jandarmeria-112

63 de apeluri de urgenţă au fost direcţionate în acest an către Inspectoratului judeţean de jandarmi Caraş-Severin. Majoritatea au vizat tulburări ale ordinii publice, scandaluri pe domeniul public sau în interiorul familiei, furturi şi cazuri în care au fost reclamate persoane care apelau la mila publică. Astăzi, când este marcată Ziua Europeană a Numărului Unic 112, în emisiunea „Oameni MAI aproape de tine”, purtătorul de cuvânt al instituţiei, plutonier Marius Săndulescu, a explicat cum sunt gestionate apelurile de urgenţă de către jandarmi. Lucrătorii Serviciului organizare şi coordonare misiuni preiau apelurile de la STS şi le retransmit la structurile operative care intervin pentru soluţionarea cazurilor.

Numărul pan-european de urgenţă 112 a fost creat în 1991, în România sistemul fiind implementat la nivel naţional de Serviciul de Telecomunicaţii Speciale din anii 2004 – 2005. Începând cu anul 2008, 112 este unicul număr de urgenţă care poate fi folosit de pe orice telefon pentru a ajunge, gratuit, la serviciile de urgenţă (ambulanţă, pompieri şi poliţie) în orice ţară a Uniunii Europene.

(Sebastian Dragomir)