Căii ferate Oraviţa – Anina, prima pe traseu montan şi cea mai spectaculoasă de pe teritoriul României, i se prevesteşte un destin sumbru după data de 14 decembrie, printr-o decizie  a companiei CFR Călători de a o transforma într-una turistică şi ocazională. Societăţii civile cărăşene nu îi surâde deloc această hotărâre, fapt pentru care entităţile culturale şi de mediu din judeţ au dispus o implicare comună în salvarea unui simbol al Banatului de Munte.

Calea ferată Oravița – Anina ~ Semeringul bănățean

De ce merita sa mergi o data in viata pe Calea ferata Oravita – Anina (Semeringul banatean)?- este prima cale ferată de munte de pe teritoriul României si cea mai spectaculoasa, inaugurată la 15 decembrie 1863;- are 14 tunele și 10 viaducte;- are o lungime de 33,4 km cu o diferență de nivel de 338 m, de la altitudinea de 218 m (Oravița) la 558 m (Anina);- este o lucrare inginerească unică în România prin pante de înclinare de 20 la mie și razele unor curbe de numai 114m;- totul făcut în „piatra cioplită”;- are 21 km de tăieri în stâncă;#CelMaiImportantObiectivTuristicConstruitDeManaOmului

Publicată de Banatul Montan – Ghidul tau turistic pe Luni, 14 octombrie 2019

Coordonatorul acţiunii, preşedintele Asociaţiei „Cultură şi fapte bune”, Liliana Gherle pentru Radio Reşiţa:

Lili Gherle Flisc

Liliana Gherle a mai spus că, plecarea din Reşiţa va avea loc de la Universitatea „Eftimie Murgu” din oraş, duminică, 8 decembrie la ora 9.00.

Sursa foto: oravita-anina.eu

Comments are closed.