Primăria Lugoj va efectua plăți de peste 35 de milioane de lei până la sfârșitul acestui an. Tranzacțiile financiare vor asigura plata către toți executanții pro­iec­telor aflate în lucru sau demarate în acest an, după ce obiectivele au fost re­cep­țio­nate conform documentațiilor tehnice.

Administrația locală susține că până la această dată Lugojul nu are nici o datorie de achitat, toate plățile din sarcina executivului efectuându-se conform ter­me­ne­lor stabilite. Chiar și lucrările de modernizare, reluate în acest an, la Ștrandul municipal au fost plătite, până acum primăria achitând 600.000 de lei.

Nu au fost amânate nici ratele datorate pentru creditele multianuale contractate în 2007 și 2014. Municipalitatea are de plătit două credite luate în sarcina primăriei, unul contractat în urmă cu zece ani și altul acum trei ani. În primul caz, creditul extern de șapte milioane de euro luat de la o bancă din Austria pentru lucrări de modernizare apă, canal, stație de epurare și refacere drumuri în municipiu a fost epuizat în totalitate și acum trebuie rambursat în rate anuale.

Cel de-al doilea credit a fost semnat în 2014, pentru a asigura partea de investiții municipale în caz unei crize de lichidități. Până acum s-au folosit 8 milioane de lei din cei 22 aflați la dispoziție. Creditul, luat pe o perioadă de zece ani a fost direcționat pentru acoperirea unor cheltuieli la construcția noii piețe agroalimentare a municipiului, introducerea de noi branșamente, refacerea unor drumuri din oraș.

Dacă nu are de plătit datorii, municipalitatea are în schimb are de recuperat. Bugetul local este mai sărac cu peste trei milioane de euro, bani ce revin primăriei Lugoj pentru impozite și taxe stabilite de Consiliul Local.