În România, creşte interesul pentru cultură, dar pentru formele ei facile de divertisment – arată datele Barometrului de Consum Cultural pentru anul 2018.

Studiul a fost dat ieri publicităţii şi face o radiografie a fenomenului cultural. Autorii cercetării au remarcat că anul trecut a fost marcat de Centenarul Marii Uniri, iar, în aceste condiţii, sentimentele de mândrie naţională ale românilor sunt la un nivel ridicat.

Se constată, totodată, o atitudine critică la adresa anumitor aspecte negative din ţară. Carmen Croitoru este manager al Institului Naţional pentru Cercetare şi Formare, realizator al barometrului cultural.

Carmen Croitoru: Oamenii preferă festivitățile și evenimentele în aer liber, ca de obicei. Consumul de teatru se află într-o ușoară scădere și există aici două-trei bariere identificate de noi; pe de o parte, infrastructura care nu mai există în aceeași măsură la nivelul urban mic, și, pe de altă parte, prețul biletelor sau calitatea spectacolelor, pe care oamenii o reclamă.

În timp ce prezenţa la spectacolele de teatru este în scădere, vizita la muzee şi biblioteci rămâne la acelaşi nivel faţă de anii trecuţi. 

Anda Marinescu, unul din coordonatorii barometrului: Față de anii anteriori, se înregistrează o creștere a consumului de filme în cinematografe și a participării populației la evenimente, la spectacole de muzică și de divertisment. În spațiul nonpublic înregistrăm un nivel mare al consumului de tv și de muzică, dar și al consumului de internet.