Ascultă Radio România Reșița Live

[FOTO] 20 august 1988, inaugurarea primului tronson al tramvaiului reșițean

Reşiţa era singurul oraş unde se experimenta boghiul bimotor, produs de ICM Caransebeş. Aceste boghiuri nu erau superioare ca tracţiune, dar se considera că fiabilitatea şi parametrii funcţionali sunt superioare boghiurilor clasice. Din păcate nu a fost aşa, existând chiar din perioada garanţiei, probleme serioase cu aceste boghiuri.

Una peste alta, tramvaiul nu a fost lipsit de probleme. Linia se rupea în mod repetat, la fel şi cablurile. Garniturile de tramvai deraiau des şi din cauza lipsei de energie electrică. Chiar în ziua inaugurării pe tronsonul dintre Renk şi Intim, tramvaiul a deraiat în sensul giratoriu, fiind nevoie de intervenţia unor utilaje pentru a-l repune pe linie.

Şi tot din luna august, ca un semn al destinului, a anului 2011, tramvaiul, cu bune și rele, avea să ajungă amintire. Asta doar până în 2022, când se preconizează inaugurarea unei alte linii de tramvai moderne. În prezent, în România mai sunt 11 oraşe care au tramvai.

[FOTO] 20 august 1988, inaugurarea primului tronson al tramvaiului reșițean

Articol editat de Caruntu Marius, 20 august 2020, 13:00 / actualizat: 21 august 2020, 15:11

A fost ales tramvaiul, pentru că era eficient, economic, dar şi pentru că autobuzele care circulau în oraş trebuia să fie permanent reparate, ceea ce însemna costuri ridicate. După aprobarea venită de la Bucureşti, au fost trimişi oameni la specializare în oraşele care aveau tradiţie în exploatarea tramvaielor.

Reşiţa era singurul oraş unde se experimenta boghiul bimotor, produs de ICM Caransebeş. Aceste boghiuri nu erau superioare ca tracţiune, dar se considera că fiabilitatea şi parametrii funcţionali sunt superioare boghiurilor clasice. Din păcate nu a fost aşa, existând chiar din perioada garanţiei, probleme serioase cu aceste boghiuri.

Una peste alta, tramvaiul nu a fost lipsit de probleme. Linia se rupea în mod repetat, la fel şi cablurile. Garniturile de tramvai deraiau des şi din cauza lipsei de energie electrică. Chiar în ziua inaugurării pe tronsonul dintre Renk şi Intim, tramvaiul a deraiat în sensul giratoriu, fiind nevoie de intervenţia unor utilaje pentru a-l repune pe linie.

Şi tot din luna august, ca un semn al destinului, a anului 2011, tramvaiul, cu bune și rele, avea să ajungă amintire. Asta doar până în 2022, când se preconizează inaugurarea unei alte linii de tramvai moderne. În prezent, în România mai sunt 11 oraşe care au tramvai.

Foto: FB  Emil Sergiu

(Marius Căruntu)

 

 

 

Etichete:
Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 20:22

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări

Proiectul mult așteptat al spitalului oncologic de la Reşița face paşi concreți. Clădirea în care îşi va desfăşura unitatea medicală...

Proiectul viitorului spital oncologic de la Reșița avansează. Lucrările de pregătire a terenului sunt în plină desfășurare la fostul Institut de Proiectări
Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 19:41

Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”

Corul profesorilor „Magistrii” de la Liceul Teoretic General Dragalina din Oraviţa a venit la căsuța de sticlă din centrul Reşiţei pentru a...

Colinde și generozitate: Oravița răspunde apelului umanitar în cadrul campaniei „Muzică pentru Viață”
Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 15:33

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici

Transportul public din Reșița este pe un trend ascendent cu peste 4 milioane de călători și costuri mai mici după reintroducerea tramvaiului....

Transportul public din Reşiţa, pe un trend ascendent: mai mulți călători, cheltuieli mai mici
Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:05

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității

Proiectul de revitalizare a malurilor râului Cerna, în zona Băile Venera din Băile Herculane, a intrat într-o etapă esențială. În prezent, o...

Revitalizarea malurilor râului Cerna la Băile Venera: proiect verde cu implicarea comunității
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 14:01

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier

Primarul Dominic Fritz a anunțat deschiderea circulației prin Pasajul Solventul Timișoara, un proiect strategic care conectează cartierele...

Pasajul Solventul din Timișoara, deschis circulației în regim de șantier
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:53

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare și modernizare a Liceului Tehnologic Electrotimiș, corpul C1, un proiect strategic care...

Primăria Timișoara avansează cu proiectul de reabilitare a Liceului Tehnologic Electrotimiș
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 13:11

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!

Ziua Victoriei Revoluţiei Române şi a Libertăţii a fost marcată luni, 22 decembrie la Reşiţa pe platoul fostei Unităţi de Rachete...

Ceremonie la fosta Unitate de Rachete din Reșița. Memoria eroilor nu trebuie uitată!
Actualitate luni, 22 decembrie 2025, 07:34

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei

Primarul Borcean Felix a semnat unul dintre cele mai mari contracte de finanțare din istoria Caransebeșului, în valoare de 43 de milioane de lei,...

Reabilitare peisagistică în cartierul Nord din Caransebeș: un proiect verde de 43 milioane lei