Revelionul reprezintă un motiv de bucurie, perioadă în care familia se reuneşte din nou în jurul mesei tradiţionale. Nici în acest an, de pe masă nu lipsesc friptura de porc, sarmalele, salatele cu maioneză, cârnaţii, murăturile prăjiturile şi cozonacul.

Deoarece mâncarea tradiţională românească este bogată în calorii, medicul diabetolog, specialist în boli de nutriţie, Caius Diaconescu ne atrage atenţia să fim cumpătaţi şi spune că se poate mânca sănătos şi cu asemenea ispite, cu o singură condiţie de a respecta câteva reguli simple: să fim cumpătaţi, să mâncăm puţin şi des, eşalonat pe tot parcursul zilei şi nu doar la masa festivă de Revelion.

După mesele încărcate, dar mai ales grele, prin compoziţie, specifice Crăciunului şi Revelionului, nutiţioniştii recomandă o pauză de la grăsimi şi alte cărnuri ori amestecuri. Stomacul are nevoie de relaxare, aşa că o alimentaţie specifică oarecum zilelor de post nu strică. Asta înseamnă fructe şi legume, supe şi lactate uşoare şi multă hidratare.

Câteva recomandări pentru masa Anul Nou:

1. Când încălziţi sarmalele, faceţi-o într-un vas separat în care puneţi o cană de apă, astfel încât toată grăsimea care iese din ele să rămână în cratiţă. Nu uitaţi de ardeiul iute care are proprietatea de a creşte arderile 2-3 ore după masă, prin urmare consumaţi-l fără reţineri.

2. Alcoolul în exces, pe lângă alte neplăceri, vă poate aduce 2-3 kg în plus dacă nu mâncaţi nimic. Punem şi mâncarea la socoteală, iar tragedia devine totală.

3. Băuturile alcoolice aperitive irită mucoasa gastrică şi vă creează o poftă de mâncare anormală care permite consumul unor cantităţi enorme de alimente.

4. Mişcarea zilnică, chiar şi în casă din cauza pandemii este singura soluţie pe care o aveţi dacă vreţi să mâncaţi orice şi să nu vă îngrăşaţi.

5. Nu consumaţi fructe pe lângă dulciurile tradiţionale, ci în loc de acestea.