Radio România Cultural se alătură, împreună cu copiii din România, campaniei internaţionale Our Windows, Our WorldDe 1 Iunie, Radio România Cultural invită copiii din România să se alăture campaniei Our Windows, Our World (Ferestrele noastre, lumea noastră).

Acestui proiect i s-au alăturat radiouri şi televiziuni de pe toate continentele. Participă deja mii de copii din întreaga lume, proiectul fiind sprijinit de UNICEF.

Fiecare participant va trimite un desen, o pictură sau o ilustraţie reprezentând felul în care se vede lumea prin fereastra lui. Fereastra poate fi reală sau imaginară. La finalul proiectului, lucrările se vor regăsi într-o expoziţie internaţională online care va cuprinde toate „ferestrele” primite de la copiii din ţările participante.

Pandemia a reprezentat o provocare enormă pentru adulţi, dar şi pentru copiii care trăiesc acum o realitate complet nouă. În lunile de izolare au trebuit să îşi găsească noi locuri de joacă, au apărut noi moduri de învăţare, noi perspective. În moduri diferite, la latitudini diferite, milioane de copii au trecut simultan prin experienţa neaşteptată a izolării. Acum este momentul să-i invităm să se exprime, să împărtăşească, să se simtă solidari şi să construiască o imagine colectivă a acestei experienţe neaşteptate.

Invităm copiii care doresc să participe să trimită, în perioada 1 – 25 iunie, o fotografie format landscape, care să cuprindă exclusiv lucrarea lor, ca ataşament la adresa de email radioromaniacultural@gmail.com. Fişierul va fi denumit cu numele şi vârsta autorului. Sunt invitaţi să participe copii cu vârste cuprinse între 6 şi 15 ani.

Lucrările vor fi postate pe paginile de Facebook ale emisiunii IClasă şi Radio România Cultural. Campania va fi coordonată de Roxana Păsculescu, dr. în arte plastice, realizator Radio România Cultural.

Prin tragere la sorţi, 10 copii care vor trimite lucrări vor primi în dar cărţi de la editurile partenere ale Radio România Cultural.

Our Windows, Our World este o iniţiativă a postului de televiziune latino-american Pakapaka, sprijinit de UNICEF şi COPEAM (Uniunea Audiovizualului Mediteranean), URTI (Uniunea Internaţională de Radio şi Televiziune) şi ABU (Asia-Pacific Broadcasting Union).