Ascultă Radio România Reșița Live

Comercianţii au intrat în vizorul Gărzii de Mediu Caraş-Severin

Comercianţii au intrat în vizorul Gărzii de Mediu Caraş-Severin. Există deficiențe atât în înțelegerea, cât și în implementarea și funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR).

Comercianţii au intrat în vizorul Gărzii de Mediu Caraş-Severin

Articol editat de Casandra Silitra, 12 iulie 2024, 13:49

În urma unei analize efectuate, s-a constatat că la nivel național există deficiențe atât în înțelegerea, cât și în implementarea și funcționarea Sistemului de Garanție-Returnare (SGR).

În acest context, Garda Națională de Mediu a dispus acțiuni de inspecție și control, la nivel national. Sunt vizaţi comercianții care comercializează produse în ambalaje SGR. Vor fi controlate însclusiv supermarket-uri, market-uri şi stații de alimentare cu carburanți

Astfel, în această perioadă, Comisariatul Județean Caraș-Severin al GNM desfășoară acțiuni de inspecție și control la comerciantii de pe raza judeţului Caras-Severin.

Sunt urmărite, in principal, următoarele aspecte:

1. Existența contractului încheiat cu administratorul SGR pentru îndeplinirea obligațiilor ce decurg din HG 1074/2021, după ce s-au înregistrat în baza de date gestionată de administratorul SGR

2. Obligația de a încasa de la consumator sau utilizator final garanția aferentă produselor în ambalaje SGR. Exceptie face cazul în care comerciantul decide să suporte costul garanției pentru produse oferite gratuit (ex. premii sau mostre gratuite).

3. Organizarea punctelor de returnare în cadrul structurii de vânzare sau în imediata vecinătate a acesteia (maxim 150 metri distanță) sau prin acord de parteneriat/conform prevederilor art.7 și art.8 din HG 1074/2021.

4. Permisiunea exclusivă pentru administratorul SGR de a prelua ambalajele SGR de la punctele de returnare, la solicitarea acestuia.

5. Utilizarea programului informatic online pus la dispoziție de administratorul SGR pentru raportarea ambalajelor și garanțiilor aferente acestora.

6. Evidența numărului total al produselor în ambalaje SGR comercializate, detaliat pe produse și puncte de vânzare/magazine online, și evidența ambalajelor SGR returnate, precum și garanțiile plătite, încasate și returnate.

7. Oferirea în scris, în termen de maximum 10 zile lucrătoare, a clarificărilor și informațiilor solicitate de către administratorul SGR.

8. Acceptarea ambalajelor returnate de consumatori sau utilizatori finali la punctele de returnare, indiferent de locul achiziționării produsului.

9. Protejarea ambalajelor SGR preluate împotriva deteriorării, furtului și altor situații similare, până la preluarea acestora de către administratorul SGR.

10. Păstrarea ambalajelor SGR returnate separat de deșeuri sau alte ambalaje care nu fac parte din SGR, în vederea preluării acestora de către administratorul SGR.

De asemenea, se vor consemna disfuncționalitățile de orice natură în buna funcționare a sistemului de garanție-returnare constatate și rezultate din activitatea specifică comercianților verificați.

Comercianții HoReCa au obligația de a percepe garanția de la consumatorii finali pentru produsele în ambalaje SGR consumate în afara structurii de vânzare. Aceştia nu percep garanția pentru produsele consumate la locul structurii de vânzare.

Un sfert dintre români asociază ziua de 1 Mai cu grătarele şi socializarea (studiu)
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 15:25

Un sfert dintre români asociază ziua de 1 Mai cu grătarele şi socializarea (studiu)

Un sfert dintre români consideră sărbătoarea de 1 Mai în primul rând o zi dedicată grătarelor şi socializării (24%), în special tinerii cu...

Un sfert dintre români asociază ziua de 1 Mai cu grătarele şi socializarea (studiu)
Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 14:39

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița

Începând cu 1 octombrie 2024, Căminul pentru Persoane Vârstnice din comuna Sacu și-a încheiat activitatea, iar cei 25 de beneficiari au fost...

Seniorii de la Sacu au o nouă casă: căminul din Reșița
Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 14:31

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare

Un proiect demarat în 2021 de administrația locală din Bozovici începe să prindă viață în zona turistică Paralela 45. Este vorba despre o...

Pasarela panoramică de la Cascada Bigăr prinde contur în Cheile Minişului: Proiectul Primăriei Bozovici, tot mai aproape de finalizare
Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Actualitate miercuri, 30 aprilie 2025, 12:24

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin. În contextul alegerilor pentru președintele României, Direcția de Evidență a...

Program special la Evidența Persoanelor Caraș-Severin
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 17:26

Autoritățile trag un semnal de alarmă în Săptămâna Mondială a Imunizării: scade interesul pentru vaccinare în Caraș-Severin

Săptămâna Mondială a Imunizării 2025 a readus în prim-plan o problemă tot mai stringentă în România, scăderea constantă a interesului...

Autoritățile trag un semnal de alarmă în Săptămâna Mondială a Imunizării: scade interesul pentru vaccinare în Caraș-Severin
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 17:09

Reșița: noi spații pentru terase de vară în fața complexului Victoria

Municipalitatea din Reșița continuă modernizarea spațiilor urbane Municipalitatea din Reşiţa continuă modernizarea spaţiilor urbane, iar una...

Reșița: noi spații pentru terase de vară în fața complexului Victoria
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 16:35

România va avea primul centru de brahiterapie oculară la Spitalul Municipal din Timișoara

Pentru prima dată în România, pacienții diagnosticați cu tumori oculare maligne vor avea acces la tratament modern prin brahiterapie oculară,...

România va avea primul centru de brahiterapie oculară la Spitalul Municipal din Timișoara
Actualitate marți, 29 aprilie 2025, 16:00

Ajutoarele de urgență – sprijin esențial pentru cărășenii aflați în nevoie

Agenția Județeană pentru Plăți și Inspecție Socială Caraș-Severin a gestionat solicitări venite din partea cetățenilor aflați în...

Ajutoarele de urgență – sprijin esențial pentru cărășenii aflați în nevoie