Compania CFR Infrastructură a făcut lucrări de întreținere și reparații într-un procent scăzut, ceea ce a dus la apariția unor restricții de viteză și la închiderea unor linii, afectând astfel siguranța feroviară și, implicit, limitând viteza de circulație a trenurilor – sunt concluzii din raportul Corpului de control al premierului, care a efctuat verificări la această companie în perioada 1 ianuarie 2017 – 31 iulie 2019.

Din cauza restricțiilor de circulație feroviară, viteza cu care se poate circula pe infrastructura de cale ferată din România este de 68 de km la oră, în comparație cu viteza proiectată de 86 de km la oră.

Spre exemplu, pe linia Bucureşti-Brașov, reabilitată până la Predeal, viteza tehnică este de 66 de km la oră, față de viteza proiectată de 122 de km la oră.

Raportul Corpului de control al premierului evidențiază că la 30 august anul trecut pe rețeaua feroviară națională se înregistrau peste 1.200 de restricții de viteză permanentă, cu o lungime totală de 1.335 de km.

Documentul mai arată întârzieri semnificative la contractarea proiectelor cu finanțare europeană pentru modernizarea liniilor Predeal-Brașov, respectiv Brașov-Sighișoara, inclusiv pregătirea deficitară a licitațiilor care au dus la numeroase contestații.

Datele mai arată că CFR Infrastructură a absorbit o treime din fondurile europene pentru proiecte de infrastructură. RRA