Patru din zece români (40%) de la oraş şi-au renovat sau amenajat locuinţa, în ultimele şase luni, iar aproape jumătate (48%) dintre aceştia au venituri personale de peste 3.000 de lei, net, arată un studiu cantitativ iSense Solutions, publicat joi.

Persoanele cu vârste cuprinse între 35 şi 40 de ani (46%) sunt cele mai preocupate de amenajarea locuinţei.

Conform cercetării, 61% dintre românii din mediu urban au zugrăvit sau vopsit pereţii, 48% au cumpărat decoraţiuni (cum ar fi draperii, tapet, tablouri etc.), 43% au cumpărat mobilă (de exemplu: canapea, pat, scaune), 42% au îngrijit grădina sau terasa, iar 37% şi-au cumpărat diverse unelte. Achiziţionarea de unelte a fost făcută mai mult de către cei care locuiesc în Bucureşti (60%).

De asemenea, alte lucrări efectuate de către cei care au renovat sau şi-au amenajat locuinţa în ultima jumătate de an au inclus: lucrări de modificări sau amenajări la instalaţiile sanitare (31%), modificări sau amenajări la instalaţia electrică sau de iluminat (24%) şi schimbarea uşilor sau a geamurilor (19%).

Pe de altă parte, epidemia de coronavirus şi schimbările economice generate de aceasta au dus la amânarea sau anularea planurilor de renovare sau amenajare a locuinţei pentru patru din zece români din mediul urban.

În acest sens, studiul de specialitate dezvăluie faptul că persoanele care au fost nevoite să ia această decizie, mai mult decât ceilalţi, au raportat venituri nete de până 1.500 de lei (46%), majoritatea din zona nord-est a ţării (45%).

Sondajul iSense relevă faptul că intenţia de a renova sau amenaja locuinţa în următoarele şase luni este ridicată, astfel că 54% dintre românii din mediul urban declară că îşi doresc să se implice în acest proces, iar procentul este şi mai ridicat în rândul celor cu venituri mai mici (64%).

Printre principalele brandurile de bricolaj menţionate, de unde consumatorii preferă să cumpere produse se află: Dedeman, Leroy Merlin, Brico Depot, Hornbach şi Mathaus.

Datele prezentate fac parte din studiul omnibus săptămânal, reprezentativ pentru mediul urban şi realizat de iSense Solutions pe perioada epidemiei de coronavirus pentru înţelegerea comportamentului românilor, pe baza a 500 de interviuri online în fiecare săptămână. Gradul de eroare este de +/- 4,38%, la un nivel de încredere de 95%.
iSense Solutions – The Modern Consumer Company foloseşte cele mai recente tehnologii de sondare a consumatorului modern din România. Compania a fost fondată de Traian Năstase şi Andrei Cânda, specialişti cu peste 14 ani de experienţă în domeniul cercetării de piaţă şi cu o expertiză academică solidă, fiind doctori în Sociologie, respectiv Marketing.

AGERPRES