

Articol editat de Cristina Corocan, 14 februarie 2025, 14:49

Mii de apeluri au fost înregistrate în 2024 la nivel național, la telefonul dedicat persoanelor vârstnice. Câteva sute dintre acestea au fost de la apelanți unici, iar persoanele în vârstă au beneficiat de informare, consiliere, îndrumare, sprijin material sau emoțional.

Apelurile au fost din toată țara și din Banat. Sigur, avem 95 de apelanți care ne-au sunat pentru prima dată în anul 2024, din Caraș-Severin, 32 la număr. Cu această ocazie îi îndemn pe seniori să ne sune număr cât mai mare. Numărul nostru este 0800 460 001. Linia noastră este disponibilă de luni până vineri, între orele 8.00 și 20.00, și sâmbăta, între orele 8:00 și 16.00. La capătul firului răspund trei asistenți sociali specializați, care pot oferi informații din domeniul social, informații legate despre serviciile de îngrijire la domiciliu, cămine, cluburi de seniori, instituții care oferă sprijin persoanelor vârstnice.

Ca în fiecare an am făcut și un top al nevoilor, top cinci nevoi și în acest an principala nevoie este cea de informații diverse. Am observat că și cei din Banat ne-au sunat pentru informații diverse, informații cu caracter general, pentru că dacă noi avem acces la gadget-urile moderne de informare, de multe ori ei nu știu să le folosească și noi intrăm pe internet și le oferim aceste informații. De asemenea, ne-au sunat pentru informații legate de serviciile de îngrijire la domiciliu sau centrele rezidențiale. A 3-a nevoie este cea de a fi activi, de a participa cât mai mult la activități de îmbătrânire activă. Noi îi încurajăm să se înscrie la cluburile pentru seniori sau să participe la cursele de digitalizare.

Anul trecut am implementat și un nou proiect de digitalizare și îi învățăm să folosească smartphone-ul din dotare, îi învățăm să folosească whatsapp-ul, să poată menține legătura cu membrii familiei, să poată accesa google-ul, să poată să se țină la distanță de persoane care pot să îi păcălească prin diferite metode, tot felul de informații utile, dar nu foarte complicate. Le oferim informații care le-ar putea fi de mare ajutor, poate dacă au nevoie să plătească o factură, deși îi încurajăm să meargă și fizic, să fie în continuare activi și să aibă motive să iasă din casă, dar poate la un moment dat au nevoie să plătească online sau să facă cumpărături online și atunci îi învățăm cum să folosească aceste aplicații.

De asemenea, ne-au mai sunat pentru că se simt singuri și astfel sunt introduși în programul nostru de reapelare atât colegele mele, asistenți sociali, cât și voluntarii noștri special pregătiți îi sună o dată pe săptămână și stau de vorbă cu ei. Discuțiile sunt discuții normale, de prietenie, discuții pe care le avem și cu membrii seniori din familiile noastre. Și cea de-a 5-a nevoie este cea financiară sau materială, unde îi îndrumăm să apeleze la instituțiile de stat competente sau la ONG-uri care îi pot sprijini ocazional cu pachete cu alimente.

Cea mai vârstnică persoană care ne-a apelat anul acesta are 96 de ani, dara am avut în reapelare și persoane care mai aveau puțin și împlineau 100 de ani.

La primul apel, colegele mele aplică un formular, o evaluare socială și încearcă să își dea seama care este nevoia vârstnicului, pentru că, din păcate, de puține ori ne spune exact seniorul, necunoscând exact tipurile de servicii care pot veni în ajutorul lui. Bineînțeles, că în programul de reapelare sunt și discuții despre problemele lor, depinde de cum se simte seniorul în ziua respectivă.

Telefonul Vârstnicului este un serviciu de asistență socială unde seniorii, dar și aparținătorii pot primi informații despre serviciile specifice pentru seniori, dar și reapelare săptămânală, sprijin moral pentru vârstnicii care se simt și care sunt singuri. Le transmit atât seniorilor, cât și aparținătorilor să ne sune de luni până vineri, între orele 8:00 și 20.00 și sâmbătă, între orele 8:00 și 16.00. Dacă au nevoie de o îndrumare, de o vorbă bună, la capătul firului vor găsi colegele care sigur vor încerca cel puțin să le dea o soluție”, a spus pentru Radio Reșița, Roxana Molocea, coordonatorul Telefonului Vârstnicului.

Anul acesta, la aproape 10 ani de existență a serviciului, sunt peste 105.000 de convorbiri cu seniori din toată țara. Numai în 2024 au fost peste 10.000 de convorbiri, iar 2.200 de seniori au sunat pentru prima dată.

sursa foto: Telefonul Vârstnicului

Urmărește-ne și pe Google News

Acest articol este proprietatea Radio România Reșița și este protejat de legea drepturilor de autor. Reproducerea integrală sau parțială a conținutului este permisă doar cu acordul scris al editorului. Pentru solicitări de republicare, vă rugăm să ne contactați la redactie@radioresita.ro

Obiceiuri de Crăciun, în lumea satului din Banat: Sărbătoarea naşterii Domnului la Rusca Montană
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 15:00

Obiceiuri de Crăciun, în lumea satului din Banat: Sărbătoarea naşterii Domnului la Rusca Montană

Tradiţii autentice de Crăciun la Rusca Montană, păstrate din generaţie în generaţie An de an, în preajma sărbătorilor de iarnă, locuitorii...

Obiceiuri de Crăciun, în lumea satului din Banat: Sărbătoarea naşterii Domnului la Rusca Montană
Peste zece tone de petarde și artificii au fost descoperite în Arad
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 14:04

Peste zece tone de petarde și artificii au fost descoperite în Arad

Polițiștii Serviciului Arme, Explozivi și Substanțe Periculoase din Arad au confiscat peste zece tone de petarde și artificii. Impresionanta...

Peste zece tone de petarde și artificii au fost descoperite în Arad
Crăciun cu speranță pentru copiii cu diabet din Caraș-Severin. Medicul Mihaela Dalea continuă tradiția faptelor bune
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 13:43

Crăciun cu speranță pentru copiii cu diabet din Caraș-Severin. Medicul Mihaela Dalea continuă tradiția faptelor bune

În pragul sărbătorilor de Crăciun, medicul specialist în diabet și boli de nutriție, Mihaela Dalea, continuă o tradiție devenită deja...

Crăciun cu speranță pentru copiii cu diabet din Caraș-Severin. Medicul Mihaela Dalea continuă tradiția faptelor bune
Spitalul Județean de Urgență Reșița, pregătit pentru sărbători. Gărzi suplimentate și stocuri de medicamente asigurate pentru minivacanța de Crăciun
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 13:25

Spitalul Județean de Urgență Reșița, pregătit pentru sărbători. Gărzi suplimentate și stocuri de medicamente asigurate pentru minivacanța de Crăciun

Cadrele medicale de la Spitalul Județean de Urgență Reșița sunt la datorie și în zilele de sărbătoare. Pentru minivacanța de Crăciun,...

Spitalul Județean de Urgență Reșița, pregătit pentru sărbători. Gărzi suplimentate și stocuri de medicamente asigurate pentru minivacanța de Crăciun
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 13:14

Ajutoare de urgență aprobate pentru familii din Caraș-Severin

Ajutoare de urgență aprobate pentru familii din Caraș-Severin. Guvernul României a aprobat acordarea unor ajutoare de urgență destinate...

Ajutoare de urgență aprobate pentru familii din Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 11:59

Programul Regional Vest dezvoltă comunitățile din patru județe

Comunitățile din cele patru județe ale regiunii au contractat în 2025, proiecte europene în valoare de peste 𝟗𝟓𝟕 𝐝𝐞...

Programul Regional Vest dezvoltă comunitățile din patru județe
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 10:55

„Muzică pentru Viață” 2025 se încheie cu un mesaj puternic de solidaritate

„Muzică pentru Viață” 2025 se încheie cu un mesaj puternic de solidaritate. Comunitatea a reuşit să strângă 314.225 de lei pentru primul...

„Muzică pentru Viață” 2025 se încheie cu un mesaj puternic de solidaritate
Actualitate miercuri, 24 decembrie 2025, 10:51

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW

Investiție majoră în energia Reșiței: Centrală electrică pe gaz natural de 100 MW, realizată de o companie din grupul PPC România Reșița...

Investiție majoră în energia Reșiței: centrală electrică pe gaz natural de 100 MW